Naar welke muziek luister je nu?

vooral het tweede deel met Richards Tale :love:

Ren is niet alleen muzikaal & verbaal buitengewoon begiftigd, maar ook de wijze waarop hij heen en weer verwijst binnen zijn eigen oeuvre is uiterst geraffineerd.
Hij doet dat intertekstuele knipogen bovendien ook nog eens niet enkel muzikaal (met stukken melodie, harmonie & ritme die terugkomen in verschillende nummers & albums), maar ook tekstueel (metaforen die over de grenzen van nummers & albums heen getrokken worden, woorden & fraseringen die ingenieus herbruikt worden) en visueel (zoals in dit nummer oa. zijn witte outfit uit Illest of our time).

En dat alles ook nog eens ondanks (of misschien net mede dankzij?) platenmaatschappij.

Uiterst remarkabel kunstenaar.

Laatst bewerkt:
Tortoise - Millions Now Living Will Never Die (album)

Een album dat ook alweer 30 jaar oud wordt deze maand. Opener Djed blijft toch een wondermooie 20 minuten muziek. En dan gevolgd door het prachtige Glass Museum. Toppertje.

Tortoise - Millions Now Living Will Never Die (album)

Een album dat ook alweer 30 jaar oud wordt deze maand. Opener Djed blijft toch een wondermooie 20 minuten muziek. En dan gevolgd door het prachtige Glass Museum. Toppertje.
Harmonia - Musik Von Harmonia (album)

Uit hetzelfde universum als Tortoise maar een andere planeet. Eveneens een toppertje. Sehr Kosmisch is ook een wondermooie trip van 10 minuten. Jij een favoriet nummer van dat album @Fusetea?

Harmonia - Musik Von Harmonia (album)

Uit hetzelfde universum als Tortoise maar een andere planeet. Eveneens een toppertje. Sehr Kosmisch is ook een wondermooie trip van 10 minuten. Jij een favoriet nummer van dat album @Fusetea?
Daar kan ik nu nog geen antwoord op geven, aangezien ik zo te zien nog maar 2 tracks van dat album beluisterd heb en in totaal naar 6 tracks van de artiest zelf. :) Meestal ontdek ik ze "los", tussen andere tracks gemaakte in automatische playlists. De makkelijkste en laagste drempel om muziek te ontdekken voor mij.
Algemeen heb ik wel al het "meest" naar Walky-Talky geluisterd, en ik vermoed dat dat momenteel mijn favoriet is.

Maar kijk, ik heb hem nu opgezet.

EDIT: van de opener werd ik alvast zenuwachtig en heb ik uiteindelijk geskipt :unsure: , maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik op dit moment ziek ben. Al heb ik het sowieso veel meer voor de rustige spacey vibe volgens mij. Op dat gebied is Sehr Kosmisch gelukkig een pak beter, maar ik zie dat het na een paar minuten ook weer een beetje "te" wordt. Hmm. Denk dat ik het toch maar hou voor als ik genezen ben. :unsure:

Laatst bewerkt:
Wat vind je van de Duitse versie, @Deckard ?

(Wat mij betreft zijn al dit soort nummers die origineel Duits zijn beter in die taal. Ook dit.)

Ik had bijna deze gekozen voor de 80s battle (2de nominatie):

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan