Nieuwe vloer

Hier nog een oplossing voor als het zeer goedkoop moet. Soort latex/epoxy achtig laagske rechtstreeks op de versgelegde chape. Ideaal voor kelder of zolder ofzo. Kostte me 160 euro ipv een zo goedkoop mogenlijke tegel. Die zou nog op 1000-1500 komen.

Ps. Het blauw verdwijnt bij drogen, maar je kan ook een migment toevoegen voor kleur.


Bekijk bijlage 5753Bekijk bijlage 5754

Zou dat ook op tegels kunnen (waarvan sommige die los liggen)?
 
Zou dat ook op tegels kunnen (waarvan sommige die los liggen)?

Geen idee eigenlijk, lijkt me van wel. Maar de vraag is: wat wil je er mee bereiken?

Voor de kelder had ik 2 opties:
  • Zo goedkoop mogenlijke tegel, desnoods 2de keus. Maar dat kost nog altijd 1500 euro voor 133 m2. En een 2de keus tegel leggen is niet altijd even simpel, want die zijn niet altijd evengroot. dus het kan met tegels alleen maar duurder.
  • cementpap op de chapevloer. Makkelijk te leggen en ook goedkoop.
Maar de chapper kwam zelf af met dit. Ook simpel zelf te doen, het komt niet op een drupje meer of minder, de zoon helpt zelfs. Ik heb er 2 lagen opgedaan ipv 1 laag, want dat zou al voldoende zijn.

Ik heb de chapper zelf laten kiezen wat hijzelf zou kiezen als het voor hem was. Esthetisch is voor de kelder niet echt van tel, moet gewoon goedkoop zijn. En hij gaf aan dit zelf te gebruiken op zijn bedrijf, waar constant de camions over rijden, dus het kan tegen een stootje.

Ik heb naar de kelder een betonstrap staan, dat is een stuk harder en minder poreus dan de chape en dat heb ik gisteren gewoon mee gedaan zodat het niet meer blijft stoffen als je erover loopt. Daar heeft het ook gewoon goed op gepakt zo te zien. Straks laag 2 erop en dan moet ik er 5 dagen vanaf blijven.
 
Wij hebben in ons nieuwe koophuis de huidige vinyl in de slaapkamer weggehaald tijdens het verhuizen. (bungalow woning) Deze was zodanig beschadigd en was langs alle kanten aan het krullen dat het werkelijk geen zicht meer was. Onder deze vinyl vloer ligt de originele tegel die beklad is met verf. Welke budget optie zouden jullie aanraden om dit deftig te krijgen? Een nieuwe vinyl vloer erop leggen maar deze keer beter laten installeren? Of ineens laminaat leggen? De huidige tegel ligt op dezelfde hoogte/lijn als de tegel in de aansluitende gang, kies ik dan niet beter voor vinyl gezien laminaat dikker is en ik hiermee met een hoogteverschil ga zitten? Ik heb geen zin om voortdurende over een boordje te struikelen bij het binnengaan van de slaapkamer. Of pak ik het ineens deftig aan en verwijder ik de tegels uit de slaapkamer en leg ik daarna laminaat?
 
Terug
Bovenaan