Naar welke muziek luister je nu?

En de metal kroegen in 80’was toch wel in de P Boudewijnstraat Gent Alcatraz en zo een 5 tal .

En Alcatraz festival is ontstaan in de kroeg en dan in de Brielpoort (indoor) Deinze en nee Kortrijk het is niet jullie (mijn)festival .:tongue:

Laatst bewerkt:
Killer - Wall Of Sound 🇧🇪
Vrees niet, mijn 80s Bel"metal" moment is nog niet gedaan :unsure:
Zeer goed album ook, maar ik ben toch nog meer into Shock Waves.
Ik heb deze tijd niet meegemaakt, dus weet niet hoe bekend ze hier juist waren, maar als je dan ziet dat een band als Motörhead doorbrak (beste vergelijking volgens mij?) (met alle respect btw), terwijl deze mannen naar mijn mening duizend keer beter waren. Zonde...

Machiavel - Jester 🇧🇪
Bekend met de band en 2 van hun nummers, maar dat was het. Eerste keer dat ik naar een album van ze luister. Zeker mijn ding, al wist ik dat in theorie al, maar het is om dan eindelijk eens te beginnen luisteren. :unsure: Klinkt uiteraard weer compleet anders dan "Fly", wat de meesten hier ook wel kennen waarschijnlijk.

Waarom horen we sowieso niet wat meer over de Belgische muziek uit die jaren? Behalve Wallace Collection - Daydream misschien. De Belpop-documentaires gaan ook vooral over artiesten vanaf de jaren '90 heb ik de indruk.

En dan nog om af te sluiten één van de nummers die ik al kende, wat een ballad:
:feelsgood:

Laatst bewerkt:
Lucifer's Friend, Hawkwind, Jerusalem, Witchfinder General en zelfs Pentagram en Budgie. Amai. Niet verwacht dat die in zo'n lijst zouden verschijnen, laat staan dat die zouden verschijnen in om het even welke lijst. :unsure:
EDIT: Buffalo en Sir Lord Baltimore ook nog. :unsure:
En mijn favoriete nummer van Judas Priest zelfs, toen ze nog geen leer droegen.
Nog steeds blij dat mijn pa mij ooit zijn stokoud vinylexemplaar van Sad Wings Of Destiny cadeau deed, meteen mijn kennismaking met die plaat ook. Aan alle gekraak en haperingen aan Victim Of Changes te horen was het ook zijn favoriete nummer op de plaat. :)

Laatst bewerkt:
Dit in Tien Om Te Zien?! 😅 Niet slecht. Ik had eerst niet door dat het in het Nederlands was btw. :unsure: Het lijkt wel een Belgische Dave Mustaine.

Voor een gegroepeerd zicht op de haardossen en snorren (& 1 fabuleuze bordeaux haarband) uit de 'alternatievere' scene in Vlaanderen in die tijd is er overigens het onnavolgbare Give those hearts a chance:

Voor een gegroepeerd zicht op de haardossen en snorren (& 1 fabuleuze bordeaux haarband) uit de 'alternatievere' scene in Vlaanderen in die tijd is er overigens het onnavolgbare Give those hearts a chance:

Wie zijn dit allemaal? Ik zie de vocalist van Killer, maar voor de rest herken ik niemand. Het gezicht op 1:40 komt mij wel bekend voor.

Radiohead - Lotus Flower wordt exact vandaag 14 jaar. Tijd om The King Of Limbs nog eens op te leggen en de sensuele moves van Thom Yorke zorgen sowieso dat de haters zoals @shiftyke bekeerd worden :devilish:.

Wie zijn dit allemaal? Ik zie de vocalist van Killer, maar voor de rest herken ik niemand. Het gezicht op 1:40 komt mij wel bekend voor.

Nobele onbekenden voor me: enkel als piepjonge snotter op Metalopolis voorbij horen komen, en later geen research meer naar verricht
:unsure:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan