NBA 2024-2025

En AD is al meerdere weken buiten strijd door een blessure :unsure:
Je zal maar eens Mav fan zijn.

Die andere big (Embiid) moet ook mogelijks nog eens een operatie ondergaan. Met die man is het wel stilaan gedaan, denk ik.

Laatst bewerkt:
Het Westen is toch weer om van te smullen. Wordt weer ongemeen spannend na de all-star break voor plaatsen 2-6 en voor de playin plaatsen 7-10.

Denver weer helemaal terug op niveau na enorm zwak begin van het seizoen 🥰

Camara op 3 :p

Maar het mag gezegd worden. Camara is toch wel heel sterk bezig. Krijgt ook heel wat respect in het team en bij uitbreiding de league.

Die ploeg is vervloekt. Zoals de Blazers nu aan het opzetten zijn mogen ze nog vrezen voor de laatste play-in plaats.

De MVP koorts is serieus aan het stijgen in de States. Wie zal het worden volgens jullie?
In een normale wereld zou het Jokic moeten zijn die een triple double gemiddelde heeft en in meerdere top 3's zit van de statistieken maar je voelt gewoon dat de media zo hard aan het pushen is om SGA tot MVP te kronen.
Er speelt zeker ook een bepaalde "voters fatigue" mee. Coach Malone heeft het best geformuleerd op de press conference na de win op OKC: "zet de statistieken van speler A en speler B op papier zonder dat je weet dat er al 1 iemand 3x werd verkozen tot MVP, je gaat 10 van de 10 keer de triple-double-gemiddelde speler kiezen."

Voor mij is de MVP niet de meest scorende speler maar de belangrijkste speler. Neem SGA weg en OKC kan nog altijd evengoed winnen met hun squad. Neem de Joker weg bij de Nuggets en die halen zelfs de playoffs niet.

Jokic speelt de laatste tijd zijn beste spel ooit en is de meest complete speler van heel de league, maar toch is de trofee dit jaar voor SGA. De beste speler in het beste team met een flashy speelstijl, dat en de voters fatigue zullen daar wel voor zorgen. Ik denk wel niet dat OKC zonder SGA zo ver boven de rest zou staan dit seizoen.

Voor mij zou Jokic er al 4 moeten hebben en is hij ook dit jaar de mvp, maar er zijn genoeg voorbeelden van winnaars die niet noodzakelijk de meest waardevolle speler waren dat seizoen.

Terug
Bovenaan