Obesitasmedicatie (saxenda, ozempic, ea.)

Ja klopt nadat je een operatie hebt gehad en daarna medicijnen nodig hebt voor verzorging en nazorg sure dat wel. Maar dat is gwn in combinatie met die operatie gwn zo medicijnen voor eender wat nog nooit gehoord
Nee er zijn ook extra verzekeringen die dagdagelijkse medicatie gedeeltelijk vergoedt.

Wij hebben een hosptalisatie en ambulante. Daarmee worden alle medicijnen terug betaald die voorgeschreven zijn.
Uit praktijk weet ik dat wegovy 80% wordt terugbetaald door deze verzekering.

FYI Rybelsus kostte mij ~105 per maand (zowel 14, 7 en 4mg), elke dag een pilletje. Vind ik wel leuker en handiger dan een spuit.

Ikzelf ben sinds 2 augustus gestart met Mounjaro.

Woog toen een 109kg voor 1m78.
Nu weeg ik 87,5kg.
Nog steeds een 10 kg teveel om volgens de bmi “gezond” te zijn maar ik ben blij met hoe ik nu ben.

1 maand instapdosis van 2,5mg
3 maand dosis van 5mg.

Vrijdag terug bloed laten pakken en vragen om te zakken naar 2,5mg.

Amper bijwerkingen gehad, heel zelden een “mottig” gevoel.

Ben wel veel gezonder gaan leven.
Vroeger ontbeet ik nooit, ‘s middags altijd stokbrood met prepare ofzo.
‘s avonds veel eten en soms ook gewoon eten zodat alles op zou zijn en er niks moest “weggegooid” worden.
Qua drinken vooral Pepsi Max enzo

Nu ontbijt ik ‘s morgens altijd (Skyr, Weetabix,…)

‘s middags nog amper brood, veel eitjes enzo

En ‘s avonds gewoon meer groenten, minder aardappelen.

Drink vooral water, 1 x per dag iets van zero frisdrank.

In plaats van alles met de auto te doen, ga ik nu ook gewoon sneller te voet.
Samen met de dochter gaan wandelen met de hond.
Zijn geen grote afstanden maar elke extra stap is welkom.

Het snelle gewichtsverlies in het begin heeft me wel een enorme boost gegeven om het vol te houden.
Ik zal ook wel spieren verloren zijn maar voel me niet zwakker dan ervoor.
Ergens wel spijt dat ik geen Dexa-scan heb laten maken zodat ik het verschil tussen toen en nu kon zien.

Ik voel me na 8 jaar eindelijk mentaal en lichamelijk weer beter dus voor mij is het momenteel een goede keuze geweest.

Maar het is niet gewoon een spuitje zetten en blijven eten wat je wilt.
Je moet je levensstijl ook echt wel aanpassen.

Denk er zeer goed over na, bespreek het eens met je dokter…

En zoals al gezegd hier zal je dit wss ook moeten blijven pakken.
Gewoon via de huisarts? Ik ben zelf bij de huisarts geweest maar doorverwijzing gekregen naar de endocrynoloog.

Wij hebben een hosptalisatie en ambulante. Daarmee worden alle medicijnen terug betaald die voorgeschreven zijn.
Uit praktijk weet ik dat wegovy 80% wordt terugbetaald door deze verzekering.
Hoe werkt dit dan? Gewoon factuur van de apotheek doorsturen met n voorschrift van de dokter?

Ik heb nu mounjaro voorgeschreven gekregen van de dokter en ga dit in combinatie van gezonde voeding en sport (start to run nog eens doen) proberen.

Ik heb via mn werk echter de mogelijkheid om voa ethias een hospitalisatieverzekering af te sluiten met bijkomende optie “ambulante verzekering”.

Een bewijs bij de apotheek vragen en deze indienen.
Ik krijg 80% van de 144€ ongeveer terug betaald. Eens goed navragen bij je verzekering, maar bij 'van Breda' betalen ze zeker terug als de dokter dit voorgeschreven heeft.

Bon,

halverwege december gestart met mounjaro (5mg omdat ge die mooi kunt opsplitsen in 8 dosissen) op 114kg en vanmorgen stond er 101 op de weegschaal..

Had er echt vroeger mee moeten starten.. note: ik drink echt wel enkel water en koffie nog, soms eet ik eens n boterham ofzo maar ik heb nu al n maand niet meer gesnoept (buiten hier en daar eens n zuurtje van de kindjes, en dan enkel 1 zuurtje terwij da vroeger de zak leegfretten was).

Kheb ook “geen honger meer” en das gek om te beseffen da ge opt eind van de dag denk van “huh kheb nog ni gegeten”

Vanaf ik rond de 95 zit ga ik terug beginnen joggen en hopelijk gaan er dan snel nog meer kilos af.

75 is t doel

Bon,

halverwege december gestart met mounjaro (5mg omdat ge die mooi kunt opsplitsen in 8 dosissen) op 114kg en vanmorgen stond er 101 op de weegschaal..

Had er echt vroeger mee moeten starten.. note: ik drink echt wel enkel water en koffie nog, soms eet ik eens n boterham ofzo maar ik heb nu al n maand niet meer gesnoept (buiten hier en daar eens n zuurtje van de kindjes, en dan enkel 1 zuurtje terwij da vroeger de zak leegfretten was).

Kheb ook “geen honger meer” en das gek om te beseffen da ge opt eind van de dag denk van “huh kheb nog ni gegeten”

Vanaf ik rond de 95 zit ga ik terug beginnen joggen en hopelijk gaan er dan snel nog meer kilos af.

75 is t doel
Ge moet wel zien da ge ook voldoende eet natuurlijk.
Te weinig eten is ook niet goed.

Ik eet nog alles wat ik vroeger at maar afhankelijk natuurlijk van wat ik voor de rest van de dag al gegeten heb.
Ik hou mijn maaltijden bij in een app zodat ik ongeveer weet hoeveel calorieën enzo ik binnen heb.

Met de feestdagen heb ik er nu niet speciaal op gelet en ging ik gewoon alles eten zonder “na te denken” maar uiteindelijk gemerkt dat ik nu uit mezelf toch de gezondere opties neem.
Meer groenten eten ipv brood, vettige dingen,….

Dus goed da ge zo snel afvalt maar zie da ge zeker genoeg eet.
Geniet nog van de dingen die ongezonder zijn maar met mate ( zodat je het ook volhoudt).

Ook niet te snel en teveel willen afvallen :).

Kent er iemand een dokter of manier hoe je dat kunt verkrijgen zonder zwaar overgewicht
Als uw dokter het niet wil voorschrijven zal hij wel zijn redenen hebben?
Weet niet hoeveel gewicht je kwijt wilt om een gezond gewicht te hebben….

Maar het is niet iets wat je moet pakken om snel 5kg te vermageren als je gewoon dezelfde eetgewoontes enzo blijft aanhouden. Want dan komen de kilo’s er daarna waarschijnlijk dubbel en dik terug bij.

Als uw dokter het niet wil voorschrijven zal hij wel zijn redenen hebben?
Weet niet hoeveel gewicht je kwijt wilt om een gezond gewicht te hebben….

Maar het is niet iets wat je moet pakken om snel 5kg te vermageren als je gewoon dezelfde eetgewoontes enzo blijft aanhouden. Want dan komen de kilo’s er daarna waarschijnlijk dubbel en dik terug bij.
Ik wil 10kg afvallen

Nee, maar die zal dat waarschijnlijk niet geven aangezien ik er normaal uitzie. Ben wel gaan sporten maar houd dat niet vol om elke week te doen.
Mja zonder te willen oordelen ofzo maar dan is deze medicatie ook niet de oplossing.

Als je sporten niet kan volhouden wil je deze medicatie dus gebruiken om snel af te vallen.
Maar als ge uw eetpatroon niet veranderd dan gaat ge achteraf even snel en waarschijnlijk meer bijkomen.

Voor de eerste keer in 20j onder de 100kg..

Half december begonnen aan n 114 en nu 99kg, een klein weekje “vasgezeten” op n soort van plateau maar ff volgehouden en de weg naar beneden is weer gestart..

Op naar de 90 nu

Voor de eerste keer in 20j onder de 100kg..

Half december begonnen aan n 114 en nu 99kg, een klein weekje “vasgezeten” op n soort van plateau maar ff volgehouden en de weg naar beneden is weer gestart..

Op naar de 90 nu
15kg op 6 weken lijkt... nogal veel?

Dat is een deficit van 2500 kcal per dag.
Dat kan bijna enkel met dat Bart de Wever proteïnedieet met restrictie tot max 1000kcal per dag, gecombineerd met dagelijks een uur intensieve sport.
Stevig.

15kg op 6 weken lijkt... nogal veel?
Weegschaal liegt niet en t feit dat ik al minder ben in kledingmaat (XL naar L) zegt ook veel..

Ik moet er ook bijzeggen dat ik enkel en alleen maar water drink en zowat alles qua suiker uit mn leven heb verbannen in combinatie met joggen.

Zijn hier mensen met ervaring met het afsluiten van een ambulante ziekteverzekering (DKV) als je reeds gestart bent met Mounjaro? Ik lees in de voorwaarden dat “gekende aandoening” uitgesloten worden, maar geen idee hoe hiermee omgegaan wordt.

Terug
Bovenaan