Naar welke muziek luister je nu?

Na lange tijd nog eens beseft dat RJD2's Deadringer bestaat. Ooit ontdekt door de begintune van de serie Mad Men op te zoeken, A Beautiful Mine, dat op een ander van zijn albums staat. Ik vind niet al zijn albums even goed, maar dit is echt een heel graaf conceptalbum: instrumentale hiphop, sommige rapnummers en film/radioplay samples, zoals deze korte Shot In The Dark.

Don't you be tellin' me what not to do, man.
Just walk foward and keep them hands high.

The Beatles - Magical Mystery Tour (album)
The Beatles - The Beatles (album)
Pink Floyd - The Wall (album)

Venetian Snares - Cavalcade of Glee and Dadaist Happy Hardcore Pom Poms
Dat album tovert altijd een glimlach op mijn muile. Snares op zijn zachtst.
Zijn freebies onlangs meegepikt? Star Wars Morrissey al maanden op repeat hier.

Laatst bewerkt:
Dat album tovert altijd een glimlach op mijn muile. Snares op zijn zachtst.
Zijn freebies onlangs meegepikt? Star Wars Morrissey al maanden op repeat hier.

Eerlijk gezegd volg ik nog heel weinig nieuwe releases, artiesten en muziek de laatste jaren. Ik zal er misschien dit weekend eens naar zoeken. Vandaag en morgen twee van zijn (voor mij) meesterwerken:

Venetian Snares - Rossz Csillag Alatt Született

Praga Khan - Twenty-First Century Skin

Ik heb nu toch echt wel jaarlijks een nostalgische periode dat de artiesten van weleer even aan de kant gaan voor 90s en 00s beats (maar dit en The Prodigy zijn de enige namen die ik hier durf noemen). :unsure:

Praga Khan - Twenty-First Century Skin

Ik heb nu toch echt wel jaarlijks een nostalgische periode dat de artiesten van weleer even aan de kant gaan voor 90s en 00s beats (maar dit en The Prodigy zijn de enige namen die ik hier durf noemen).:unsure:
Leuk album eigenlijk wel. De CD indertijd veel te veel gedraaid en is versleten dus skipt jammer genoeg al op heel wat plaatsen.

Wel benieuwd naar de namen die je niet durft noemen nu 😁.

Leuk album eigenlijk wel. De CD indertijd veel te veel gedraaid en is versleten dus skipt jammer genoeg al op heel wat plaatsen.

Wel benieuwd naar de namen die je niet durft noemen nu 😁.
Voornamelijk
Sash! (alle hits, bij sommige de lange versie, op dat gebied ben ik ook hier hetzelfde, maar bij anderen vind ik de single-versie dan weer beter)
Darude - Sandstorm
Snap! - Rhythm Is A Dancer (zien dat ik de naam van die uitvoerder niet meer vergeet :unsure: )
..

Al vallen die misschien toch nog mee :unsure:

Alé dan, omdat het vrijdagavond is. Stond nog op mijn Best Dance 1/97 compilatie :coolbrows:.

Nu, dat bedoelde ik niet. Ik vroeg mij af of ik hiermee mijn coole reputatie kwijt ben, maar ik vermoed van niet * oef *. Ik heb er de hele nacht van wakker gelegen.

:unsure:

Neenee, Serieus:
ik kan die heel af en toe grijs draaien, mijn favoriet in dit genre ook denk ik. Ik vind het steeds "cooler" klinken dan andere artiesten uit het genre, maar iets als Rhythm Is A Dancer, Mr Vain (ja, een cringe tekst, maar dat nummer is gewoon leuk en goed gezongen), Pump Up The Jam (uiteraard) en Sandstorm zijn dus ook wel mijn ding. Muziek moet niet altijd bestaan uit klassieke instrumenten, diepgaande lyrics hebben of obscuur zijn, ook al bestaat een zeer groot deel van mijn artiesten daaruit. Maar de nostalgie en throwback maken het uiteraard (nog?) beter en ik weet dan ook niet zeker hoe het was geweest als ik het niet meer had meegemaakt.
Ik heb een oudere broer die praktische zijn hele pubertijd naar (Euro)dance luisterde (ook zaken als The Prodigy die uiteraard wél cool waren, die zet ik hier momenteel ook wel eens op, en Fatboy Slim) en daarbij ook zijn hele kamer had omgetoverd tot een dancing, dus daar heb ik als kind sowieso veel van meegekregen en versterkt dan ook die throwback. Zelf moest ik er nochtans heel lang weinig van hebben, maar dat is het typische zwart-wit en closeminded denken van een tiener die denkt dat alleen gitaarmuziek "echte" muziek is (maar ook nog geen nostalgie ervaren). Die visie is dan ook allang veranderd, maar in dit geval luisterde er toch eerder "stiekem" naar door de reputatie van het genre en de reactie van muziekvrienden hierop, maar nu scrobble ik het meeste toch gewoon. Foert. :unsure:

Nu: dEUS - The Ideal Crash
Grappig genoeg door de Belpop documentaire over Eurodance (deel 2). Daar ging het op een gegeven moment over hoe journalisten begin jaren '00 alleen nog belang hechtten aan rock van die tijd, en er werd daarop een stukje gedraaid van Instant Street. Ik dacht: laat ik die track en The Ideal Crash ook nog maar eens draaien.

EDIT: toevoegingen

Laatst bewerkt:
Persoonlijk heb ik daar toch ook een je m'en fou in. Als de muziek me goed doet voelen of emotioneel meevoert, dan is dat voor mij goede muziek. Eurodance was gewoon een feelgood stroming. Niets mis mee om de versterker te laten werken wanneer die nummers draaien.

Terug
Bovenaan