Nieuwe sporten/disciplines die je nog wel eens zou willen zien

2-voudig :)
Een topkerel



Zijn de triatleten niet minder gelimiteerd qua materiaal en posities in tegenstelling tot de wielrenners? Of ben ik hierin mis ?
Er is inderdaad een verschil in positie (triatleet zit meestal rechter om de benen wat te ontlasten voor het lopen) en sommige frames zijn niet UCI legal (zoals dat van Blummenfelt). Ik zou op voorhand niet kunnen zeggen wat de uitkomst zou zijn met UCI of met triatlon regels. Daarom dat ik het wel eens zou willen zien. Als je ziet dat Wurf een matige triatleet en een matige wielrenner is (wat ie doet is wel straf en goeie reclame), dan ben ik wel echt benieuwd.
 
Ik denk dat triatleten kansloos zijn tegen wielerprofs, net zoals ze kansloos zijn tegen professionele afstandslopers en openwaterzwemmers in die disciplines. Fietsen mag wel de belangrijkste discipline zijn in triatlon, als die mannen de wereldtoppers eruitfietsten, zouden ze wielerprof geworden zijn wegens financiële redenen.
Iemand als Wurf, die voor triatlonnormen een heel goeie fietser is, stelt in een profpeloton niks voor op de tijdritfiets. Vinokourov reed op z'n 46ste, al 7 jaar prof af, nauwelijks enkele minuten trager dan de snelste fietser bij de profs tijdens de Iron Man van Hawaii.
 
Het idee is niet van mij, al weet ik niet meer van wie het wel is. Maar ik zou in de Olympische Spelen graag één baan of x-aantal plekjes willen vrijlaten voor "gewone" mensen. Dan wordt het pas echt duidelijk wat voor bovenmenselijke prestaties daar geleverd worden. Zo'n gewone kerel die wordt uitgeloot om in de finale van de 100m in baan 9 te lopen. Op de wielerpiste misschien minder haalbaar, maar daarom niet minder entertainend.
 
Het idee is niet van mij, al weet ik niet meer van wie het wel is. Maar ik zou in de Olympische Spelen graag één baan of x-aantal plekjes willen vrijlaten voor "gewone" mensen. Dan wordt het pas echt duidelijk wat voor bovenmenselijke prestaties daar geleverd worden. Zo'n gewone kerel die wordt uitgeloot om in de finale van de 100m in baan 9 te lopen. Op de wielerpiste misschien minder haalbaar, maar daarom niet minder entertainend.
We hebben ons daar onlangs toch eens voor de hele wereld belachelijk mee gemaakt?

 
Ik denk dat triatleten kansloos zijn tegen wielerprofs, net zoals ze kansloos zijn tegen professionele afstandslopers en openwaterzwemmers in die disciplines. Fietsen mag wel de belangrijkste discipline zijn in triatlon, als die mannen de wereldtoppers eruitfietsten, zouden ze wielerprof geworden zijn wegens financiële redenen.
Iemand als Wurf, die voor triatlonnormen een heel goeie fietser is, stelt in een profpeloton niks voor op de tijdritfiets. Vinokourov reed op z'n 46ste, al 7 jaar prof af, nauwelijks enkele minuten trager dan de snelste fietser bij de profs tijdens de Iron Man van Hawaii.
Dan besef je blijkbaar niet hoe anders het fietsen in het triatlon als in het wielrennen is. Lucy Charles heeft trouwens de 1500m op de Uk Olympic Trials gewonnen voor Tokyo. Het is echt ver van de waarheid dat triatleten waardeloos zijn in de individuele nummers.
 
We hebben ons daar onlangs toch eens voor de hele wereld belachelijk mee gemaakt?


Belachelijk is een groot woord , ze heeft daar veel lof voor gehad en haar fundraiser voor Parijs heeft daardoor wel haar doel bereikt wat anders nooit gebeurd was.

Het idee is niet van mij, al weet ik niet meer van wie het wel is. Maar ik zou in de Olympische Spelen graag één baan of x-aantal plekjes willen vrijlaten voor "gewone" mensen. Dan wordt het pas echt duidelijk wat voor bovenmenselijke prestaties daar geleverd worden. Zo'n gewone kerel die wordt uitgeloot om in de finale van de 100m in baan 9 te lopen. Op de wielerpiste misschien minder haalbaar, maar daarom niet minder entertainend.

Maar bij de gewone mensen zit er ook veel verschil toch ? Je hebt er die onder de 12" kunnen lopen en je hebt er die niet onder de 16" zouden kunnen.

Zelf mbappe zou denk ik niet op de foto staan.

Zou dan eerder zeggen atleten die de hobby uitvoeren maar niet getalenteerd genoeg zijn om zo ver te raken en toch zoiets spectaculairs mogen meemaken in hun passie :)
 
Ik weet eigenlijk niet zo zeker dat zij jou (en mij) niet belachelijk zou maken op diezelfde afstand. Wat ineens dat "belachelijk" maken in perspectief zou zetten. Trouwens, ik heb vooral heel veel lof gelezen voor de inzet en de teamspirit.
Ik heb vooral veel memes gezien. Het is maar hoe je het wil interpreteren zeker?
 
Belachelijk is een groot woord , ze heeft daar veel lof voor gehad en haar fundraiser voor Parijs heeft daardoor wel haar doel bereikt wat anders nooit gebeurd was.



Maar bij de gewone mensen zit er ook veel verschil toch ? Je hebt er die onder de 12" kunnen lopen en je hebt er die niet onder de 16" zouden kunnen.

Zelf mbappe zou denk ik niet op de foto staan.

Zou dan eerder zeggen atleten die de hobby uitvoeren maar niet getalenteerd genoeg zijn om zo ver te raken en toch zoiets spectaculairs mogen meemaken in hun passie :)
Ja, bij gewone mensen zit ook veel verschil, maar dat is net tof, toch. En als je het met een loterij doet, heb je sowieso mensen die het leuk vinden!
Maar je mag het niet te lang op voorhand laten weten zodat ze niet een jaar kunnen oefenen of zo. Ram, die steeple-bak in, polsstokspringen misschien als uitzondering :D
 
Ja, bij gewone mensen zit ook veel verschil, maar dat is net tof, toch. En als je het met een loterij doet, heb je sowieso mensen die het leuk vinden!
Maar je mag het niet te lang op voorhand laten weten zodat ze niet een jaar kunnen oefenen of zo. Ram, die steeple-bak in, polsstokspringen misschien als uitzondering :D
Ocharme, die mensen.
Stel dat er iemand met overgewicht wordt uitgeloot en die moet gaan verspringen?
Of zo'n slanke kerel waar je bij een bloot bovenlijf de ribben kan zien en meedoet met het kogelstoten?
Niet alleen zij, maar elke normale mens wordt uitgelachen door een deel van het publiek of in zijn / haar gemeente. Het andere deel zal de persoon bejubelen, dat ze meededen op de OS.
Ook van toepassing op turnen? Wat heb je nu aan een willekeurig persoon dat gaan hangen aan een bar en wat heen en weer ligt te zwaaien :laugh:.

Dan kan je beter zoiets organiseren in de ochtend voor het echte werk start, zodat bij de 100m bv, acht gelote mensen op de piste mogen lopen.
Dan maak je jezelf iets minder belachelijk.
Met digitale toepassingen kan je op tv, het beeld van de menselijke winnaar projecteren bij de atleten (ghost mode). Dan is de afgang iets minder erg.
 
Ocharme, die mensen.
Stel dat er iemand met overgewicht wordt uitgeloot en die moet gaan verspringen?
Of zo'n slanke kerel waar je bij een bloot bovenlijf de ribben kan zien en meedoet met het kogelstoten?
Niet alleen zij, maar elke normale mens wordt uitgelachen door een deel van het publiek of in zijn / haar gemeente. Het andere deel zal de persoon bejubelen, dat ze meededen op de OS.
Ook van toepassing op turnen? Wat heb je nu aan een willekeurig persoon dat gaan hangen aan een bar en wat heen en weer ligt te zwaaien :laugh:.

