Naar welke muziek luister je nu?

Naar aanleiding van het Pitchfork-lijstje (zie Post/Math/Indie thread) en de geweldige AOTW zijn we deze week in full-on 90s Indie mode beland:

Modest Mouse - Lonesome Crowded West
Built To Spill - KILAS en Perfect From Now On
Dismemberment Plan - Emergency & I

staan hier al dagen op repeat.

Komt daar nog bij:


Verdere aanraders altijd welkom!
 
Bij momenten naar de willy top 1000

Moet wel zeggen bij overzicht dat het algemeen een leuke lijst is,paar aangename verrassingen en ook paar onaangename zaken.
Maar die ga je altijd hebben.
Sommige nummers staan echt laag (Nothing Else Matters bvb,mocht toch veel hoger staan imo en had het zelfs in de top 100 verwacht) en andere dan weer verrassend hoog.

Wel zelf niet gevote omdat ik het wel beetje belachelijk vind dat je niet op Queen's Bohemian Rapshody kon stemmen.
PS:Marilyn Manson staat er wel tussen :music:
 
Tangerine Dream - Stratosfear (album)
Tangerine Dream - Encore (album)
Autechre - Sign (album)
Autechre - Plus (album)
Kraftwerk - Radio-activity (album)
David Bowie - Heroes (album)
Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine (album)
 
Tangerine Dream - Stratosfear (album)
Tangerine Dream - Encore (album)
Autechre - Sign (album)
Autechre - Plus (album)
Kraftwerk - Radio-activity (album)
David Bowie - Heroes (album)
Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine (album)

Ola, Autechre :music:


(Van de weeromstuit doorgestoten naar Klaus Schulze - Irrlicht)
 
13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds Of The 13th Floor Elevators (album)
The Beach Boys - Surfin' Safari (album)
The Kinks - Kinks (album)
The Beach Boys - Little Deuce Coupe (album)
The Kinks - Face To Face (album)
The Paul Butterfield Blues Band - The Paul Butterfield Blues Band (album)
Sex Pistols - Never Mind The Bollocks, Here's The Sex Pistols (album)
 

Wat vind je ervan?

Eerste indruk is heel positief! Lekker rauw, geen voor de hand liggende structuren en lekker lange melodische stukken. De opener en de titeltrack zijn voorlopige favorieten.
Ik weet nog dat ik zo'n 10 geleden op aanraden van jullie eens begonnen ben aan City of Caterpillar en ik snapte er niets van.

Ondertussen heb ik meer een framework van hoe deze "skramz" te moeten benaderen en ben nu nog eens door de S/T aant gaan. Het gaat al vlotter binnen! Je moet echt proberen de gitaar- en drumatletiek te volgen; heerlijk mathy wel. Vocals vind ik nog steeds wat zwak..

Straks eens aan de nieuwe beginnen dan.
 
Nieuwe reeks albums.

宇宙ネコ子 [Universe Nekoko] - 君のように生きれたら (Kimi no youni ikiretara) (2019): 8/10
宇宙ネコ子 [Universe Nekoko] - 日のあたる場所にきてよ (Hino ataru basyo ni kiteyo) (2021): 8/10
Naked Flames - Miracle in Transit (2022): 7/10
Lily Chou-Chou - 呼吸 (Kokyuu) (2001): 7/10
julie - Pushing Daisies (2021, EP): 7/10
宇宙ネコ子 [Universe Nekoko] - 日々のあわ (Hibi no Awa) (2016): 7/10
Alex G - God Save the Animals (2022): 7/10
Flying Saucer Attack - Flying Saucer Attack [Rural Psychedelia] (1994): 7/10
明日の叙景 [Asunojokei] - アイランド (Island) (2022): 7/10
Hüsker Dü - Zen Arcade (1984): 6/10

Uchu Nekoko is instacomfortmusic. Naked Flames goed elektronisch getint album. De muziek van "Lily Chou-Chou" kende ik al min of meer van de gelijknamige film. julie is ook erg goed, kort en krachtig, want is een EP van nog geen 12 minuten. Soort van grungegaze met vergelijkbaar gitaargeluid als Sonic Youth of noise rock.

Asunojokei is mijn aanrader voor fans van blackgaze.
 
You what bro?!?
6/10 is nog altijd oké, gewoon dat het niet echt iets speciaals doet met me (of dat het nog moet groeien). Ik denk dat het een wat te lang album voor mij is om te behappen, terwijl de stijl me niet volledig ligt, hoewel genoemd als een invloedsbron voor veel ander werk dat ik wel kan smaken later. Laatste nummer (het lange nummer) vond ik goed, maar de rest vond ik wat vergeetachtig.

De rest van de genoemde albums vind ik allemaal op zijn minst goed, dus vandaar dat al de rest 7+ krijgt.

Wat ik niet goed vind of niet fijn vind krijgt 5 of minder. Maar dat gebeurt in de praktijk zelden omdat ik niet albums ga uitzoeken of selecteren waarvan ik al denk dat ze niets voor mij zijn, om te beluisteren. Ik heb al meer dan genoeg werk met wat ik wil luisteren. Als ik uit mijn comfortzone ga, is dat meestal een hooggewaardeerd album in een stijl waar ik niet zo gekend mee ben. Als ik iets nieuws uitprobeer is dat ook niet altijd een album, maar bijvoorbeeld een paar singles. Afhankelijk daarvan kan ik dan soms aangetrokken worden om het album te beluisteren.
 
You what bro?!?
Toen ik het zag dacht ik meteen dat je een hartverzakking ging krijgen.

Over City Of Caterpillar: de nieuwe geraak ik niet in, net als bij de studioversie van Driving Spain Up A Wall (daar vind ik de liveversie in potatoquality zelfs beter). Het is me te clean met die studio-opnames, de vocals komen ook veel minder dwingend binnen. In tegenstelling tot Gospel die met hun terugkeer wel heel hard binnenkwamen.
 
Terug
Bovenaan