Obesitasmedicatie (saxenda, ozempic, ea.)

Dit gaat te veel richting aanraden voor ons, en dat laat je over aan een dokter.
Via een online apotheker (en enkel telefonisch gesprek met dokter) vragen ze 249€ voor Ozempic, dat is ongeveer 60€.
Ozempic weet ik niet, dat is voor diabetici.
Wegovy is alleszins goedkoper in de eerste maanden.

Geen idee wat het verschil is met Wegovy, ik weet enkel dat Mounjaro zwaarder is.
Mounjaro is niet per se 'zwaarder', maar zorgde in de trials gemiddeld voor 5% extra gewichtsverlies.

Ik neem Wegovy nu 7 maand trouwens. Wat een wondermiddel is dat.
Toch als uw maaltijden niet uit ijs en chocolade bestaan.

Via een online apotheker (en enkel telefonisch gesprek met dokter) vragen ze 249€ voor Ozempic, dat is ongeveer 60€.
Geen idee wat het verschil is met Wegovy, ik weet enkel dat Mounjaro zwaarder is.
Wegovy en Ozempic is 100% dezelfde is gewoon een andere naam en hogere dosis dan Ozempic.

Mijn vader bestelt nu al 5 maanden Ozempic via online apotheker, kost 249€ per maandelijkse bestelling.
Niet goedkoop, maar de gezondheidseffecten zijn er wel naar.

Mounjaro bieden ze ook aan, maar dan zit je rond de 500€/maand denk ik. De bedoeling is ook dat je het een jaar doet, niet voor altijd.
Wablief? Die prijzen zijn meer dan het dubbele van die in een apotheek. Online geneesmiddelen kopen tegen woekerprijzen via virtuele dokters... Mis ik hier iets?

Wablief? Die prijzen zijn meer dan het dubbele van die in een apotheek. Online geneesmiddelen kopen tegen woekerprijzen via virtuele dokters... Mis ik hier iets?
Je mist niets denk ik ;-)

Edit crew: die shops gaan we hier niet promoten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Om het in de apotheek te kunnen krijgen, moet je een voorschrift hebben tegenwoordig. Ik vermoed dat wie dat voor woekerprijzen online koopt geen recht heeft op een voorschrift wegens niet dik genoeg.

Is dat niet heel kostelijk? Ik dacht dat dit over de 200 euro per maand is en enkel terug betaald bij Diabetes?

Veel succes. Hopelijk niet te veel bijwerkingen.
Voor deze dosis heb ik zo’n 175€ betaald. Voor de 5mg dacht ik dat het op 200 of 230 zou komen. Van terugbetaling is geen sprake.
Tot nu toe weinig bijwerkingen, enkel de eerste 2 dagen een klein beetje misselijk. Vandaag de 2e maal geprikt en eigenlijk nergens last van.

Richtlijn
Ozempic weet ik niet, dat is voor diabetici.
Wegovy is alleszins goedkoper in de eerste maanden.

Mounjaro is niet per se 'zwaarder', maar zorgde in de trials gemiddeld voor 5% extra gewichtsverlies.

Ik neem Wegovy nu 7 maand trouwens. Wat een wondermiddel is dat.
Toch als uw maaltijden niet uit ijs en chocolade bestaan.

Ik plaats hier de waarschuwing die we exact hetzelfde al enkele keren eerder hebben geplaatst in dit forumdeel:

Een gesprek over de medicijnen kan, maar deze thread wordt geen onbetaalde reclame voor een medicijn op voorschrift. Zo gaat het te veel richting aanraden voor ons, en dat laat je over aan een dokter.

Hier ondertussen 11 kg kwijt met Mounjaro, waar ik voorheen vastliep op 6 kg met Ozempic (voordat wegovy beschikbaar was bij ons).
Gestopt met ozempic toen er tekorten waren.

Pak duurder (320 eur/m, via echte dokter en dorpsapotheek) voor de 10mg tgo Ozempic (110 eur dacht ik), maar effect is duidelijk beter, en het is nog niet op een plateau momenteel.
Beginnen nemen in samenspraak met dokter wegens hoog bmi en genetisch risico op een aantal zaken.

Bedoeling is nog steeds ook om terug het sporten op te pikken, maar door hoge werkuren en veel buitenland is dat tot nog toe niet gelukt.
Komt wel terug.

Laatst bewerkt:
Wat ik niet begrijp voor de mensen die deze medicatie nemen: zijn jullie niet bang voor een terugval zodra dat jullie ermee stoppen?

Dit was/is mijn grootste angst. Al eet ik nu terug meer normale hoeveelheden en heb ik wel het gevoel dat mijn relatie met eten eindelijk beter is en dat maakt het ook weer makkelijker om gezond te eten.

Ik heb bv niet gekozen (oké, er is altijd een keuze) om deze medicijnen te nemen. Dit is echt pas na jaren zoeken en proberen dat ze voorgeschreven zijn geweest en ik heb er echt heel lang over getwijfeld er mee te beginnen. Maar ik heb ook andere aandoening waar gewichtsverlies misschien voor beterschap kan zorgen.

Wat ik niet begrijp voor de mensen die deze medicatie nemen: zijn jullie niet bang voor een terugval zodra dat jullie ermee stoppen?

Dit was/is mijn grootste angst. Al eet ik nu terug meer normale hoeveelheden en heb ik wel het gevoel dat mijn relatie met eten eindelijk beter is en dat maakt het ook weer makkelijker om gezond te eten.

Ik heb bv niet gekozen (oké, er is altijd een keuze) om deze medicijnen te nemen. Dit is echt pas na jaren zoeken en proberen dat ze voorgeschreven zijn geweest en ik heb er echt heel lang over getwijfeld er mee te beginnen. Maar ik heb ook andere aandoening waar gewichtsverlies misschien voor beterschap kan zorgen.
Niet alleen bang, gemerkt dat dat effectief gebeurt, over een tijdsspanne van een paar maand, als je je levensstijl niet aanpast.

Er is ook iets wegovi of zo,mijn vrouw is secretaresse in dokterspraktijk.

Deze week een vrouw die er om vrouw die er om vroeg , maar van eten wil ze niks inboeten. Zo mensen .....

Er is ook iets wegovi of zo,mijn vrouw is secretaresse in dokterspraktijk.

Deze week een vrouw die er om vrouw die er om vroeg , maar van eten wil ze niks inboeten. Zo mensen .....
Wegovy is eigenlijk Ozempic, in hogere dosis specifiek voor mensen met overgewicht.

Paar jaar geleden begonnen met Ozempic, maar slechts een maand of 3 en gestopt toen er tekorten waren. Merkte wel onmiddellijk resultaat.

In februari dit jaar nog eens de moed gehad om het aan de dokter te vragen omdat ik een hoog bmi heb en ernstige vorm van slaapapneu.
Begonnen met Mounjaro intake 2,5 mg versie (om lichaam gewend te laten geraken).
Na een maand 0 kg verloren en overgestapt naar de 5 mg.
Op 2 maanden tijd "slechts" 2 kg verloren. In april overgestapt op 7,5 mg.
Na 3 maanden nu nog een kleine 5 kg verloren.

1447 euro lichter voor een 7 kg. De 7,5 mg kostte me 320 euro (met doktersvoorschrift dus). Kan wel tellen..

Ben er nu mee gestopt. Ook omdat ik 's ochtends regelmatig stekende pijn in mijn buik heb en wil kijken of het daar aan ligt.
Ga nu eens zonder proberen verder te doen en eventueel in de toekomst vragen of er alternatieven zijn dan Mounjaro.

Ik moet wel zeggen: vroeger deed ik mijn ogen nog maar open en ik begon te denken aan wat ik kon eten. Dat is helemaal weggevallen. Ook zit ik veel sneller bij het eten

Via mijn man zijn werk hebben we naast een hospitalisatieverzekering ook een ambulante zorgverzekering en Mounjaro wordt door hen terugbetaald 😍 Had ik niet verwacht! Zelf de apotheker, toen ik de BVAC attesten opvroeg, dacht niet dat dat gedekt zou zijn.

Wie van jullie is feitelijk diabeet?

Bij mijn weten val je in de eerste plaats af door te dieten, niet door je houdige voedings- of levensstijl aan te houden en incretines ingespoten te krijgen.

Wie van jullie is feitelijk diabeet?

Bij mijn weten val je in de eerste plaats af door te dieten, niet door je houdige voedings- of levensstijl aan te houden en incretines ingespoten te krijgen.

Ik was insuline resistent, dus het voor stadium van diabetes en dit gebeurde na al gewicht te verliezen.

Als iemand die al meer als een decennium met overgewicht sukkelt en talloze dieëten heeft ondergaan, weet ik goed genoeg wat een gezond voeding / levensstijl betekend. Echter is het helemaal niet zo simpel. Je zit ook met een psychologisch aspect dat niet noodzakelijk wordt opgelost door gezonder te leven.

Ik ben heel blij dat met ondersteuning van zogenaamde obesitas medicatie het mij allemaal wat beter wil lukken om voedzamer te eten en gezonder te leven. Al maak ik mij geen illusies dat dit een wondermiddel is en dat het ineens al mijn problemen ivm eten/levensstijl gaat oplossen. Daarom dat ik niet enkel de medicatie neemt, maar ook ondersteuning krijg van andere professionelen.

Mijn schoonmoeder gebruikte tot voor kort ook Ozempic. Ze heeft diabetes maar had ook overgewicht.
Nu is ze met de Ozempic gestopt en we hebben nog 2 dozen over. Wat kan ik er mee doen?

Terug
Bovenaan