Naar welke muziek luister je nu?

Nog eens naar Live at Red Rocks '22 van King Gizzard aan het luisteren.
The album overall contains 86 tracks from throughout the band's entire career, clocking in at eight and a half hours, with each set being around three hours.
We zien wel hoe ver we geraken vandaag.

Door de battle vandaag nog eens in de Saint Vitus discografie gedoken:

Saint Vitus - Saint Vitus
Saint Vitus - Hallow's Victim/The Walking Dead
Saint Vitus - Born Too Late
Saint Vitus - Mournful Cries
Saint Vitus - V (zeer lang geleden dat ik deze nog eens beluisterd heb, want staat blijkbaar niet op spotify)

zal zien of ik later nog tijd heb voor de rest :unsure:

Laatst bewerkt:
The Smiths - Meat Is Murder (album)

The Headmaster Ritual, I Want The One I Can't Have, What She Said, Barbarism Begins At Home...
Allemaal zoveel beter kanshebbers voor '80s BR 😬.

Naar aanleiding van haar passage hier in BR is dit het tweede album van haar dat ik beluister. ik vind ze een enorm goede zangeres en voor mij zelfs een van de mooiste zangstemmen, maar haar songs zijn best wel raar. Ik weet niet echt goed wat ik er van vinden moet :p

Hemlocke Springs - the apple tree under the sea

Ik zit precies in mijn 'pop' era. Maar dit is nog een niveautje hoger dan wat ik gisteren heb gepost (mogelijks wat verblind door een zeer lovende review ergens in mijn zoektocht naar nieuwe muziekinspiratie nu Steregum volledig achter de paywall staat).

Terecht album van de week op meerdere sites, durf ik te stellen na één luisterbeurt.

Nog eens naar Live at Red Rocks '22 van King Gizzard aan het luisteren.

We zien wel hoe ver we geraken vandaag.
Oké, ik ben erdoor geraakt. Drie dagen Gizz luisteren. Fucking zalig. Eindigen deden ze met de enige juiste keuze voor het slot van dit monumentale hoogtepunt uit hun carrière.

Sinds KGATLW hun muziek van Spotify weghaalden heb ik eigenlijk niet meer naar hen geluisterd, zeer spijtig. Maar ik had deze collectie destijds op Bandcamp gekocht en ik voel me weer helemaal opgeladen. Meteen ook gebruik gemaakt van de 'pay what you like' formule om enkele King Gizzard albums aan te kopen die ik graag hoor maar niet fysiek heb liggen. Geluidskwaliteit is ook zoveel beter dan die op Spotify, goddamn.

Iron Maiden - Book of souls
deze gisteren nog eens beluisterd. Hier en daar hoor je goede stukken, maar de songs zijn onnodig lang en repetitief waardoor de aandacht al vlug wegvalt. Alles op zelfde tempo. Was goed als achtergrond muziek terwijl ik wat administratief werk deed vr mezelf. Maar al bij al het zwakste Maiden album in m'n collectie. Ze hadden er beter aangedaan de songs wat in te korten en bij te sleutelen.

Terug
Bovenaan