Naar welke muziek luister je nu?

Burn Ritual - House Of The Wicked (EP)

Als je de eerste minuten van dit album hoort, dan weet je al meteen dat je het toppunt van occult rock hebt gevonden. Dit is gewoon een vintage nachtmerrie. 👌

Stoned Century - Psycho Land
Iets "rustiger", even goed. De kwaliteit op Youtube is niet geweldig, maar misschien is het bewust. :unsure: Alice In Chains vibes.
Hmm, zeker niet slecht, maar het vorige was toch meer mijn ding.

Sonora - Frog Lickers (EP)
Bijzondere naam voor een album. :unsure: Zeker niet slecht. Vocals doen het (nog?) niet helemaal. Niet 100% mijn vibe, ik hou het bij enkele tracks.

Laatst bewerkt:
Oberon - Cosmic Wanderlust
Opnieuw zeker geen slecht album, maar ook weer niet constant mijn ding.

Iron Jinn - Live At Roadburn (2023)
Acid Mammoth - Under Acid Hoof

Tragic Eyes - The Great and Powerful Intergalactic Mushroom Man ( 🇧🇪 )

Albumnaam klinkt zeer cool en artwork is geweldig. Elk nummer heeft zelfs zijn eigen artwork op Youtube. Het album klinkt zeer mooi, goede productie ook, maar ik vind dat - ondanks dit een recente release is - het resultaat te gedateerd klinkt. Er zitten hier en daar wel wat interessante stukken in, maar waarschijnlijk blijft het bij één luisterbeurt. Jammer wel.

Laatst bewerkt:
Death Hawks - Sun Future Moon
Nog een interessante recente ontdekking. Opener Hey Ya Sun Ra en Sea Weed zijn mijn favorieten. Vooral die tweede is echt een prachtig nummer. Ook Heed The Calling is leuk.
@Deckard , iets voor jou?

Nog eens de vraag aan de mods of de getagde user melding krijgt bij een edit?

Laatst bewerkt:
Death Hawks - Sun Future Moon
Nog een interessante recente ontdekking. Opener Hey Ya Sun Ra 2 en Sea Weed zijn mijn favorieten. Vooral die tweede is echt een prachtig nummer. Ook Heed The Calling is leuk.
@Deckard , iets voor jou?

Nog eens de vraag aan de mods of de getagde user melding krijgt bij een edit?
Geen melding gehad ;).

Gas - Gas (album)
Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (album)

Om - Good Is Good
Album dat ik leerde kennen dankzij AOTW. Het is zalig als dat spirituele ineens wordt weggeveegd door zware, slopende gitaren in de opener.
Toch blijven ze voor mij een band waarbij ik eerder geneigd ben er losse nummers van te draaien ipv een heel album omdat ze op den duur te langdradig voor mij worden. Het beste nummer van ze vind ik nog altijd At Giza dat ik leerde kennen dankzij @CisnerosIsStillGod zijn uiteenzetting over dit nummer op 9dinges. (Ik kan hem om de één of andere rare reden niet taggen. Ik heb nochtans geen spellingsfouten gemaakt en zijn account bestaat nog. :unsure: ) EDIT: blijkbaar toch gelukt.

Om - Good Is Good
Album dat ik leerde kennen dankzij AOTW. Het is zalig als dat spirituele ineens wordt weggeveegd door zware, slopende gitaren in de opener.
Toch blijven ze voor mij een band waarbij ik eerder geneigd ben er losse nummers van te draaien ipv een heel album omdat ze op den duur te langdradig voor mij worden. Het beste nummer van ze vind ik nog altijd At Giza dat ik leerde kennen dankzij @CisnerosIsStillGod zijn uiteenzetting over dit nummer op 9dinges. (Ik kan hem om de één of andere rare reden niet taggen. Ik heb nochtans geen spellingsfouten gemaakt en zijn account bestaat nog. :unsure: ) EDIT: blijkbaar toch gelukt.
Ik hoop ze nog eens live te kunnen zien, dat is pas de moeite waard.

Ik hoop ze nog eens live te kunnen zien, dat is pas de moeite waard.
Live moeten die idd wel de moeite zijn.

Meditation Is The Practice Of Death is ook best goed op dit album. Cremation Ghat I is wat de vreemde eend in de bijt, II is beter. Eigenlijk valt dit album nog best mee que langdradigheid.

The Mystery Lights - Purgatory

Ben er net achter gekomen dat ze onlangs in Brugge hebben opgetreden... :headshake: Kan iemand mij eens een goede website aanbevelen waarop je kunt volgen waar en wanneer bands optreden? Bandsintown ken ik al, maar hun algoritme toont mij alleen dingen die mij totaal niet interesseren. Ik volg wel enkele bands, maar krijg daar nooit iets van te zien op de homepagina. Ik kan er echt geen weg mee. Hun aanbevelingen zijn ook niet accuraat.

:headshake:

Laatst bewerkt:
The Smile - Cutouts (album)

Verdekke toch, ze blijven het doen. Ook weer vele luisterbeurten later maar deze is er weer op. Iets spontaner dan de voorganger maar weer een heleboel goeie nummers met genoeg variatie en nieuwe paden die ze subtiel bewandelen (Colours Fly). Misschien enkel Tiptoe had voor mij niet gemoeten en ook de volgorde van de nummers kon beter, denk ik. Maar bon, met het zeer mooie Don't Get Me Started en het magistrale Bodies Laughing als afsluiter is dat snel vergeven en kan ik niet anders dan van een hoogvlieger spreken.

Iron Jinn - S/T
Aangezien ik de opener nog steeds grijsdraai, een ander nummer ook meer waardeer studio, ik ze verschillende keren live heb gehoord en alleen maar goede kritieken las op dit album dacht ik: ik geef het een nieuwe kans, en dat was duidelijk een goed idee.
Ik moest deze band blijkbaar eerst verschillende keren live horen om eraan te wennen en de brave mannen studio beter te leren waarderen. Intussen weet ik ook dat er blijkbaar 2 vocalisten zijn, die ik intussen ook beter kan waarderen, al ben ik nog steeds niet van elke "schreeuwpartij" even grote fan.
Als ik het album nu opzet, klinkt het helemaal niet zo "raar" meer als de eerste keer. Nog steeds is niet elk nummer mijn ding, maar van de 8 nummers in totaal zijn er intussen toch 5 die ik zeer goed tot oké vind. Mijn score is verhoogd!
Sorry @Koonut, mijn post in jouw topic telt niet meer. :unsure: Al blijft dat nummer sowieso mijn favoriet.

Terug
Bovenaan