Naar welke muziek luister je nu?

Knack van vorige week doorbladert en helemaal achteraan vermeldt Walter Grootaers dit fraaie album in de wekelijkse rubriek 'Eindspel'. Wanneer hij in een melancholische bui is. Mooi man.

Jerkin de nieuwe single van Amyl and the Sniffers. Ik vreesde dat het nieuwe album wat softer ging zijn want de laatste singles zijn dat ook. Dat is nu ook van de baan. Geen idee of ik die videoclip hier mag posten tho

Laatst bewerkt:
(EDIT 2: ok, ik had mij blijkbaar vergist. Het zijn Nederlanders, geen Belgen. Belgische vlag verwijderd. Sorry, noorderburen.
:unsure:
)

Iron Jinn - S/T
Band die we hebben gemist op Down The Hill dit jaar, en zo te horen jammer genoeg gemist!
EDIT: hmm, ok... Buiten vooral de openingstrack en nog enkele nummers deels de tweede en derde track is het toch minder mijn ding dan ik dacht...
:unsure:
Als het hele album was geweest zoals de openingstrack had ik het goed gevonden.
De zang in de openingstrack klinkt ook goed, dat is duidelijk meer zijn stijl! Als hij echter begint te roepen klinkt hij alsof hij te veel gezopen heeft en sowieso weet ik niet of deze man de beste stem heeft an sich.
Het is absoluut een apart album en eens iets anders dan wat ik normaal gezien zou draaien, een interessante luisterbeurt ook, maar ik vind dat hij het grootste deel van het album niet kan zingen (sorry, brave man) en de meerderheid van de nummers zijn niet (genoeg) mijn ding.
Hmm, live vind ik ze toch een pak beter klinken dan studio (I know, I know). De zang vind ik zelfs beter.
Alleen al dat geflikker weer bij bepaalde tracks.. Ik moet het weer bij enkel luisteren houden.

Iron Jinn - Live At Roadburn (2024)
Ik vind nog niet alle nummers even goed, maar toch kan het mij live wat meer bekoren.

Naxatras - S/T
Had ik al ooit eens naar geluisterd. Zeer goede plaat, zal ik nog wel eens opzetten.

Kant - Paranoia Pilgrimage
Klinkt echt als iets voor mij, blij dat ik dit gevonden heb! Leuk artwork ook weer. Recente release!

Cartoon Darkness - Amyl and the Sniffers

Afgaande op de singles had ik een veel zachtere plaat verwacht en dat is het niet geworden. Net zoals Fontaines DC met Romance probeert ook Amyl and the Sniffers hier wat variatie in hun discografie te brengen en dat lukt vrij goed. Opener Jerkin is geweldig, wie wil er niet verwelkomd worden met "you're a dumb cunt"? Ook de andere singles zijn vrij straf en als escapistische ballade kan Big Dreams echt wel tellen. Al merk je wel dat ze nog steeds het sterkst zijn als ze gewoon (hardcore) punk gewijs snel en hard spelen want het stuk na Big Dreams tot Pigs is voor mij het beste van de plaat. Wat niet wil zeggen dat ze niet wegkomen met die akoestische gitaren op Bailing on me.

Na You Should be not be doing that wordt het wel iets minder: Do it do it en Going Somewhere hadden misschien niet gemoeten, Me and the girls trekt het wel terug recht. Al bij al wel een sterke plaat maar Comfort to me was beter. Al denk ik wel dat dit ook wat een oefening is waar ze uit gaan leren en deze formule kunnen verbeteren tegen plaat nummer 4.

Kraan - Wintrup
Sowieso één van mijn meest gedraaide albums dit jaar, en ik blijf erop terugvallen. Had ik mijn AOTW later gehad, ik had dit gekozen ipv S/T. Heb er veel vaker naar geluisterd ook. Geweldige bas en saxofoon! Zoveel magische momenten op dit album.

Laatst bewerkt:
The Mystery Lights - Purgatory
Moet wel zowat mijn meest interessante ontdekking van dit jaar zijn, mét album dat dit jaar is uitgebracht. Ik had hun bandnaam totaal niet met psych geassocieerd, noch de albumart, daarom was ik blij verrast toen ik dit de eerste keer hoorde een paar weken geleden.

Acid Mammoth - Under Acid Hoof
Good shit. Soms moet je er niets anders aan toevoegen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan