Naar welke muziek luister je nu?

Lekker in het gras liggen om naar dit spacey nummertje te luisteren 😍 (maar vandaag best niet :unsure:🥵)

Nog steeds de meest fraaie folkrock voor mij...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P2O5 was founded 1970 in Wendelstein near Nürnberg / Germany and one played progressive hardrock with a mystical touch, but also real fine rock&roll.
:drool:

Heavily influenced by Psychedelic Rock and Krautrock and with a little bit of Jazz to add to the mix, Lonesome Crow derived from a band that focused on deep, dark, Sabbath-esque melodies with very few harmonic elements.
😍

Die titletrack alleen is zo ongelooflijk zot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Avondland ik ben hier nu naar aan het luisteren:

Had er een paar weken geleden op gereageerd, alsook op dat album van Vvlva waarin je mij had getagd.
Kan het zijn dat je deze post toen gemist hebt? ( :unsure: )
Klinkt heel mooi! Is dat in het Duits?

EDIT:

En nu deze eens fatsoenlijk beluisteren! Alvast een hippe Toccata and Fugue-intro! (Mijn favoriete klassieke muziek!) :cool: Jaja, bezwerende orgeltjes, een beetje mystiek,... Maakt zeker kans! :fingerguns_r: Coole hoes ook!

Productie is niet 100% mijn ding, maar toch nog altijd beter dan wat ik al gehoord heb. Dat vocaleffect hoefde ook niet perse (ik denk toch dat dat er is?). Vocals zijn ook niet de hele tijd mijn ding, maar al bij al is het zeker een coole, aardige plaat die ik misschien nog meer leer waarderen door hem vaker te draaien!
De tragere nummers zijn wel mijn ding denk ik.
 
@Avondland ik ben hier nu naar aan het luisteren:

Had er een paar weken geleden op gereageerd, alsook op dat album van Vvlva waarin je mij had getagd.
Kan het zijn dat je deze post toen gemist hebt? ( :unsure: )
Ik heb de EDIT gemist! Maar het is inderdaad een dialect van het Duits (vermoed ik) en ik vind het een mooie neofolkplaat, een genre dat op dit forum eigenlijk veel te weinig aandacht krijgt. Maar het is dan ook niet zo populair als metal, hiphop of elektronische muziek.
 
Ik heb de EDIT gemist! Maar het is inderdaad een dialect van het Duits (vermoed ik) en ik vind het een mooie neofolkplaat, een genre dat op dit forum eigenlijk veel te weinig aandacht krijgt. Maar het is dan ook niet zo populair als metal, hiphop of elektronische muziek.
Ik had net wat zitten zoeken maar vond weinig over de taal, enkel een FB-bericht in het Duits, dus inderdaad, ik ga er ook maar vanuit.
Als folkrock-fan sprak de term "neofolk" mij dan aan om dit eens te beluisteren, alsook de hoes, en het valt zeker niet tegen!

Die EDITS zijn verraderlijk, maar omdat ik hier niet de hele tijd tegen mezelf wil/mag praten maak ik er soms gebruik van, wat niet altijd handig is. :unsure:
 
Om - At Giza
Amon Düül II - Surrounded By The Stars :drool:
Trouble - The Tempter, alsook deze nog betere liveversie :fingerguns_r:
The White Stripes - Black Math (live)
Wat een geniale in your face-track blijft dat toch ook (laat staan live)!
The Wild Tchoupitoulas - Indian Red
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan