Nieuwe sporten/disciplines die je nog wel eens zou willen zien

Is toch allemaal logisch ook?

Waarom zou een wereldtopper een andere wereldtopper ineens kloppen in die tweede zijn/haar sport? Geloof ik niet in.

Moest een Mbappé van jongsaf atletiek gedaan hebben dan zou t mogelijks ne wereldtopper kunnen worden zijn in het atletiek, dat is iets heel anders. Ditto met Bolt.
 
Usain Bolt heeft gevoetbald en hij was niet bepaald het sprinttalent daar. ;)

Soit, ik begrijp niet goed dat jullie zo zeker zijn dat triatleten kansloos zouden zijn op een 180km tijdrit, maar we gaan elkaar duidelijk niet overtuigen.
 
Usain Bolt heeft gevoetbald en hij was niet bepaald het sprinttalent daar. ;)

Soit, ik begrijp niet goed dat jullie zo zeker zijn dat triatleten kansloos zouden zijn op een 180km tijdrit, maar we gaan elkaar duidelijk niet overtuigen.
Misschien omdat hij reeds op pensioen was en het deed voor de fun, daarnaast was het ook niet de beste voetballer.
Het is gewoon grappig dat die vergelijking er blijft komen, wat vaak gebeurd met atletiek met andere sporten.

de allerbeste triatleten zullen zeker hun mannetje staan en zeker een groot aantal profwielrenners verslaan.
Maar ik ben er vrij zeker van dat ze tegen een getrainde Ganna , Evenepoel, Wva het onderspit zullen delven.
Net zoals zij het onderspit zullen delven tegen de triatleet in het lopen en het zwemmen.

Mss een leukere vraag voor een triatleet, een topzwemmer vs een topwielrenner vs een toploper , wie wint de triathlon ?
-------
Over atletiek dan nog:
In +/- 2017 was er ook zo een rel dat NFL spelers die beweerden dat ze even snel/sneller zouden zijn als de sprinters.

Het NFL 40 yard (36m) dash record is 4.22
Coleman heeft dan 4.12 gelopen als bewijs
Usain bolt heeft toen op een promotie-evenement in zijn gewone kleren en schoenen en reeds 2 jaar nazijn pensioen een evenaring van dat NFL record gelopen.
---
Noah Lyles had nu recent kritiek dat er op bvb de NBA trofee dat daar world champions stond , maar dat dat eigenlijk niet klopt aangezien enkel Amerikaanse teams daar aan meedoen.
Hij zei niet dat het geen geweldige atleten waren maar dat het geen ploegen waren over de hele wereld.

Nu zijn er enkele NBA spelers op hun tenen getrapt en dagen ze hem uit tot een race 🥲
Ik ben benieuwd.

--
En dan heb je ex atleten die bvb. in rugby gaan en daar duidelijk het verschil tonen in snelheid.
Carlin isles liep 'maar" 10.13 op de 100m

 
De vergelijking van NFL met atletiek is wel een andere, aangezien veel wide receivers ook een atletiek achtergrond hebben vanuit college. Je ziet het bij triatlon steeds minder dat de toppers uit andere sporten komen. Vroeger was het verhaal vaak "ik moest zwemmen nadat ik een blessure had en toen ging ik triatlon doen." Een topper als Ditlev is rechtstreeks in triatlon gestart.

Je hebt in triatlon ook wel outliers, zoals Lucy Charles die op de Team GB trials in 2020 de 1500m zwemmen won.

Soit, mijn belangrijkste punt dat het spannend is, is omdat 180km fietsen op een TT-fiets het terrein van de triatleet is en dat de inspanning echt heel anders is dan een koers. We gaan elkaar niet overtuigen. :)

Op de olympische triatlon zal de loper waarschijnlijk de grootste kans maken. Op de volledige afstand zou ik de wielrenner de grootste kans geven.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan