Netflix Netflix

B787656A-EC28-457A-BBD7-5021E84F406D.jpeg


Netflix brengt met Mystery Box shufflefunctie voor kinderen uit

Netflix heeft een shufflefunctie voor kinderen beschikbaar gemaakt. Met Mystery Box krijgen kinderen een nieuwe serie of film te zien die ze nog niet eerder hebben bekeken. Eerder kregen volwassenen met de Play Something-knop al een vergelijkbare functie.
 
Eindelijk weer eens iets Nederlandstaligs van Netflix

boordevol lekkere wijven en onderhoudend!

 
 

Ik ga netflix ook stoppen (ik denk dat ik het nog 2 maanden behou), en ga kijken wat ik wil zien in de komende 2 maanden, maar daarna kap ik ermee.

Ze gaan de totaal verkeerde kant op, en inderdaad de laatste maanden is het echt gene vetten geweest. Veel negatieve publiciteit, maar ze gedragen zich echt obnoxious en arrogant. Met een soort van crackdown op bestaande klanten (alsof ze de schuld op hun steken).

Ik begrijp niet waarom ze met dit soort achterlijke strategieën afkomen. Je kan Disney niet verslaan op big budget films. Disney gaat altijd superieur zijn qua big budget films. Altijd (ook al hebben ze 5 keer minder, maar dat is juist het punt). Disney is er juist door die big budget films. Netflix moet zich presenteren als marktleider in onafhankelijke cinema, en het is juist die markt dat ze gaan verlaten.

Tja, dan gaat alles instorten natuurlijk. Ik vraag me echt af of er daar debielen rondlopen of wat het is, maar het is gewoon dom.

Vanuit een marketingperspectief, netflix is een prime example van hoe je een groot bedrijf of gekend bedrijf moet laten instorten op nog geen jaar tijd of naar de afgrond leidt.

Misschien dat ik dan later wel nog eens een maandje abonneer als ik eens iets wil zien dat enkel op netflix staat, maar zeker geen permanent abonnement meer.
 
Laatst bewerkt:
Op 1 stond the Interceptors ofzo iets. Ik dacht gisteren: leuk, topfilm op een zondagavond. Na 15’ was het duidelijk dat dit gemaakt was door een student film&productie. Man man man. Dat staat dan op het startscherm in het groot op 1 😳
 

Ik ga netflix ook stoppen (ik denk dat ik het nog 2 maanden behou), en ga kijken wat ik wil zien in de komende 2 maanden, maar daarna kap ik ermee.

Ze gaan de totaal verkeerde kant op, en inderdaad de laatste maanden is het echt gene vetten geweest. Veel negatieve publiciteit, maar ze gedragen zich echt obnoxious en arrogant. Met een soort van crackdown op bestaande klanten (alsof ze de schuld op hun steken).

Ik begrijp niet waarom ze met dit soort achterlijke strategieën afkomen. Je kan Disney niet verslaan op big budget films. Disney gaat altijd superieur zijn qua big budget films. Altijd (ook al hebben ze 5 keer minder, maar dat is juist het punt). Disney is er juist door die big budget films. Netflix moet zich presenteren als marktleider in onafhankelijke cinema, en het is juist die markt dat ze gaan verlaten.

Tja, dan gaat alles instorten natuurlijk. Ik vraag me echt af of er daar debielen rondlopen of wat het is, maar het is gewoon dom.

Vanuit een marketingperspectief, netflix is een prime example van hoe je een groot bedrijf of gekend bedrijf moet laten instorten op nog geen jaar tijd of naar de afgrond leidt.

Misschien dat ik dan later wel nog eens een maandje abonneer als ik eens iets wil zien dat enkel op netflix staat, maar zeker geen permanent abonnement meer.
Ook geen fan van deze verschuiving, maar ik blijf momenteel gewoon aan boord.
Netflix blijft (voor volwassenen) nog steeds stukken beter dan bvb. een Dinsey+ (grotendeels Star Wars, superhelden en kids stuff) of Apple tv+ (beperkte content).
Je hebt veel bagger, maar ook nog steeds meer dan voldoende deftige films en shows, in alle genres, en van overal ter wereld.
 
