Naar welke podcast luister jij?

Van meest beluisterd naar minst:
- Talk Python To Me: over alles Python gerelateerd.
- How I built this(NPR): verschillende founders van kleinere to grote bedrijven die komen vertellen hoe ze hun bedrijf opgestart en uitgebouwd hebben en welke tegenslagen ze tegengekomen zijn. één van mijn favorieten.
- The business of esports: besprekingen rond de zakelijke kant van esports en ruimer gaming
- De Bertjes: Een beetje de vlaamse variant van How I built this, maar iets meer op kleine bedrijven gericht en veel minder afleveringen
- Start-it KBC: Vanalles rond ondernemen en start-ups
- De Tijd Vooruit: Ondernemen, technologie, ...
- hasspodcast.io: over home-assistant
- Planet Money
- Criminal
Recent nu ook beginnen luisteren naar:
- Jong Beleggen de Podcast (aflevering 7 ergens denk ik)
- Game Kast

Luister nu vooral tijdens opruimen of strijken.
 
vooral sport gerelateerd hier
X&O's
Midmid
sjotcast
de vierkante paal
welcome to the aa
fokcast
mosselen om half 2
Nerdland
90 minutes
de tribune

Hoe houd je voldoende tijd over voor andere hobbies, werk en gezin als je wekelijks 15-20 uur kwijt bent aan het bijhouden van de podcasts?

Ik ben afgehaakt met podcasts omdat het gewoon te tijdrovend werd en te weinig compatibel om te luisteren tijdens een andere bezigheid, omdat je toch echt je aandacht er moet bijhouden.
 
Hoe houd je voldoende tijd over voor andere hobbies, werk en gezin als je wekelijks 15-20 uur kwijt bent aan het bijhouden van de podcasts?

Ik ben afgehaakt met podcasts omdat het gewoon te tijdrovend werd en te weinig compatibel om te luisteren tijdens een andere bezigheid, omdat je toch echt je aandacht er moet bijhouden.
Daar is iets voor te zeggen, ik check vooral in tv-tijd, uurtje voor slapengaan, zondag; zo efficiënt mogelijk, niet interessant na vijf minuten dan zet ik het stop, ik kan het wel combineren met fitness, mails schrijven. Schoonzus die totaal niet into geeky stuff is luistert ook podcasts over haar interesse via damesblad of celebrity FB/IG.

 
Hoe houd je voldoende tijd over voor andere hobbies, werk en gezin als je wekelijks 15-20 uur kwijt bent aan het bijhouden van de podcasts?

Ik ben afgehaakt met podcasts omdat het gewoon te tijdrovend werd en te weinig compatibel om te luisteren tijdens een andere bezigheid, omdat je toch echt je aandacht er moet bijhouden.
Ik heb het zelfde probleem, tijdens mijn werk lukt dat echt niet in combinatie met mails typen etc.
Een vriend van mij werkt in de Chemie en dat is handenarbeid, die jaagt de podcasts er tegen 100 per uur door...

Momenten waarop ik luister zijn tijdens het klussen in huis/tuin, koken of 's avonds in bed.
 
Naar cocaïnekoorts aan het luisteren over de Nederlandse Mocro Maffia. Vrij saaie eerste aflevering.
 
Ik luister vooral naar `de vierkante paal` ( waarschijnlijk ook omdat mijn broer er vaak in mee doet)
verder luister ik ook wel eens naar `Mij gedacht`
 
Via een collega Darknet Diaries beginnen luisteren. Echt wel fascinerend en zot welke zaken er zich zoal op het web afspelen. Mensen die swatten om een bepaalde username te pakken te krijgen, etc. Aanrader voor iedereen die wat interesse heeft in technologie, het internet, etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik luister altijd via google podcast. Maar waar vind ik mijn luister statistieken? Ik ben daar wel eens benieuwd naar. Weet iemand dit?
 
Ik ben via de HBVL-podcast aan het luisteren naar de mijnramp in 1984 in Eisden. Aangrijpende podcast.
 