Dan kan je beter zoiets organiseren in de ochtend voor het echte werk start, zodat bij de 100m bv, acht gelote mensen op de piste mogen lopen.
Dan maak je jezelf iets minder belachelijk.
Met digitale toepassingen kan je op tv, het beeld van de menselijke winnaar projecteren bij de atleten (ghost mode). Dan is de afgang iets minder erg.
Kan niemand worden uitgeloot die niet wil meedoen, hé. Ik denk dat ik mezelf niet zo serieus neem dat ik het ‘belachelijk maken’ zou vinden. Of dat meer zou vinden doorwegen dan hoe cool de situatie is :D
 
.Daarom dat ik het wel eens zou willen zien. Als je ziet dat Wurf een matige triatleet en een matige wielrenner is (wat ie doet is wel straf en goeie reclame), dan ben ik wel echt benieuwd.
Cameron Wurf is de enige World Tour renner die meedoet in triatlons op hoog niveau en is een van de allersterkste fietsers in triatlon. Als een WVA tegen een Laidlow zou rijden is die laatste kansloos vrees ik ;-)
 
Een triatleet traint per definitie minder op de fiets, dus ze zouden kansloos moeten zijn tegen een wielrenner.

Maar zijn ze kansloos tegen iedere wielrenner? Ik denk dat Groenewegen bv nog wel diep zou moeten gaan :p
 
Een triatleet traint per definitie minder op de fiets
Is dat zo? De geschiftheid van triatleten niet onderschatten :biglaugh:

dus ze zouden kansloos moeten zijn tegen een wielrenner.
Is dat zo? :)

Ik denk over het algemeen dat je wel een punt hebt, maar veel triatleten zouden wel hun mannetje staan in een tijdrit tegen de mannen hoor. Als het gaat over echte toppers zullen de wielrenners wel een pak sterker zijn.


Het is trouwens nog gebeurd in het verleden:

 
Is dat zo? De geschiftheid van triatleten niet onderschatten :biglaugh:

Gohja, een lichaam kan je zoveel uur trainen en een wielrenner kan zich volledig focussen op de fiets terwijl de triatleet zijn aandacht moet verdelen. Ik geloof ook eens een artikel gelezen hebben die de vergelijking maakte tussen een GC renner en Frodeno, en die laatste trainde echt maar een derde van de GC renner op de fiets.
 
Ik begrijp de drang om
Cameron Wurf is de enige World Tour renner die meedoet in triatlons op hoog niveau en is een van de allersterkste fietsers in triatlon. Als een WVA tegen een Laidlow zou rijden is die laatste kansloos vrees ik ;-)
Ik begrijp je verwijzing naar Wurf, want hij is de enige die beide sporten doet, maar je conclusies zijn te sterk:
1. Wurf is een matige triatleet. Hij fietst snel in een wedstrijd omdat hij een veel mindere zwemmer en loper is dan de rest, de rest hoeft zo hard niet te fietsen. Ook daar is er een race dynamiek.
2. De dynamiek van een wielerwedstrijd zorgt voor veel meer pieken in vermogen dan een tijdrit. Het is logisch dat een triatleet die piekvermogens minder goed kan verwerken.
3. Geen enkele wielrenner is getraind om 180km een maximaal wattage te trappen.

Ik zou echt geen conclusies durven trekken over wie al dan niet zou winnen, laat staan dat ik zou durven zeggen dat X of Y kansloos is.
 
De discussie doet me een beetje denken aan de vergelijking die er was tussen "Mbappe de snelste voetballer" vs Usain bolt
Mbappe staat gewoon niet op de foto in die vergelijking.

Zoals @EmP zegt , ze zullen zeker geen slecht figuur slaan, maar ik denk dat er wel nog een deftig verschil op staan.
 
Als je tegen Bolt zou lopen op zijn terrein wel, als je 50m op gras zonder startblok zou doen is dat een betere vergelijking. :)
 
Als je tegen Bolt zou lopen op zijn terrein wel, als je 50m op gras zonder startblok zou doen is dat een betere vergelijking. :)

Dan is het grootse nadeel voor Usain bolt weg 😉.

Door zijn grote lengte had bolt meer tijd nodig om te acceleren dan zijn kleinere tegenstanders maar door zijn lengte had hij dan een hogere topsnelheid.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan