Neem jij spullen mee uit een hotel?

Neem jij spullen mee uit een hotel?

• Kleine spullen (zeepjes, slippers, etc.)

Stemmen: 56 60,9%
  • Grote spullen (handdoeken, badjassen, etc.)

Stemmen: 2 2,2%
  • Andere (Verklaar)

Stemmen: 1 1,1%
  • Nee

Stemmen: 34 37,0%

• Totaal aantal stemmers
    92
1 had een Belgisch paspoort en andere had een Nederlands paspoort.

Ja dat is puur diefstal maar zoveel gaat de politie daar zich niet mee bezighouden. Op booking.com gegevens was telefoon nummer ook Belgisch. Wagen had een GP nummerplaat dus was normaal een huurwagen.

Ja dat is puur diefstal maar zoveel gaat de politie daar zich niet mee bezighouden. Op booking.com gegevens was telefoon nummer ook Belgisch. Wagen had een GP nummerplaat dus was normaal een huurwagen.
Die gaan zich dan ook blauw betaald hebben aan bagagekosten om die spullen in België/Nederland te krijgen?

Ik neem niets mee, ik heb een hekel aan kleine prulletjes in huis die dan wellicht toch jaren gewoon in een schuif blijven liggen.
Inderdaad, ik nam wel eens zo'n geopend flesje mee vroeger. Maar dat belandt dan ergens in een kastje tot je maanden/jaren later dat eens terugvindt.

Ik heb ooit eens geheel per ongeluk een kussen meegenomen (omdat ik normaal altijd en overal mijn eigen kussen meepak als we op autovakantie gaan en dat had ik die keer niet gedaan en vandaar dat ik dus hun kussen mee had). Ik had toen nog gemaild naar het betreffende hotel en ik mocht de kussen dan gewoon houden, haha.

Vroeger nam ik ook de kleine spullen mee, maar dat ligt dan inderdaad toch maar op een hoop in de schuif en meestal is die kwaliteit niet eens goed dus ik ben ermee gestopt en neem tegenwoordig niets meer mee.

Meestal niets, al zal ik mss wel al eens een voorverpakt zeepje meegenomen hebben of voorverpakte douchegel (daar heb je dan toch voor betaald)

Ik heb zelfs nog nooit handdoeken meegenomen uit een hotel. In mijn ogen is dat ook al diefstal, tenzij je het per ongeluk doet. En dan zeker tapijten, meubilair, gerief van de kamer en dergelijke, dat is geen grijze zone meer maar echt diefstal. Dan blijft het wellicht toch niet beperkt tot dat hotel.

Ik ga er van uit dat je die kleintjes gewoon mee betaald hebt, gezien die voorzien zijn om te gebruiken.

Shampoo test is op dag 1 en neem ik de rest mee als het ok blijkt of als ik de flesjes ken van vroeger.
Zeep/douchegel neem ik bijna altijd mee.

Die kleine flesjes zijn nog handig om mee op weekend te pakken of als je met enkel handbagage reist.

Bij autovakanties durf ik ook al eens ne rol wc papier mee pakken als de voorraad in de auto op is.

In feite één keer per ongeluk zo'n klein handdoekje, 'k weet zelfs niet hoe het in m'n gerief/koffer geraakt is toen. :sarcastic:

En de kost vs de baten om het voor de rechter te brengen (eventueel booking.com zelf als ze weigeren de zaak te onderzoeken) is het gewoon niet waard tov de geleden schade he. En dat weet men gewoon heel goed. :confused:

Altijd de zeepjes. Als er een tandenborstel is die ook. Die houden we bij voor als we een weekend weggaan en enkel handbagage meenemen op een verlengd weekend. Bij ons raken die dingen wel op.

enkel de zeepjes en douche gels.
ik heb een hekel aan verspilling, dus zou het zonde vinden dat dit in de vuilbak vliegt.

Langs de andere kant: ik hang steeds een "no cleaning" bordje aan de deur. De poetsdame's hoeven dus nooit te kuisen tijdens mijn verblijf. Ik vind dat trouwens onnodig. ik blijf meestal maar 2 a 3 nachten op zelfde kamer. dan maak ik dat toch echt niet vuil hoor in die korte tijd.
ik geef die dame's met plezier wat extra pauze door mijn kamer te mogen skippen.

Aleen in gang gestoken verbruiksartikelen (zeep, shampoo, wc-papier, flesje drinken). Geen idee of iemand hier gaat durven schrijven "ik neem standaard de handdoeken mee", want zulke mensen zijn er zeker.

Zoals de meeste hier, de spulletjes die je krijgt in de badkamer en dienen om opgebruikt te worden (zeepjes, douchegel, shampoo, ...).
Soms heb je ook wel 'gratis' flesjes water ofzo in de minibar. Die neem ik dan ook wel mee, als ik ze nog niet opgedronken heb.

Voor de rest niets, en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Handdoeken, badjassen, ... daar ga ik vanuit dat dat gewoon gewassen wordt en voor de volgende gasten zal dienen...

ZA is Belgie niet. Kutsituatie, zeker en vast. Maar lijkt me sterk dat de SAPS voor zo'n pietlulligheid (in de context van ZA wel te verstaan) in actie zou schieten...
Precies of in Belgie politie in gang schiet voor zon zaken. Ken iemand waar ze met een mes het tapijt hebben kapot gesneden om mee te nemen. TV los geschroefd ook om mee te nemen. Denk je echt dat ze dit gaan onderzoeken.

Terug
Bovenaan