Nvidia 30-series Launch

Wel dit is teleurstellend... Je kan op reddit en andere plaatsen lezen dat er sporadisch TUF 3080 non-OC's geleverd worden dus ik dacht ik contacteer Tones voor een status update. Tones koopt rechtstreeks in bij Asus en heeft er ... 5 ontvangen sinds de release. Niet per week (wat ook al weinig zou zijn), niet per maand, over de bijna 5 maanden sinds release. :cautious:

Om het nog zuurder te maken waren die kaarten (kan ook de OC versie geweest zijn, niet 100% zeker) niet zo lang geleden gewoon vrij te koop in de webshop van Asus Duitsland, al maakt dat niet echt uit aangezien Asus DE webshop toch niet naar België levert.

Fuck you asus!

Had het gevraagd maar kreeg geen exact antwoord, enkel dat de wachtrij na al die maanden dus nog maar amper is opgeschoven ...
Besteld op release day aan €720. Waarschijnlijk moet Tones ze duurder dan die prijs inkopen en doen ze het dus niet, of slijt asus ze liever voor meer geld aan andere retailers of op hun eigen webshops, in plaats van hun verplichtingen van eerdere bestellingen na te komen. Hoe dan ook totaal fucked up. Al goed dat je bij Tones niet op voorhand moet betalen wanneer je gaat afhalen.

Ik woon niet in de buurt, voor dezelfde prijs ook besteld & betaald. Ik probeer te relativeren & het voor 2021 te zien als een belegging ;)
Indien ze voor 31 december niet komt dan annuleer ik wel.
Ondertussen wel al andere opties gevonden/gekocht.

Ik heb ze, toch ook voor de fun nog even achter COD gamecode gevraagd en toch nog eentje gekregen :)

Ik heb ook nog een ASUS TUF-RTX3080-10G-GAMING bij hun gereserveerd sinds 17 september, laat ik die staan voor een mede forumlid ?

ZDQl0QC.jpg

Nu moet ik wel nog nen extra PCIe kabel van Cablemods kopen. Vraag mij ook af of mijn Corsair HX750i 80Plus Platinum voeding voldoende zal zijn voor deze ? Gezien die wat meer power trekt dan de TUF kaart. Probleem is dat je nergens de zwaardere voedingen (1000W, 1200W) kan krijgen... Nuja, eerst proberen zeker ? Kan het vermogen op mijn PC aflezen, zal wel voldoende zijn, alleen zal hij niet op max efficiency zitten.

Écht waar, dat is dé mooiste kaart uit de 3000-reeks! Ik heb net een RX 6800 XT die ik vorige week kocht te koop gezet hier... zou toch écht wel die RTX 3080 willen 😍

Faire deal, in het buitenland gevonden dan?
LDLC heeft heel af en toe een paar FE's van de 3070, 3080 en 3090.

Die gaan ook steeds voor MSRP. Vorige week net naast een 3080FE voor 719 euro gegrepen. 3070FE is daar onlangs ook gepasseerd aan 519 ofzo.

Vandaag dus niet getwijfeld. Overkill voor mijn noden, idealiter ruil ik voor een 3080 met opleg.

ZDQl0QC.jpg

Nu moet ik wel nog nen extra PCIe kabel van Cablemods kopen. Vraag mij ook af of mijn Corsair HX750i 80Plus Platinum voeding voldoende zal zijn voor deze ? Gezien die wat meer power trekt dan de TUF kaart. Probleem is dat je nergens de zwaardere voedingen (1000W, 1200W) kan krijgen... Nuja, eerst proberen zeker ? Kan het vermogen op mijn PC aflezen, zal wel voldoende zijn, alleen zal hij niet op max efficiency zitten.
Niet teveel zorgen maken over je voeding. Het zou me heel straf lijken als je psu het niet aankan.

Heeft hij toch gezegd: LDLC. Ik had op discord ook een melding zien voorbij komen voor de 3080 fe maar die moet echt op nog geen minuut tijd uitverkocht geweest zijn. Wat ga je doen met de tweede kaart Eniac?

Heeft hij toch gezegd: LDLC. Ik had op discord ook een melding zien voorbij komen voor de 3080 fe maar die moet echt op nog geen minuut tijd uitverkocht geweest zijn. Wat ga je doen met de tweede kaart Eniac?

Die melding was het, maar het was vreemd, want ik was er ook snel bij maar stond direct op "rupture".
Maar 5 minuten later duwde ik random op F5 (ik weet nog altijd niet waarom) en ze stond ineens weer op "en stock" terwijl er geen nieuwe discord notif meer was gekomen. Dus onmiddellijk besteld en ik had deze ook vast. Na mijn bestelling heeft ze nog minutenlang in stock gestaan overigens dus het waren er vermoedelijk een paar.

Het origineel plan was een 3080 vast te krijgen. Die 3090 had ik aangekocht met het idee om een ruil met een 3080 te voorzien met wat opleg. Die deal heb ik ondertussen ook al gemaakt, ik ga de 3090 FE omruilen voor een Aorus Xtreme 3080 en deze ga ik dan houden.
De 3090 is ondertussen al geleverd.

Vervolgens ga ik dan nog 2 3080's hebben:
- 3080 FE die ik normaal maandag ofzo binnenkrijg
- Inno3D 3080 X3 waarvoor ik bij Azerty in de wachtrij sta

Wat ga ik ermee doen?
Ik heb 2 gamende broers... :)

Kudos ook aan LDLC. Zeer snelle levering en een systeem dat ook echt garandeert dat de kaart voor jou is wanneer je betaling start. Een aantal Nederlandse webshops werken anders, daar betaal je en kan je alsnog in de wachtrij staan.

Terug
Bovenaan