NBA 2024-2025

Niet zo verwonderlijk en dat is vooral de eigen schuld van de NBA. Seizoenen zijn veel te lang, ze breien er nog eens pre-season games aan vast en nu één of andere rare cup waar niemand interesse in heeft tenzij je hem wint. Veel spelers/teams spelen de helft van die regular season games ongeïnteresseerd, met amper defense en motivatie. Zie ook naar de injury rates bij de topspelers, het concept is eigenlijk niet meer te houden. Maar de NBA wil altijd maar meer en meer. Getuige ook de vele tv contracten, zodat zelfs de lokale bevolking niet meer naar de games kan kijken.

Daarnaast is het spel ook wat in negatieve zin aan het evolueren met het 3pt shot (Boston :sick:) en mist de NBA toch echt wel een gezicht als MJ, Kobe of prime LeBron.

Mitchell met zijn eerste start (31min), veel geblesseerden bij OKC, maar hij heeft zijn plek toch wel echt verdiend in dat team. 30 westrijden ver, hij mag er nog 20 spelen met zijn two way contract.

Iemand tips voor het bestellen van NBA tickets?
25feb zijn we in Orlando. De magics spelen dan thuis. Had graag zo een match eens meegepikt

Niet zo verwonderlijk en dat is vooral de eigen schuld van de NBA. Seizoenen zijn veel te lang, ze breien er nog eens pre-season games aan vast en nu één of andere rare cup waar niemand interesse in heeft tenzij je hem wint. Veel spelers/teams spelen de helft van die regular season games ongeïnteresseerd, met amper defense en motivatie. Zie ook naar de injury rates bij de topspelers, het concept is eigenlijk niet meer te houden. Maar de NBA wil altijd maar meer en meer. Getuige ook de vele tv contracten, zodat zelfs de lokale bevolking niet meer naar de games kan kijken.

Daarnaast is het spel ook wat in negatieve zin aan het evolueren met het 3pt shot (Boston :sick:) en mist de NBA toch echt wel een gezicht als MJ, Kobe of prime LeBron.
Die cup is ook zo random he.
Ik had plaatsvervangende schaamte toen ik de Bucks daar een banner van zag optrekken :unsure:
No way dat dat ooit door fans als een meerwaarde gezien wordt, laat staan dat het een banner waardig is.

Tjah, de Lakers hebben vorig jaar ook een banner gehangen - dus de trend was direct gezet.

Die cup is ook zo random he.
Ik had plaatsvervangende schaamte toen ik de Bucks daar een banner van zag optrekken :unsure:
No way dat dat ooit door fans als een meerwaarde gezien wordt, laat staan dat het een banner waardig is.
Anderzijds zorgt het wel voor wat animo in een anders extreem saaie periode. Wat nog altijd het hoofddoel was. Goeie oplossing van de nba!

3pt shooting imo het grootste probleem. Tijd om de hand checking weer toe te laten.

Dat de NBA geen boeiende gezichten meer zou hebben ben ik het wel niet volledig mee eens. Komt net een heel mooie generatie sterren aan, met Morant, Edwards, Wemby, Shai, … Al moeten zij idd wel nog die laatste stap richting gezicht van de nba zetten.

Anderzijds zorgt het wel voor wat animo in een anders extreem saaie periode. Wat nog altijd het hoofddoel was. Goeie oplossing van de nba!

3pt shooting imo het grootste probleem. Tijd om de hand checking weer toe te laten.

Dat de NBA geen boeiende gezichten meer zou hebben ben ik het wel niet volledig mee eens. Komt net een heel mooie generatie sterren aan, met Morant, Edwards, Wemby, Shai, … Al moeten zij idd wel nog die laatste stap richting gezicht van de nba zetten.

Is toch allemaal ook gewoon de fout van de NBA, ze blijven maar Lebron/Curry/KD pushen. Cavs zijn aan een historisch seizoen bezig en krijgen ook amper zendtijd. Niemand vond 3-pt shooting een probleem voor de ratings toen de Warriors het tien jaar geleden non-stop deden.

Mitchell met zijn eerste start (31min), veel geblesseerden bij OKC, maar hij heeft zijn plek toch wel echt verdiend in dat team. 30 westrijden ver, hij mag er nog 20 spelen met zijn two way contract.

Ajay speelt echt fantastisch, had nooit verwacht dat die zo NBA-ready ging zijn dit seizoen.

Niemand vond 3-pt shooting een probleem voor de ratings toen de Warriors het tien jaar geleden non-stop deden.
Dat is toch wat uit context getrokken en vertekend beeld. Alleen hun laatste titelrun komt in de top 25 van 3 point attemps per game voor. Hier zie je ook duidelijk in hoe het spel geëvolueerd is in de afgelopen jaren. GSW stond in al die seizoenen ook zelden eerst in de league in deze stat.

Ik ga niet ontkennen dat het vandaag tot in het extreme getrokken is, maar de warriors (en de Harden rockets) hebben die trend destijds toch wel op gang getrokken. Meest gekend zijn toch hun small ball 5-out line ups waar iedereen een gevaar was vanop 3 (toen Draymond nog af en toe eens raak schoot in plaats van alleen maar spelers proberen te blesseren).

Ik vind het gewoon nogal makkelijk om nostalgisch te roepen naar voorgaande generaties van basketbal, waar ook constant commentaar op kwam (ISO heavy generatie, de generatie van hand checking waar teams met moeite aan 80 punten kwamen, Chuck die 15 seconden met zijn rug naar de ring stond, ...). Ondertussen speelt SGA een MVP seizoen bij elkaar met een mid-range game waarmee hij bovenaan alle advanced stats staat (samen met Jokic) en niemand kijkt ernaar (of erger nog, iedereen roept dwaas 'foul-merchant'). NBA houdt gewoon veel te lang vast aan hun coryfeeën imo.

Niemand vond 3-pt shooting een probleem voor de ratings toen de Warriors het tien jaar geleden non-stop deden.
Toch veel basketfans die zich daar toen ook aan ergerden. Maar NBA zelf zal daar idd het potentieel probleem niet van ingezien hebben.
Hopelijk grijpt men eindelijk in.

Ik wou het er niet verder over hebben om geen debby downy te zijn en mijn plaat die hangt. Maar ik zie de laatste maanden wel veel videos tevoorschijn komen over de val van de NBA en het is zo simpel niet als de driepunters. Het speelt hem een beetje af op alle vlakken (load management, rivaliteit, 3 punters, arbitrage, politieke visie, het vasthouden aan oude waarden zoals Hellrabbit reeds vermeldde, blijkbaar niet mogelijk om alle wedstrijden te zien met één televisie abbo in de states)
Het ziet er momenteel echt niet goed uit, maar binnen vijf jaar kan de league er helemaal anders terug uit zien. Ze zullen in ieder geval iets moeten doen.

Jazz related dan: fml ze kunnen niets eens deftig tanken, twee wedstrijden gewonnen omdat ene Brice Sensabaugh plots back to back zijn inner MJ heeft gevonden.

Iedereen die OKC - CLE gezien heeft kan moeilijk beweren dat er geen mooi basketbal meer gespeeld wordt. Wat een absolute topmatch (alleen jammer van de uitslag).

Ondertussen is KAT eindelijk de allstar die hij altijd moest zijn, maar nooit echt goed lukte bij de Wolves 👍🏻
En classic Thibs is zijn ploeg weer in de afgrond aan het rijden tegen wanneer het nodig is 😂

4 in de top 5 spelers in total minutes dit seizoen zijn Knicks spelers 🥲

En classic Thibs is zijn ploeg weer in de afgrond aan het rijden tegen wanneer het nodig is 😂

4 in de top 5 spelers in total minutes dit seizoen zijn Knicks spelers 🥲
Ja vreselijk. Terwijl de breedte van de ploeg niet eens slecht is om in regular season easy in de top-4 te eindigen.

Terug
Bovenaan