Naar welke muziek luister je nu?

Het eerste album is ook niet echt mijn ding, maar degene die volgen wel (Inside en Floating, "standaard" prog). Ze gingen uiteindelijk steeds meer de "spacey" prog richting uit met inderdaad typische Pink Floyd-invloeden. Nog een goed voorbeeld hiervan is Silent Cries & Mighty Echoes; zal waarschijnlijk ook je ding zijn.
Geen opmerkingen over de stem? Wauw. :unsure:
@Deckard (ik heb zeker een abonnement :unsure: ) Nu pas door dat ik dat dus helemaal verkeerd gelezen had.
Die wiki is wel interessant. Zelf had ik er eigenlijk geen idee van dat hier echt een verhaal achter zit, al dat is met hun andere albums volgens mij ook het geval. (Het loont absoluut de moeite om eens in de discografie van 1973 t.e.m. 1979 te duiken.)

Pareltje van Steppenwolf, die band die zoveel meer bekendheid had verdiend dan met enkel Born To Be Wild...
Ik herinner me nog heel levendig The Pusher van Steppenwolf, dat ik opzette toen ik mijn trekrugzak nam en de deur van het ouderlijke huis achter me toetrok om alleen op reis te gaan naar California. De avond ervoor uiteraard nog Easy Rider bekeken. Dat gevoel van vrijheid blijf ik met dat nummer associëren, al gaan die lyrics over iets totaal anders.

Ze hebben inderdaad sterke nummers en meer dan enkel het wat platgedraaide Born to be wild.

nu ook eens naar Out of Exile aant luisteren, kan goed eerste keer zijn. Klinkt wel goed
Audioslave is zo'n groep die ik voordien altijd beschouwde als een gefaald experiment, ondanks hun zeer sterke debuut.
Als megafan van Rage Against the Machine sinds 2000 (THPS2, anyone?) en met een diepe tristesse in mijn hart dat ik die trein gemist had, kon ik mijn ogen niet geloven toen ik de videoclip zag van Cochise. Ik lag in het ziekenhuis na een gebroken staartbeen van te vallen tijdens het skaten, en kon daar naar hartelust tv kijken (thuis hadden we geen kabel). En plots zag ik een shot van een paar gasten in een lift, en een van hen had een tattoo op zijn rug die enkel en alleen maar die van Tim Commerford kon zijn. Volume ging omhoog, riff knalt, vuurwerk ontploft en ik hoor voor het eerst de stem van Chris Cornell. Mijn dag, mijn week, mijn jaar was gemaakt. Audioslave meteen op cd gekocht, grijs gedraaid, in de stereo, in de discman, mee op reis...

Dan kwamen Out of Exile en Revelations uit en ik was... teleurgesteld. Ik vond het behoorlijk zwak en zag het bijna als die zwakke post grunge nonsens als Nickelback, Staind en Creed e.d. Dat is zowat mijn mening geweest over late Audioslave. Maar dankzij mijn alsmaar groeiende bewondering voor Miami Vice, ben ik terug meer naar Audioslave beginnen en luisteren en ondanks de ietwat 'poppy' eigenschappen van Out of Exile, ben ik na al die jaren tot de conclusie gekomen dat dat wel degelijk goede muziek is. De afgelopen week al hun albums herbeluisterd en nu vind ik die zelfs beter dan Revelations, een album dat prachtige sound heeft, maar niet zo veel goede nummers heeft.

Top tracks:
Audioslave: Bring Em Back Alive, Shadow on the Sun, Show Me How to Live, Cochise, Gasoline, Set it Off, Light My Way
Out of Exile: Man or Animal, Dandelion, Drown me Slowly
Revelations: Moth, Shape of Things to Come, Jewel of the Summertime

Laatst bewerkt:
Orange County is zoooo goed
Inderdaad lekker nummer. Voor mij op nummer 2 van deze plaat.
Manifesto is voor mij wel het sterkste, heerlijk de verschillende stukken.
Damascus met Omar Souleyman kan ik ook goed smaken. :p Al jaren geleden dat ik nog wat Omar heb gehoord.

Benieuwd naar begin April om het live te horen :woohoo:

Laatst bewerkt:
Massive Attack - Heligoland (album)

Dit dateert alweer van 2010 en nog altijd best te pruimen eigenlijk. Beter als voorganger 100th Window.
Een nieuw album van hen zal een verre droom blijven, vermoed ik. De 2 ep's zijn ook al 10 jaar oud.

Terug
Bovenaan