Ook geen fan van deze verschuiving, maar ik blijf momenteel gewoon aan boord.
Netflix blijft (voor volwassenen) nog steeds stukken beter dan bvb. een Dinsey+ (grotendeels Star Wars, superhelden en kids stuff) of Apple tv+ (beperkte content).
Je hebt veel bagger, maar ook nog steeds meer dan voldoende deftige films en shows, in alle genres, en van overal ter wereld.
Disney + heeft wel meer deftige sitcoms voor volwassenen met The Simpsons, Futurama, Family Guy en Iets alsways sunny. Netflix imo enkel The Office en Seinfeld. Netflix blijft wel nog genoeg goeie content leveren vind ik persoonlijk. Qua documentaires doet momenteel niemand beter. ( zolang streamz al die hbo Docus blijft tegenhouden) en reeksen als Better call Saul, Borgen, Clark, ... blijven mij toch meer boeien dan al die Marvel en star wars series. Nog geen seconde getwijfeld dus om Netflix te houden, hopelijk dus niet teveel gepruts aan de reeksen die men released bij Netflix.
 
Hoe raar is het niet dat Kiill Bill niet op Netflix staat maar Kill Bill Volume 2 wél? Wat is de logica achter zoiets eigenlijk?
 
Hoe raar is het niet dat Kiill Bill niet op Netflix staat maar Kill Bill Volume 2 wél? Wat is de logica achter zoiets eigenlijk?

zelfde met Johon Wick, laatst was de eerste nog eens op tv, dacht ga volume II en III nu nog eens op Netflix bekijken maar daar staat enkel volume III op
 
Hoe raar is het niet dat Kiill Bill niet op Netflix staat maar Kill Bill Volume 2 wél? Wat is de logica achter zoiets eigenlijk?
Puur met licenties te maken. Netflix zou waarschijnlijk graag alle films ter wereld permanent kunnen aanbieden, maar dat is de realiteit niet.

Zodra een licentie verloopt kan de eigenaar naar een andere distributeur stappen, die misschien meer geld kan bieden.
 
Puur met licenties te maken. Netflix zou waarschijnlijk graag alle films ter wereld permanent kunnen aanbieden, maar dat is de realiteit niet.

Zodra een licentie verloopt kan de eigenaar naar een andere distributeur stappen, die misschien meer geld kan bieden.

Hoezo. Ze kunnen toch nie alles er op zetten...

Alle 7 de police academys staat er toch ook nie op. Enkel eerste.

Ja ik versta jullie punten wel maar :

1 bij het verloop van een licentie zou ik verwachten dat dan de twee films niet op Netflix zouden staan. Ipv enkel de eerste niet. Raar dat je een vervolg aanbied maar dan niet de originele film.

2 zelfde argument als hierboven maar in't geval van Police Academy zijn die films niet één geheel. Als je 1 verhaal hebt in 2 films of meerdere à la Lord of the Rings die wel volledig op Netflix staan is het logisch dat die allemaal beschikbaar zijn. Totaal onlogisch voor Kill Bill dus.
En Police Academy, serieus?
 
@Tinufiel Licenties zijn ook regio gebonden.

Het is perfect mogelijk dat Netflix ‘Kill Bill 1’ en ‘Kill Bill 2’ op de Amerikaanse markt mag tonen, maar enkel ‘Kill Bill 2’ op de Europese (of Belgische), omdat bijvoorbeeld Streamz hier de exclusieve rechten van ‘Kill Bill 1’ heeft gekocht.

Zoiets komt nog vaak voor, in mijn voorbeeld wil Streamz bijvoorbeeld een goede film kopen. De rechten van de eerste film gaan bijvoorbeeld vervallen op de Europese (of Belgische) markt, dus kopen ze die op.

Netflix heeft nu eenmaal veel competitie gekregen. Streamz, Disney+, Apple TV+, Amazon Prime, HBO Max, Discovery+, Hulu, Paramount+ en ik vergeet er waarschijnlijk nog enkele. En iedereen vecht om een stukje van de taart.

Als je gaat kijken dan staat de eerste weldegelijk nog op Netflix, enkel niet voor onze regio.

F289C4DD-8C95-4DC8-B04F-7585FA1ECFD4.jpeg


Dat is ook de reden dat veel mensen een VPN gebruiken om hun regio te veranderen, zodat ze meer content kunnen bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan