Naar welke muziek luister je nu?

BFB blijft mijn favoriete hc band en het nieuws van de comeback kan ik enkel toejuichen. Alleen vind ik deze line up en vooral de zanger niet echt overtuigend. Ik hou zowel van de ouwe BFB met Buddha op zang maar ook van White Trash Anthems waar Rob het merendeel van de zang op zich nam en dat voortreffelijk deed (ook op de eerste 2 ramallah platen btw). Peter Morcey zijn vorige bands deden me weinig tot niks en de comeback show die op Youtube stond heeft daar niet echt verandering in gebracht. UIteraard ga ik in november richting Eindhoven maar toch met een bang hart.

Ik zag overigens dat Wisdom In Chains op Skallyfest in Halle speelt dit jaar, ook daar een soortgelijk dilemma. Met Mad Joe op zang , absolute top maar nog niks gehoord met de nieuwe zanger.
Begrijp je volledig.
Kvond het wel goed met Pete maar mis idd Buddha. Maar mijn enthousiasme neemt toch even de bovenhand hier. Ook hier favo hc band.

Wisdom is een ander verhaal. Daar heb ik iets van bon verander gewoon de bandnaam. De nieuwe nummers met Frank zijn op zich goed, heel goed zelfs. Maar de bestande nummers zijn minder met Frank. Live in Gent vorig jaar was ook dat niet, Frank was wel ziek dus dat speelt een grote rol natuurlijk.
Plus Mad Joe is gewoon zo'n goeie vriend geworden over de jaren heen, doet ook guest-vocals op de MCD van mijn oud orkestje dat het sowieso "pijn" doet om hem er niet meer bij te zien.

The Mystery Lights - Too Much Tension!
The Mystery Lights - Purgatory

Tijd dat ik mijn TML T-shirt nog eens draag! (Is het nog geen zomer? :( )

Laatst bewerkt:
(Was al aan het wachten op de grappen... :') )
Kon het niet laten :).

i%27ll-let-myself-out-done.gif

Radiohead - The King Of Limbs (album)

15 jaar na de release vind ik dit nog altijd een fijn album. Weet nog goed de tijd toen het uitkwam en ik meteen die speciale editie van hun website bestelde met die krant bij en alles. Heerlijke tijden. Toen ook heel veel geluisterd 's ochtends op mijn Creative mp3-speler op de trein op weg naar het werk. De treinrit naar Antwerpen duurde net 40 minuten dus ideaal om het hele album te luisteren.

Objectief gezien misschien niet hun beste werk maar ik kan het nog altijd wel zeer smaken. Die eerste 5 nummers zijn gewoon heerlijk. Ook Feral dat dan vlot overgaat in het prachtige Lotus Flower. Enige jammere is dat het wat is opgedeeld in 2 helften. Na Lotus Flower komen de rustigere nummers, die eveneens prachtig zijn trouwens.

Ik herinner mij nog goed dat in afsluiter Separator de regel 'if you think this is over, then you're wrong' voorkwam en op het internet allerlei theorieën de ronde deden dat een tweede album snel zou volgen: The King Of Limbs Part 2 omdat deze maar een goeie 37 minuten lang is :laugh:.
Ah, good times.

The Gun Club ben ik tegengekomen in mijn 80's ontdekkingstocht voor de Battle en die zijn echt heel hard blijven hangen hier. Punk met soms wat country invloeden (klinkt beter dan het leest)
Heel hard getwijfeld om daar een nummer van te nomineren.
Een late reactie. Ik wist eigenlijk niet dat dit werd gezien als punk, want het enige nummer dat ik had gehoord en bleef hangen was dit, wat allesbehalve als punk klinkt. :unsure:

Punk luister ik nog heel zelden naar eigenlijk.
Klinkt mij ook wel wat bekend... Is dit ooit een single geweest?

Terug
Bovenaan