Toch logisch? Haat, misinformatie en conspiracy theories komen vooral uit republikeinse hoek. Een heel groot deel van hun programma draait daarop. Het is vrij doorzichtig dat republikeins extreem rechts zich zoals altijd weer calimero gewijs in de slachtofferrol tracht te duwen door te proberen dit te framen als een ideologische aanval terwijl ze gewoon veel vaker die regels op haat, misinformatie en conspiracies breken.
Is dat zo? Ik kende die dokter wiens account minder zichtbaar gemaakt is nu niet maar het lijkt me nu ook niet een man te zijn met een bedenkelijke reputatie. https://profiles.stanford.edu/jay-bhattacharya
Iemand met een andere visie op het corona beleid zijn stem wat minder groot maken op het platform is toch een bewuste manipulatie? Je kan niet akkoord gaan met die visie vanwege punt x y of z maar blijkbaar is het gemakkelijker om iemand zijn recht van spreken af te nemen onder het mom van misinformatie.
Is dat altijd onterecht, waarschijnlijk niet, maar als de mogelijkheid er is om zo aan het systeem te prutsen wees maar zeker dat er misbruik van gemaakt wordt.

Met deze "twitter files" probeert hij support te winnen voor zijn acties zoals het terug toelaten van neonazis en de verdere afbraak van regels en beschermende maatregelen. Als je oprecht denkt dat op twitter alles moet kunnen en dat dit de wereld vooruit gaat helpen is dat je recht maar ik vermoed dat als Musk 4chan wil, hij ook 4chan zal krijgen maar dan ga je wel alsmaar meer normale mensen wegjagen.
Kan je daar een voorbeeld van geven? Wie zijn die neonazis? Iemand met een afwijkende mening of iemand met een bruine vest met rode armband?

Ondertussen is er een deel 'the removal of donald trump' gepost

Laatst bewerkt:
Haar eerste voorbeeld is al direct zo een voorbeeld van misinformatie. ze zegt "doctor who argued that Covid lockdowns would harm children"s tweets got stopped from trending. Nee, die man was tegen lockdowns en maskerdracht tout cours en wou inzetten op "herd immunity". Dat terwijl ziekenhuizen de toevloet toen al niet meer aankonden...
Zonder de situatie helemaal te kennen maar dat lijkt me net een voorbeeld van hoe het wel een probleem, hoe misinformatie heel rap verward wordt met "meningen waarmee we niet akkoord gaan". Inzetten op herd immunity is een strategie geweest die heel wat landen gevolgd hebben in het begin, een beleid beslist door verstandige mensen met kennis van zaken. Zelfs als die mening dan meer en meer een minderheidsopinie wordt, is dat niet plots iets waar geen enkele basis voor is en iets dat niet meer gezegd mag worden in het maatschappelijk debat over de situatie.

Het toont aan dat er wel degelijk een bias is, de reactie die er nu is tegen de overname door Musk lijkt me ook eerder te komen van mensen die het jammer vinden dat het kanaal niet meer hun bias gaat volgen ipv dat ze het erg vinden dat er een bias geïntroduceerd wordt (al zal er zeker onder Msuk ook een bias zijn, het hele "alles kan" verhaal lijkt wat ongeloofwaardig). Een beetje zoals mensen die fulmineren tegen mainstream media omdat het te gekleurd is ook bijna steeds hun heil zoeken in compleet wacko mediakanalen, waarmee ze ook meteen te kennen geven dat het probleem niet de gekleurde media is, maar eerder dat de media niet hun kleur volgt.

Zoek dan de situatie eerst eens op zoals ik ook gedaan heb. Als iemand met zo een reputatie tegen lockdowns en maskerdracht is en zo tegen de CDC ingaat op een moment dat ziekenhuizen overspoeld worden en er mensen met zware machinegeweren rondlopen om daar tegen te protesteren die dan jouw posts aangrijpen om hun gelijk te halen dan breng je niet alleen de volksgezondheid in gevaar.

Het is niet dat ze hem gebanned hebben, lockdowns en maskerdracht helpt en was nodig om de pandemie in te dijken. Ze hebben er enkel voor gezorgd dat zijn misinformatie niet geamplificeerd werd en zo levens gered.

Zoek dan eens op zwarten, dat zijn echt wel mensen met bruine jassen en rode armband. Het gaat over duizenden accounts. Van de oprichter van stormfront tot high profile figures zoals de hitler saluerende Richard Spencer of de voortvluchtige jodenhater Andrew Anglin maar ook bijvoorbeeld Patrick Casey even though he once ran a major group that advocated for a white ethnostate, Identity Europa, and coined the notorious slogan “you will not replace us.” je kan zo eindeloos doorgaan.

nog maar een week of 2 geleden ging Musk nog in conversatie met alt-right figurehead Andy Ngo en vroeg hij die "to report what he considered “Antifa” accounts". en die worden dan wel gebanned. Waaronder bijvoorbeeld Chad Loder, zoek gerust op of dat terecht is of niet (spoiler; niet) Anti fascisten moeten eraf, fascisten mogen erop. Twitter probeerde tenminste nog a politiek te zijn. Onder Musk is het duidelijk dat zijn wil wet zal zijn. Die zit zelf aan de knopjes te draaien en laat niet eens algoritmes het werk doen.

De enige mensen die denken dat er een bias is zijn die extremen die hun discours bouwen op haat, misinformatie en conspiracies, ongeacht van welke politieke vleugel ze komen. Het is een doorzichtige facade om een beleid dat tracht het platform gezond te houden te framen als een ideologische aanval terwijl de extremen gewoon veel vaker die regels op haat, misinformatie en conspiracies breken. Dat die regels "gebiased" zijn tegen de rechtervleugel is gewoon omdat zij er veel vaker tegen zondigen. Niet omwille van hun politiek. 4chan bestaat al en dat gaan amplificeren naar het wereldtoneel gaat ons enkel verder de dieperik induwen. Zie gewoon naar andere netwerken zoals twitter die dachten voor free speech absolutism te gaan, die veranderen onmiddellijk in hellscape waar beschaafd discours onmogelijk is.

Laatst bewerkt:
De ironie zal je mss ontgaan maar een lans breken voor antifa accounts, kwaad zijn als deze gedeplatformed worden op basis van, een nu veranderde, ideologische bias van twitter is echt wel opmerkelijk.
Ik zie liever extreem rechts en antifa gebanned van twitter. Beide partijen zijn extremistisch en gaan vaak tot geweld over. Good riddance wat mij betreft.

Het zegt juist alles dat jij dat ironisch vindt en zo diep in je bubbel zit dat je niet eens het verschil meer ziet.

Antifa = antifascisten. Als die zondigen tegen de regels ivm haat, misinformatie en conspiracy theories, ... good riddance. Als die echter geband worden omdat ze tegen fascisme zijn dan is dat vrij walgelijk zeker aangezien fascisten zelf toegelaten worden.

Er valt trouwens ook iets te zeggen voor de paradox of tolerance maar da's een heel andere discussie.

Ik vind het best opmerkelijk dat waar er vroeger geen politieke bias was je stond te springen dat rechts gecensureerd werd, terwijl nu dat er wel een duidelijke politieke bias is, Musk die vraagt republikeins te stemmen en aan fascisten vraagt welke accounts hij moet bannen, dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Irony indeed.

Groepen die geweld gebruiken onder het mom van sociale rechtvaardigheid hebben echt geen plaats op twitter. Het is niet omdat het voor de 'goede' zaak is dat geweld een oplossing is. The paradox of tolerance is inderdaad een heel andere discussie. Maar niet eentje die je in een democratische maatschappij dient te voeren.
Dat er vroeger geen politieke bias was ligt eerder aan de kleurenblindheid waar sommigen onder lijden. Maar goed.. agree to disagree. Het gaat hier dan ook niet over terroristische groeperingen.

Laatst bewerkt:
@zwarten aub. Ik zeg letterlijk de post voor de jouwe dat iedereen die oproept tot geweld aan dezelfde regels gehouden moet worden. Gelieve mijn woorden niet 180 graden te draaien en te doen alsof ik daar voorstander van ben als het uit linkse hoek zou komen. Het gaat erom dat fascisten die geweld gebruiken wel op het platform mogen terwijl mensen die geen geweld gebruiken maar tegen fascisme zijn geband worden.

Musk zegt langs een kant dat er geen regels meer zijn en dat al het gespuis terug binnen mag, maar vraagt dan aan fascisten wie hij moet bannen? Waarom kan je dat niet gewoon veroordelen ipv er een wel heel flauw both sideism stropop argument van proberen te maken?

Zelfs al denk je dat er vroeger een politieke bias was, je kan toch niet ontkennen dat het dan nu veel erger geworden is? Twitter acteerde vroeger op basis van interne regels en nu laat musk enige pretensie van apolitiek vallen en roept hij op twitter op republikeins te stemmen en werkt hij samen met alt-right fascisten om perfect legale accounts die helemaal niet oproepen tot geweld te bannen. Terwijl die regels niet tellen voor de fascisten zelf.

Het zou je sieren mocht je dat gewoon al erkennen want de politieke bias is nu feitelijk en niet langer een conspiracy theorie.

Groepen die geweld gebruiken onder het mom van sociale rechtvaardigheid hebben echt geen plaats op twitter. Het is niet omdat het voor de 'goede' zaak is dat geweld een oplossing is.

@zwarten die wel kon genieten van de schandalige 6 januari bestorming, en vond dat dit mede de schuld was van "links", gaat nu even de pacifistische moraalridder komen uithangen als het gaat over mensen die TEGEN fascisten zijn.
Lachwekkend.

Ik denk wel dat deze bestorming toch wel meerdere facetten heeft. Dit komt echt niet alleen van trump tweets.
Een groot deel van de bevolking heeft geen nood aan obsessief deugdpronken of een te links agenda. Amen and Awoman! De BLM rellen en frustraties die deze bij de winkeleigenaren/lokale bevolking heeft teweeggebracht.

ik heb wel het gevoel dat ik op deze post veel commentaar ga krijgen. (sorry cowomentaar :D kon het niet laten liggen)
ik moet bekennen dat ik stiekem wel van de bestorming kon genieten. Het zal mijn anarchistisch kantje mss zijn maar khad toch een gevoel van sweet justice. Al die mensen die het afgelopen jaar hun zaak verloren zijn zullen wel hetzelfde gevoel gehad hebben.

Mijn twitter feed is precies meer ‘managed’ dan vroeger. Ik volg 200 personen maar zie vnl hln updates of sky news enz.

Als ik dan profielen bezoek van die 200, zie ik vaak posts die ik dan niet gekregen heb in feed. Beetje facebook stijl aan het worden.

Mijn twitter feed is precies meer ‘managed’ dan vroeger. Ik volg 200 personen maar zie vnl hln updates of sky news enz.

Als ik dan profielen bezoek van die 200, zie ik vaak posts die ik dan niet gekregen heb in feed. Beetje facebook stijl aan het worden.
Is sky nieuws ook niet zo een conservatieve outlet?

Ondertussen is deel 4 gereleased.

Ik ken hem niet maar zijn wikipedia laat toch rechtse bias zien.
https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Shellenberger

Shellenberger worked with left-wing groups in the San Francisco Bay Area in the 1990s, but has since renounced the Democratic Party. On Twitter, he frequently criticizes "wokeism" and critical race theory.[6]

Laatst bewerkt:
@zwarten : "hier is deel 4 van het zware schandaal dat Twitter Trump bande, na een weloverwogen en moeilijke beslissing, en na reeds vele fake news overtredingen, toen hij letterlijk opriep om het parlement te bestormen.

Democratische bias bij bedienden van Twitter, dat is iets wat niet zou mogen!"

Ondertussen in de realiteit, Musk de volle eigenaar van Twitter:

Musk: stem republikeins in de midterms!
Musk: ik steun De Santis voor president!
Musk: prosecute Fauci! (vandaag)

@zwarten : **crickets**, as usual.

Zou Musk nu niet gewoon aan het trollen zijn in de hoop dat dagelijkse controverse twitter relevant houd? Zijn laatste tweets zijn basically al copypasta van 4chan. Hij zal zelf wel boven alle regels staan maar zou wel "grappig" zijn als twitter hun eigen baas zou bannen.