Stuff They Don't Want You To Know

Onderzoek naar conspiracy theories. Geen aanhangers, geen tegenstandards. De enige bron over dit onderwerp die neutral is. Meestal is het wel debunken

Van dezelfde mensen: Stuff You Should Know; Behind The Bastards, Stuff To Blow Your Mind, Ridiculous History, TechStuff, ...

Ook enkele politiek podcasts zoals Chapo Trap House, Krystal Kyle & Friends & The Kavernacle Podcast
 
Stuff They Don't Want You To Know

Onderzoek naar conspiracy theories. Geen aanhangers, geen tegenstandards. De enige bron over dit onderwerp die neutral is. Meestal is het wel debunken

Van dezelfde mensen: Stuff You Should Know;
Stuff you should know is wel uitstekend 👌, dus deze ook maar eens beluisteren.
 
Via een collega Darknet Diaries beginnen luisteren. Echt wel fascinerend en zot welke zaken er zich zoal op het web afspelen. Mensen die swatten om een bepaalde username te pakken te krijgen, etc. Aanrader voor iedereen die wat interesse heeft in technologie, het internet, etc.

Via jou de eerste 3 afleveringen geluisterd. Aanrader idd.
 
Iemand die al geluisterd heeft naar Snapt ge mij nu?
Ik heb er enkele uitgepikt maar ik vind het nogal rond de pot draaien. Soms denk ik ook, ben ik nu zo oud geworden dat ik de helft van de voorstellen van de jeugd nogal kul vind?
 
Laatst bewerkt:
Iemand die al geluisterd heeft naar Snapt ge mij nu?
Ik heb er enkele uitgepikt maar ik vind het nogal rond de pot draaien. Soms denk ik ook, ben ik nu zou geworden dat ik de helft van de voorstellen van de jeugd nogal kul vind?
Ik heb die over wonen gehoord, erfbelasting naar 100% trekken was het voorstel daar. Amai, echt snugger!
Had ook graag gehad dat ze ook een paar mensen aan het woord lieten die er wel in geslaagd zijn een huis te kopen.
 
Ik heb die over wonen gehoord, erfbelasting naar 100% trekken was het voorstel daar. Amai, echt snugger!
Had ook graag gehad dat ze ook een paar mensen aan het woord lieten die er wel in geslaagd zijn een huis te kopen.
Die aflevering vond ik inderdaad het summum van bizarre ideeën.
Ook dat meisje dat van dag tot dag leefde omdat ze dat leuk vond en al haar geld opsoupeerde, en vervolgens klaagde dat het voor haar niet mogelijk was om een huis te kopen.
Die kreeg toch bijzonder weinig weerwerk. En dit in een podcast van de VRT, ik had er wat meer van verwacht.
 
jeez
iedereen probeert op de kar van de podcasts te springen.
Zag reclame passeren voor de AXA travel talks podcast

wtf
 
Sporadisch wissel ik qua podcasts de laatste tijd af tussen;
-Welcome to the AA (Alex Agnew)
-No F'n Regrets ( Robb Flynn - Machine Head)
-The Ex-Man (Doc Coyle - God Forbid)
-The Jasta Show (Jamey Jasta - Hatebreed)
-en dan af en toe luister/kijk ik wel graag eens naar de Youtube kanalen van Rob Arnold (Chimaira) en Ola Englund (The Haunted)
 
Ik luister uitsluitend in de auto dus ben wat selectief omdat het allemaal wel tijdrovend is. Wederkerende podcasts zijn:

  • De 7 van de Tijd: elke ochtend om 7u een nieuwsupdate van 13-14min
  • De Beursvoyeurs: enkele afleveringen de kans gegeven en hoewel ik het format wel leuk vind, steek ik er niets van op dus deze sneuvelt binnenkort weer
  • Welcome to the AA: zeer selectief op basis van de gasten
  • Motley Fool Money: ook hier selectief obv onderwerp
  • De Kobe Show
  • The Investor’s Podcast: ook deze vrij selectief obv onderwerp
Vandaag begonnen aan de eerste van The Soudi Sessions.

EDIT: Oja en dan specifieke episodes van bv Joe Rogan (Elon Musk, …) en Marc Maron WTF (Obama, …).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan