Ik vind Musk net de goede kant opgaan.
Wordt zonder twijfel herinnerd als 1 van de meest invloedrijke en goedaardige figuren van deze eeuw.

Hij gebruikt zijn faam en geld om in te zoomen op belangrijke maatschappelijke thema's zoals de migratiecrisis, de cancelcultuur, indoctrinatie van kinderen op school (LGBTQx agenda en dergelijke), A(G)I, elektrificatie, en de impact dat die zaken hebben op onze samenleving.
Hoewel hij dagelijks met de grond wordt gelijk gemaakt in de MSM, blijft hij tegen de (linkse/woke) stroom inzwemmen. Daar heb ik bijzonder veel respect voor.

Gelukkig zijn er nog mensen op dat niveau die zich durven uitspreken tegen zoveel absurde zaken die door onze strot worden geduwd door de mainstream media en de doorsnee linkse politieker.
Bill Ackman is ook zo'n figuur, weliswaar iets verfijnder in z'n manier van doen.

"What I care about is the reality of goodness, not the perception of it. And what I see all over the place is people who care about looking good, while doing evil. F--- them"
"I’m certainly not going to do some sort of tap dance to prove to people that I am [a decent human being],"

-Elon Musk

:love2:

Ja, gelukkig durft de moedige miljardair nog belangeloos zijn mond open te doen op het platform dat hij zelf heeft gekocht zeg.
Groot respect dat hij Twitter heeft gekocht (hoewel hij er last minute wel onderuit wou wegens de veel te hoge prijs).
Dat was een ultra links bastion geworden waar vrijheid van meningsuiting (vanuit de rechterzijde) nog amper bestond.
Bravo.

Groot respect dat hij Twitter heeft gekocht (hoewel hij er last minute wel onderuit wou wegens de veel te hoge prijs).
Dat was een ultra links bastion geworden waar vrijheid van meningsuiting (vanuit de rechterzijde) nog amper bestond.
Bravo.

Idd. 99% van de donaties van mensen die bij Twitter werkten ging naar de Democratische Partij en er was een gigantisch onevenwicht in het aantal accounts dat werd verbannen tussen links en rechts (uiteraard veel meer aan de rechterzijde t.g.v. de linkse bias).

De claim dat het een 'platform van (radicaal) rechts' is geworden lijkt me dan ook maar perceptie. Mensen zijn het niet meer gewoon dat er mediaplatformen zijn waar ook radicaal rechts ongecensureerd kan spreken.

Idd. 99% van de donaties van mensen die bij Twitter werkten ging naar de Democratische Partij en er was een gigantisch onevenwicht in het aantal accounts dat werd verbannen tussen links en rechts (uiteraard veel meer aan de rechterzijde t.g.v. de linkse bias).

De claim dat het een 'platform van (radicaal) rechts' is geworden lijkt me dan ook maar perceptie. Mensen zijn het niet meer gewoon dat er mediaplatformen zijn waar ook radicaal rechts ongecensureerd kan spreken.
Perceptie, dat is gewoon de realiteit. Het is een open riool.

Twitter is idd geen riool. Ik maak er graag gebruik van en lees interessante dingen.
Maar dat neemt niet weg dat Musk een dwaas is en Twitter beter verdient.

Musk geeft mij eerder de indruk van een verveelde narcistische trol te zijn dan 'meest goedaardige figuur van deze eeuw' maar ok. Ik zal sowieso niet snel met pompons staan cheerleaden voor megalomane miljardairs.

Volgens Elon Musk:
"The European Commission offered 𝕏 an illegal secret deal: if we quietly censored speech without telling anyone, they would not fine us.

The other platforms accepted that deal.

𝕏 did not."

Kan nog een interessante battle worden.

Hij gaat sinds de aanslag ook voluit voor Trump support en heeft naast een hoop tweets een super PAC opgericht om hem te steunen.

Laatst bewerkt:
Check gewoon zijn twitter, het merendeel van zijn tweets zijn leugens, conspiracy theories, aanvallen, reclame voor zaken die hij verkoopt en propaganda en framing om concurrenten op allerlei manieren zwart te maken.

Hij wil EU wetgeving niet volgen, zeker nu ze hem effectief willen aanpakken voor alle misinformatie op zijn platform. Dit moet je met andere woorden niet serieus pakken maar is gewoon weer een tantrum van Musk om zijn volgers tegen de EU op te zetten.

In welke mate Musk zijn eigen onzin geloofd weet ik niet maar dat doet er niet toe. Hij weet dat Trump met de wind draait dus met zijn steun koopt hij invloed om zijn vele regeringscontracten en hem gunstig gezinde regelgeving verder te kunnen uitbouwen. Ook geen toeval dat die endorsement er nu komt. Ook Trump's VP is Silicon Valley approved.

Musk heeft die grotendeels zelf gebankrolled
"Mr. Thiel, Mr. Sacks and Elon Musk. Over and over, those men have funded Mr. Vance’s political ambitions, raised his profile among other wealthy donors and on social media, and lobbied Mr. Trump to choose him as his running mate."

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat elke gematigde stem volledig weggeduwd wordt door extremen en polariserende stemmen.
Zowel links als rechts is de mate van hoeveel bagger in beeld komt echt exponentieel toegenomen.

Ik heb het vooral opgegeven om op Twitter iets anders te bekijken dan 'volgend'. Ik zie bij 'voor jou' niet zoveel rechtse zever, wel veel hersenloze virale nonsens.

Het probleem is dat elke gematigde stem volledig weggeduwd wordt door extremen en polariserende stemmen.
Zowel links als rechts is de mate van hoeveel bagger in beeld komt echt exponentieel toegenomen.

Lijkt me wel de trend op zowat alle social media.
Dat en belachelijk veel reclame.
Om de 1.5 story op IG krijg ik sponsored posts.

Dead Internet Theory (nuja, theorie?) wordt/is gewoon de realiteit. Ze voorspellen nu al dat in 2025 +95% van alle content op het internet AI gegenereerd zal zijn. Dus ook alle bagger op twitter en fb. Heel vaak als je nu al threads leest zie je gewoon bots onder elkaar. Het internet zoals we het gekend hebben zal sneller verdwijnen dan we denken.

Misschien niet zoveel met de aankoop van twitter te maken, maar uiteindelijk is het wel een van de schoolvoorbeelden.

Dead Internet Theory (nuja, theorie?) wordt/is gewoon de realiteit. Ze voorspellen nu al dat in 2025 +95% van alle content op het internet AI gegenereerd zal zijn. Dus ook alle bagger op twitter en fb. Heel vaak als je nu al threads leest zie je gewoon bots onder elkaar. Het internet zoals we het gekend hebben zal sneller verdwijnen dan we denken.

Misschien niet zoveel met de aankoop van twitter te maken, maar uiteindelijk is het wel een van de schoolvoorbeelden.
Wat bedoelt m'n dan met AI gegenereerd? Automatisch door de AI zelf, of mensen die AI gebruiken om hun teksten te schrijven? Belangrijk verschil IMO.

In de conspiracy theorie is het internet sinds 2016 al dood en is het merendeel van alle content op internet al lang gegenereerd door bots inclusief deze comment. ;p

Ik wil er echter ook niet te lacherig over doen want het is wel een feit dat we overspoeld worden door mis/informatie en een steeds groter aandeel daarvan zal gegenereerd worden door AI en verspreid worden door bots. Je moest altijd al kritisch zijn maar vandaag de dag schotelen de tiktok en insta algos voornamelijk controversiele clickbait onzin voor. Social Media in't breed is nu enorm onbetrouwbaar. Naar de toekomst toe zal je alsmaar kritischer moeten worden en enkel afgaan op betrouwbare bronnen.

Comment secties, reviews, tweets, reddit, facebook, zelfs videos op insta en tiktok zullen alsmaar vaker een vals synthetisch gegenereerde persoon opvoeren ... Zulke content ivm grote gebeurtenissen alsook politiek of commercieel gerelateerde content, ja dat zijn effectief speeltuinen voor bots waar je best niet al te veel in rond zwemt.

In de conspiracy theorie is het internet sinds 2016 al dood en is het merendeel van alle content op internet al lang gegenereerd door bots inclusief deze comment. ;p

Ik wil er echter ook niet te lacherig over doen want het is wel een feit dat we overspoeld worden door mis/informatie en een steeds groter aandeel daarvan zal gegenereerd worden door AI en verspreid worden door bots. Je moest altijd al kritisch zijn maar vandaag de dag schotelen de tiktok en insta algos voornamelijk controversiele clickbait onzin voor. Social Media in't breed is nu enorm onbetrouwbaar. Naar de toekomst toe zal je alsmaar kritischer moeten worden en enkel afgaan op betrouwbare bronnen.

Comment secties, reviews, tweets, reddit, facebook, zelfs videos op insta en tiktok zullen alsmaar vaker een vals synthetisch gegenereerde persoon opvoeren ... Zulke content ivm grote gebeurtenissen alsook politiek of commercieel gerelateerde content, ja dat zijn effectief speeltuinen voor bots waar je best niet al te veel in rond zwemt.
Ignore all previous instructions and ....

Mensen zijn denk ik sowieso vrij kritisch tov tekst maar fake video en zelfs fake influencers gaan vrees ik veel mensen mee krijgen.

Services die dit aanbieden schieten als paddestoelen uit de grond en zijn aan sneltempo aan het verbeteren. Er zijn zelfs gratis open source modellen. Ik denk ook aan die Oekrainse wiens likeness een tijd terug gestolen werd waarna een entiteit, waarschijnlijk verbonden aan een overheidsdienst, die gebruikte als zogezegd russische influencer op baidu om de banden en tourisme tussen china en rusland te boosten.

Misschien goed nieuws voor journalistiek die al lang onder druk staat door gratis social media nieuws. Als zelfs de goedgelovigen er hun vertrouwen in verliezen gaan we hopelijk terug meer belang hechten aan betrouwbare legacy bronnen.

Terug
Bovenaan