Nieuwe sporten/disciplines die je nog wel eens zou willen zien

JPV

Crew Member
Crowdfunder FE
Welke sporten/disciplines zou je wel eens georganiseerd willen zien?

Ik alvast:
- Een tijdrit over > 200 km. Wie kan op zijn eentje een Ronde Van Vlaanderen of een Gent-Wevelgem zo snel als mogelijk afleggen? Wie heeft zijn ploegmaats niet nodig en valt niet in een strik als hij zich niet veilig in het peleton kan nestelen?

- Een aflossingstriathlon per land. Met Bashir Abdi en Wout Van Aert zouden we het in 2 disciplines alvast niet slecht doen. Alleen dat zwemmen...

- Een outdoor tienkamp containercup-stijl. Verschillende sporters, verschillende disciplines. Wie wordt de ultieme sportman?
 
Ik weet niet of het echt helemaal in het topic past, en het is (helaas) voorlopig onmogelijk maar alle groten uit de geschiedenis van een bepaalde sport in hun prime het tegen elkaar kunnen laten opnemen met dezelfde omstandigheden, materiaal, ... . Dat zou voor mij het summum zijn... .
 
Ik vind het jammer dat er in het wielrennen geen eendagswedstrijd is die echt door het hooggebergte gaat en de allure heeft van een klassieker zoals RVV en P-R die iedere klimmer op zijn palmares wil hebben, een soort van 6de monument voor pure klimmers.
Een parcours zoal de marmotte voor wielertoeristen.
 
Ik vind het jammer dat er in het wielrennen geen eendagswedstrijd is die echt door het hooggebergte gaat en de allure heeft van een klassieker zoals RVV en P-R die iedere klimmer op zijn palmares wil hebben, een soort van 6de monument voor pure klimmers.
Een parcours zoal de marmotte voor wielertoeristen.
De Marmotte GranFondo, maar dan door profs gereden :tongue:
 
In MMA bestaan de meest ridicule varianten (vooral in Rusland), die gewoon lachwekkend zijn.

Enkele voorbeelden:
Armworstelen, maar men mag ook proberen de tegenstander K.O. te slaan zonder uw plaats te verlaten.
Medieval MMA met harnassen en zwaarden.
Een MMA wedstrijd in een telefooncel.
Een MMA wedstrijd in een auto (chauffeur en passagier, gordels aan, vanaf startsignaal gordel los en beginnen meppen).
Een soort van voetbal MMA. 2 teams, 1 bal. Bal moet in goal tegenstander geraken. Bal mag ook vastgepakt worden. Er mogen slagen en trappen gegeven worden aan diegene die in balbezit is.
Een MMA wedstrijd 4 vs. 4 of 2 vs. 1, enz.
MMA 2 vs. 2 maar overal zijn obstakels. Een soort van reizen rond de wereld waarin je elkaar K.O. probeert te slaan.
Shockfights (intussen overal banned) waarbij er geen gewichtsklasses zijn, 3.000.000 Volt tasers aan beide handen. Vechten tot er een 'shock-out' is. Dumbest shit ever.

Allemaal absoluut overbodig naar mijn mening en ik kijk er nooit naar. Maar het leek me wel een toepasselijke thread om in te delen. :)
 
Een outdoor tienkamp containercup-stijl. Verschillende sporters, verschillende disciplines. Wie wordt de ultieme sportman?
Wat zouden jullie als disciplines zien (idee: gevarieerd, maar altijd individueel):

Persoonlijk denk ik aan:
- muurklimmen (sprint)
- slalom skiën
- discuswerpen of speerwerpen
- 400 meter zwemmen (uithouding), mag in open water
- mini biathlon
- 100 meter sprint (lopen)
- golf
- 1500m roeien
- gewichtheffen
- bergtijdrit

Nog even reclame maken trouwens voor een discipline die wel bestaat, maar niet officieel erkend is: de icosathlon. Dat is een twintigkamp die op 1 of 2 dagen gepresteerd wordt.
Bestaat uit:
100 meter
200 meter
400 meter
800 meter
1500 meter
3000 meter
5000 meter
10000 meter
110 meter horden
200 meter horden
400 meter horden
3000 meter steeple
Ver
Hoog
Hinkstapspringen
Polsstokspringen
Kogel
Discus
Speer
Hamer

