Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik moet wennen aan de vocaleffects, maar muzikaal klinkt het heel goed. Wat een art ook weer.
... en ik heb er nog eentje gevonden. Ik kijk alvast uit naar de release van dit album!
Falling Giants - Whirlwind Hymns
Soms is het vermoeiend om zo moeilijk te zijn met vocals, maar ik kan er niets aan doen. Muzikaal zeer goed, puur doomy album, maar de vocals doen het hem niet en ik ga het dan ook bij het openingsnummer houden. Fans van de meer extremere genres in metal zouden de vocals waarschijnlijk wel appreciëren.
Opnieuw een single van een random band die ik niet ken, nog een release waar ik misschien benieuwd naar ben (niet te verwarren met Goat ):
Het is toch weer duidelijk dat ik bij nieuwe albums vaak moet afgaan op de art. Als die mij aanstaat, is de kans klaarblijkelijk groter dat de muziek mij ook zal aanstaan. (Bij het vorige album was de art dan ook iets minder mijn ding.) Al vermoed ik dat ik deze mannen live nog wel meer zou appreciëren.
Scorpions - Fly To The Rainbow
Nog steeds in een (zoveelste) early 70's Scorpions moment. Ik denk dat ik dit album zoveel mogelijk met oortjes ga beluisteren, want het klinkt echt wel subliem zo.
Er is op dit album ook nog groot drumtalent Jurgen Rosenthal, die uiteindelijk zou eindigen in progband Eloy. (Yes!)
Drummers zijn al zo vaak de underdog, dus een extra appreciatie kan nooit kwaad.
Met Bota'Carte gratis ticket gekregen voor Famous morgen, dus maar eens iets van opgezet.
Kende de band niet, maar dit is right up my alley. Beetje BCNR vibes ook.
Hallow's Victim - Witchcraft, Rituals and Funeral Dirges
Mijn eerste album uit 2025 denk ik. (Ik vraag mij af of de bandnaam is "gepikt" van Saint Vitus' 2de album.) Het is een yes denk ik!
(Zo te lezen is dit album live opgenomen. Dat verklaart de afwezigheid van enige productie. )
Al ben ik de laatste tijd minder into occulte stoner & doom, maar als ik eens iets recent wil horen is het meestal dat wat ik vind lijkt het...
Dan ga ik nog maar eens terug naar deze helden van mij (hé, hier is een clip van ):
Ik blijf erbij: ik heb nog nooit eerder zo'n goede bassist gehoord.
Kraan - Zoup
De allereerste keer dat ik naar hun meest recente album luister, uit 2023 en voor het grootste deel instrumentaal. Als er dan vocals zijn; het is niet meer diegene van mijn AOTW die niet het grootste succes had hier, dus het is een tip.
Zeer degelijk album voor op hun oude dag, maar ik had dan ook niets anders verwacht.