Naar welke muziek luister je nu?


Blijft toch één van de straffere albums van de voorbije jaren. Dit jaar normaalgezien nieuw werk. :love:
 
Joy Division - Unknown Pleasures (album)
Neil Young - Mirror Ball (album)
The Rolling Stones - Emotional Rescue (album)
Squarepusher - Feed Me Weird Things (album)
Queens Of The Stone Age - ...Like Clockwork (album)
 
Holy shit, dit is nieuw, dit is Belgisch. Nummer heb ik enkele keren moeten horen voor het kwartje viel. Maar shit zeg, een mega vette synth riff is dat. En van die clip kon ik direct genieten. Wat een kunstwerkje!
 

Was wat verrast dat geen enkel nummer van dit album in mijn top 10 meest beluisterde liedjes van deze maand staat. Oké er staat er één 11e en 12e maar dat terzijde, maar dit verklaart het. Met voorsprong meest beluisterde album van deze maand, het is gewoon de scrobbles zijn zodanig verspreid over elk nummer, en ik luister zelden albums van begin tot eind. Ik pak er meestal uit wat ik "heel mooi en verslavend vind", zeker als ik me er niet op focus.

[afbeelding is van heel 2021 of aller tijden sinds ik het enkel dit jaar heb ontdekt, niet van enkel deze maand trouwens, maar het is hetzelfde verhaal fyi]

Maar that's the thing hier. Ik heb twee keer bewust dit album beluisterd van begin tot eind. Daarom vind ik het straf dat op "i finally understand" - het enige nummer dat ik minder vind - eigenlijk de scrobbles vrij evenredig verdeeld zijn over het album. Dat heb ik echt nog nooit gehad. Meestal springt er iets bovenuit. Hier is het probleem dat ze er allemaal uitspringen, het is gewoon zo goed.

In het begin verstond ik de hype niet echt. Maar nu begrijp ik het wel hoor. Het is gewoon een fenomenaal album.
 

Sweet Trip doet het met dit liedje again met hun unieke psychedelische dromerige glitchgaze sound. Later vandaag eens volledige album luisteren.


Soort van ambient proto-electrogaze album met wat post-rock invloeden.
 
De Doorn van Amenra :love:

voor de mensen die de vinyl ook binnen gekregen hebben, tis op 45 te doen he :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Tangerine Dream - Phaedra (album)
Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest (album)
The Smiths - The Queen Is Dead (album)
Joy Division - Unknown Pleasures (album)
King Crimson - Beat (album)
 
Terug
Bovenaan