Wereldrecordhouder in die discipline op 1 dag is Frédéric Xhonneux, een Belgische ex-tienkamper:

100m 12,03
200 m 24,63
400m 53,99
800m 02:17,0
1500 m 05:06,9
3000 m 10:59,8
5000m 19:05
10000 m 47:18,9
110 H 15,85
200 H 25,99
400 H 01:00,8
3000 steeplechase 11:43,3
Discus Throw 40,61
Hammer T 38,25
High jump 1,85
Javelin throw 55,18
Long jump 6,49
Pole Vault 4,20
Shot put 13,46
Triple jump 13,84
 
@JPV

Op atletiekvlak
Ik persoonlijk graag wel eens een tienkamp of twintiglamp deelnemen, maar dan enkel met loopnummers kan de meeste afstanden wel goed aan maar de kampnummers zijn niet echt aan mij besteed.

ook al zitten denken over de special atletiek meeting:
Klein voorbeeldje de 3000m Steeple in de omgekeerde richting (eerst de waterbak in)
- er staan nog andere originelere disciplines op de meeting maar te veel uitleg 😁

Misplon B. Die je mss wel zal kennen had ook nog wel een coole loop omnium enkele jaren georganiseerd.
--
 
@JPV

Op atletiekvlak
Ik persoonlijk graag wel eens een tienkamp of twintiglamp deelnemen, maar dan enkel met loopnummers kan de meeste afstanden wel goed aan maar de kampnummers zijn niet echt aan mij besteed.

ook al zitten denken over de special atletiek meeting:
Klein voorbeeldje de 3000m Steeple in de omgekeerde richting (eerst de waterbak in)
- er staan nog andere originelere disciplines op de meeting maar te veel uitleg 😁

Misplon B. Die je mss wel zal kennen had ook nog wel een coole loop omnium enkele jaren georganiseerd.
--
B. ken ik (vanop een afstand) goed, aangezien zijn pa een dichte collega is. Hij is ook ex-wereldkampioen op de icosathlon, hé.
 
Tijdrit over 180km. Ik wil eens een duel zien tussen triatleten en wielrenners.
Triatleten rijden ca. 40km op dat tempo gedurende 180km, right?
Als je met powerhouses zit, zoals Ganna en VA, gaat dat overhellen naar de wielrennerszijde, denk ik.
Tony Martin had ooit eens een enorme solo opgezet en dat was zeker boven de 40km/u. Aantal km weet ik niet meer.
Ik vind het jammer dat er in het wielrennen geen eendagswedstrijd is die echt door het hooggebergte gaat en de allure heeft van een klassieker zoals RVV en P-R die iedere klimmer op zijn palmares wil hebben, een soort van 6de monument voor pure klimmers.
Een parcours zoal de marmotte voor wielertoeristen.
Wie weet kan de Mont Ventoux Dénivelé Challenge worden voor klimmers wat de Strade Bianche nu is voor iedereen, op sprinters na.
- slalom skiën
Niet iedereen kan op latten naar beneden vliegen, tenzij ongecontroleerd in de bomen of relatief vlak, maar waar is de fun daarin?
Het muurklimmen als vervanging van die monkey bars kan leuk zijn.
Klein voorbeeldje de 3000m Steeple in de omgekeerde richting (eerst de waterbak in)
Die kruipen daar toch uit, leger-gewijs? Of moeten die daar over springen zonder de balk te raken?
 
Triatleten rijden ca. 40km op dat tempo gedurende 180km, right?
Als je met powerhouses zit, zoals Ganna en VA, gaat dat overhellen naar de wielrennerszijde, denk ik.
Tony Martin had ooit eens een enorme solo opgezet en dat was zeker boven de 40km/u. Aantal km weet ik niet meer.
Triatleten rijden meer dan 45km/u tijdens een full-distance triatlon. Zonder zwemmen en marathon kunnen ze zeker nog harder.
 
B. ken ik (vanop een afstand) goed, aangezien zijn pa een dichte collega is. Hij is ook ex-wereldkampioen op de icosathlon, hé.
2-voudig :)
Een topkerel

Triatleten rijden meer dan 45km/u tijdens een full-distance triatlon. Zonder zwemmen en marathon kunnen ze zeker nog harder.

Zijn de triatleten niet minder gelimiteerd qua materiaal en posities in tegenstelling tot de wielrenners? Of ben ik hierin mis ?
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan