nieuwe kleurenprinter: inkjet of laser

Intergalactic

Active member
Crowdfunder FE
Ben op zoek naar een nieuwe kleurenprinter, maar geraak er niet over uit: inkjet of laser?

Op zich de inkjet wel beu, en voorkeur om laser te proberen, maar zou duurder zijn en meer plaats innemen? Ik zie ook door het bos de bomen niet meer, en de meeste kleurenlaserprinters hebben meer functies dan nodig.

Zoek verder iets eenvoudig:
- geen wifi nodig
- scannen is noodzakelijk, maar alle rand als kopiëren en faxen hoeft niet
- moet kleur kunnen afdrukken, maar niet op zoek naar een speciale fotoprinter

Iemand die recent iets heeft gekocht en tevreden over is?
 
Epson Ecotank. 3.5 jaar geleden gekocht met 2 volledige inktvullingen. De eerste daarvan is bijna op (en dan enkel de zwarte, de kleuren kunnen nog tot in 2025 mee denk ik). Dat wordt dus dik 7 jaar eer ik ook maar iets van inkt extra ga moeten kopen.

Dacht in reviews gelezen te hebben dat de printkost hiervan lager is dan van een laser.
 
Ik heb inkjet altijd duur gevonden door de miserie met uitdrogende cartridges. Kwaliteit ging er daarbij ook snel op achteruit.
Inkjet is echter ver superieur wanneer het aankomt op foto-afdrukken.
 
Epson Ecotank. 3.5 jaar geleden gekocht met 2 volledige inktvullingen. De eerste daarvan is bijna op (en dan enkel de zwarte, de kleuren kunnen nog tot in 2025 mee denk ik). Dat wordt dus dik 7 jaar eer ik ook maar iets van inkt extra ga moeten kopen.

Dacht in reviews gelezen te hebben dat de printkost hiervan lager is dan van een laser.
Ik heb het bekeken, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Welk model heb jij en content van?
 
Heb zelf een Canon Pixma G4511. Ben er op zich wel content van, doet alles wat ik er van verwacht. Blij dat ik eindelijk van die cartridges vanaf ben.
 
Een kleurenprinter zou ik nooit voor de prive kopen, kleuren inkt of kleuren toner is veel te duur om zo maar soms eens een logotje vanboven op een blad of whatever te printen. Als je foto's wil printen die je wil gebruiken dan zou ik dat eerder door fotograaf laten doen, of online printing dienst, en anders inktjet.

Als je toch kleuren nodig hebt omdat je het ook voor professionele doeleindes gebruikt en behoorlijk volume moet kunnen printen en scannen, maar geen foto kwalileit, dan zou ik paar honderd euro meer betalen en voor kyocera gaan https://azerty.nl/product/kyocera-ecosys-m5526cdn-multifunctionele-printer/2436400 met die toner dat daar al in zit (30% gevuld) kun je al gemakkelijk 2000 bladzijden printen en als je dat op ECO stand zet en "auto detect" op zwartwit/kleur nog veel meer. En dan kan je ook deftig scannen met auto-feeder, dubbelzijdig etc. Dat neemt wel wat plaats in ja maar kan onder een bureau staan.
 
Laatst bewerkt:
Een kleurenprinter zou ik nooit voor de prive kopen, kleuren inkt of kleuren toner is veel te duur om zo maar soms eens een logotje vanboven op een blad of whatever te printen. Als je foto's wil printen die je wil gebruiken dan zou ik dat eerder door fotograaf laten doen, of online printing dienst, en anders inktjet.

Als je toch kleuren nodig hebt omdat je het ook voor professionele doeleindes gebruikt en behoorlijk volume moet kunnen printen en scannen, maar geen foto kwalileit, dan zou ik paar honderd euro meer betalen en voor kyocera gaan https://azerty.nl/product/kyocera-ecosys-m5526cdn-multifunctionele-printer/2436400 met die toner dat daar al in zit (30% gevuld) kun je al gemakkelijk 2000 bladzijden printen en als je dat op ECO stand zet en "auto detect" op zwartwit/kleur nog veel meer. En dan kan je ook deftig scannen met auto-feeder, dubbelzijdig etc. Dat neemt wel wat plaats in ja maar kan onder een bureau staan.

Nog eens: Ecotank (of andere tank concept inkt printer).
Voor 300-400 heb je een kleurenmultifunctional met lagere printkosten dan een zwartwitlaser.
 
Nog eens: Ecotank (of andere tank concept inkt printer).
Voor 300-400 heb je een kleurenmultifunctional met lagere printkosten dan een zwartwitlaser.
Lijkt me goed spul inderdaad, was nog niet op de hoogte van het concept Tank inkt printer.
 
Ecotank +1. Je kan veel printen met een inktpotje en vervangen kost je bijna niets. Ik bestel mijn inkt op 123inkt.be, lekker goedkoop. Je bent dan hoogstwaarschijnlijk wel je garantie kwijt.
 
Ik heb dat een paar jaar geleden eens allemaal uitgerekend en ben toen uitgekomen op de Canon MAXIFY GX6050. Hetzelfde principe dus als die EcoTank, het toestel kost wat meer maar uw printkosten zijn daarna aanzienlijk goedkoper. Interessant voor hoge volumes. Met een vrouw in het onderwijs kost me het anders een arm en een been.
 
Terug
Bovenaan