Volgens mij modeleert hij zich op Trump, Trump was een enorme financiele win voor twitter en bracht hen dagelijks in het nieuws dus was best moedig van twitter om die eraf te gooien. Het sneed in hun portemonee maar ze hebben het toch maar gedaan. Twitter heeft nu dringend geld nodig dus nu het Musk na meerdere pogingen niet gelukt is Trump terug binnen te halen wil hij precies die zijn rol overnemen?

Laatst bewerkt:
Zou Musk nu niet gewoon aan het trollen zijn in de hoop dat dagelijkse controverse twitter relevant houd? Zijn laatste tweets zijn basically al copypasta van 4chan. Hij zal zelf wel boven alle regels staan maar zou wel "grappig" zijn als twitter hun eigen baas zou bannen.

Volgens mij modeleert hij zich op Trump, Trump was een enorme financiele win voor twitter en bracht hen dagelijks in het nieuws dus was best moedig van twitter om die eraf te gooien. Het sneed in hun portemonee maar ze hebben het toch maar gedaan. Twitter heeft nu dringend geld nodig dus nu het Musk na meerdere pogingen niet gelukt is Trump terug binnen te halen wil hij precies die zijn rol overnemen?
Ik weet het ook niet meer. Het zou best wel eens kunnen. Zijn laatste tweet is op zijn minst bizar te noemen.
Ofwel heeft hij een lange vakantie nodig... Starship, tesla en twitter is mss iets teveel hooi op de vork.

Ofwel heeft hij een lange vakantie nodig... Starship, tesla en twitter is mss iets teveel hooi op de vork.
Ofwel is het een narcistische pseudo-intellectueel, die goed is in aandelen verkopen in zijn bedrijven, waardoor hij massa's geld kan verzamelen, daardoor capex kan doen die niemand anders kan, en is het vooral de taak van de ceo's van die bedrijven om Musk niet te veel te laten moeien met de werkelijke bedrijfsvoering.
Bij Paypal hebben ze hem ook buitengeshot als CEO omdat het zo'n debiel was. Dan deed iemand anders het echte werk, en later kon hij als aandeelhouder weer cashen.

Het zou mij niet verwonderen dat hij de laatste 2 jaar overduidelijk en continu de Republikeinen zit te mouwvegen voor als er 1 of andere fraude aan het licht komt.
Dan kan hij zeggen 'het is een politieke afrekening!' en zo wat bescherming kan genieten van onze Republikeinse vrienden.

Hij zit nu zelfs de Trump base op te zwepen door op te roepen om Fauci (al 40 jaar 1 van de grootste Amerikaanse patriotten in de overheid) aan te klagen.
Musk is dan de man die in maart 2020 vol misplaatst zelfvertrouwen zei dat Covid overroepen was en op 0 cases zou staan tegen de maand erna.

Die schaamlap van een kerel mag Fauci zijn zweetvoeten nog niet likken.

The irony of this shit while dropping "the twitter files". :wallbash:
Er waren gisteren ook video's uitgekomen op twitter waarop Musk uitgejouwd werd toen hij op het podium kwam bij een comedyshow vorige week.

Het account dat die video uitbracht, werd door Twitter gedelete, en de video was telkens 'unavailable' wanneer iemand hem opnieuw wilde delen (gelukkig is het internet snel, en is die video ondertussen wijd beschikbaar).

"Free speech" mijn gat ja.
Hoe naïef moet je zijn om te geloven dat dat werkelijk het achterliggende doel is van die narcistische megalomaan.

twitter files deel 5.
De effectieve verbanning van donald trump.

Beetje achtergrondinformatie over de journalist.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bari_Weiss

In deze files komen ook de reacties van macron en merkel ter sprake die een verbanning van een staatshoofd door een prive bedrijf toch ook net iets te stevig vinden. (geen idee feitelijk of Merkel en macron hier in een later stadium nog andere visies op gegeven hebben)

Hah. We ontslaan die mensen en dan vragen we mensen / gebruikers om dit gratis te doen.

Terug
Bovenaan