Ms. Marvel

Disney+ Ms. Marvel

we weten nu toch al waar haar krachten vandaan komen?
t zou nu nogal geforceerd overkomen moest Carol Danvers er nu ineens tussen komen, tbh.
 
Heb je gezien hoe de arm er uit zag van de persoon van wie ze de armband geplukt hebben in die tempel? Want in die scene zit duidelijk uw eerste (naast haar fanboying) connectie met Captain Marvel (en Shang-Chi :unsure:).
 
Grootste zwakte van Marvel films (en superheldenfilms in het algemeen eigenlijk) blijft toch een geloofwaardige en overtuigende antagonist. Verder blijf ik het wel een leuke serie vinden.
 
Net aflevering 5 gezien. The show went downhill really fast.

Echt aangenaam verrast door de eerste afleveringen. Maar de afleveringen zijn echt random history lessons geworden. Aflevering 5 is echt het slechtste wat ik van Marvel al heb gezien in recent history. Afleveringen van 34 min, met 20 min of trying to explain something? En dan is alles op 10 min koekenbak.
 
Ik vind dat er nogal vrij weinig Ms Marvel in deze Ms Marvel serie te zien is. Buiten steeds enkele korte actiescenes en die training in de 2de aflevering van een paar minuten was er vrij weinig van haar te bespeuren met haar krachten.

Ook wordt ze nogal vrij inconsequent in beeld gebracht. De ene keer kan ze makkelijk tegen 2 tegenstanders tegelijk vechten. Om dan een aflevering later, terwijl ze in het treinstation trapjes maakt voor die kleine, daar in te falen doordat er iemand tegen haar loopt waardoor ze op de grond valt?

En zoals @Sir.Killalot al vermelde, het ontbreken van een deftige antagonist begint toch weer meer en meer voor te vallen bij Marvel. Nuja, niet dat dit veel uit maakt aangezien

Onze main antagonist blijkbaar dood is. Ik zie ze na haar dood toch niet de volgende aflevering plots daar terug staan. Dus heel dat plot van hun groep (de naam ontgaat me, wat ook al tekenend is aangezien pakweg de Dora Milaje geen probleem is om te onthouden) is ook vrij on-ceremonieel gedropt?

Gaan ze nu werkelijk de laatste aflevering plots die blondine van de DODC naar voor schuiven als big baddy in de finale aflevering? Ik hoop van niet, maar ik zie niet in wie er nog als slechterik overblijft.

Ook ons hoofdpersonage komt nogal 1-dimensionaal over. Allé, ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen. Maar we zijn 5/6 afleveringen ver en ik weet nog niets van haar behalve dat ze

a) Captain Marvel fangirl is
b) ...

Dat is eigenlijk de enige eigenschap die ze momenteel lijkt te hebben? En ook haar enige drijfveer om een superheld te worden, ze is fan van Carol Danvers. Je kan zeggen wat je wilt van Kate Bishop in Hawkeye, maar haar personage was dan toch beter uitgewerkt. Ze maakt The Battle of New York mee, verliest daarbij haar vader, ziet Hawkeye vechten en besluit daarna haar leven te wijden en jarenlang te trainen. Kamala is een fangirl die plots een magische armband krijgt en wiens krachten ook maar lijken te werken naargelang hoe het plot het nodig heeft.

Daarom dat voor mij Ms Marvel momenteel overkomt als slecht geschreven fanfinctie, dan een deftig MCU product.

Ik zie ze momenteel gewoon niet meedraaien in een film eerlijk gezegd. Ook gewoon omdat de actrice zelf niet super geweldig is. Niet slecht, maar ook niet iets waar ik iets van heb van "Ja, ik wil haar zeker terugzien in de Marvels".

-----------------------------------------------

Dat brengt mij bij een groter probleem van niet alleen Marvel, maar ook Star Wars. Disney zit aan een gigantisch tempo series en films te releasen dat de kwaliteit er begint onder te lijden. Buiten The Mandalorian en WandaVision heb ik nog geen enkele serie weten te overtuigen. Vooral omdat ze allemaal hetzelfde issue hebben: De eerste 1-2 afleveringen start het verhaal stilletjes, om dan in het midden vaak de slechtste afleveringen te hebben, en in de seizoensfinale moeten er op een half uur nog 101 plotthreads afgehandeld worden.

De Marvel films net hetzelfde. Sinds Guardians of the Galaxy moet elke film blijkbaar een komedie zijn. Eternals probeerde anders te zijn, maar die film was een ramp op zichzelf. Vroeger haalde zij regisseurs om hun visie te tonen, nu zijn ze gewoon een extra naam op een poster. Want buiten No Way Home waren het stuk voor stuk films die vanuit het bedrijf bestuurd werden.

We hebben blijkbaar trouwens de laatste 365 dagen elke week een Marvel release gehad. Zij het een film of aflevering. Ik ben een grote fan van de MCU maar dat is gewoon te veel. Het was net leuk dat je soms moet wachten. Die spanning die je voelde toen je na een jaar lang wachten eindelijk Endgame kon zien, dat is toch veel leuker dan elke week het volgende product aangeboden te krijgen.

Nu, in het Thor topic zal ik daar zeker en vast nog eens over ranten want daar heb ik nog wel wat opmerkingen over
 
Laatst bewerkt:
dus, ze kiest voor de naam Ms. Marvel, omdat haar ouders haar Kamala genoemd hebben, wat in't Arabisch "perfect" betekent, omdat dat in het Urdu "marvel" betekent, en da's toevallig de naam van haar heldin.
die link met Carol Danvers komt er dan toch nog, in de post-credits-scene, maar die is nogal vaag voor mij? is ze nu gemorfed in Carol Danvers, of hebben ze van locatie geswitched? of what happened?

er is dus ook een post-credits-scene :)
 
Heb gisteren de eerste aflevering gezien. Ik weet het niet goed… Er zaten echt wel goeie dingen in, vond ik, maar het duurde allemaal wat lang. Daarnaast kan ik niet echt zeggen dat ik helemaal wild ben van Kamala als personage. Hmm, geen idee of ik nog ga verder kijken.
 
Ook ons hoofdpersonage komt nogal 1-dimensionaal over. Allé, ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen. Maar we zijn 5/6 afleveringen ver en ik weet nog niets van haar behalve dat ze

a) Captain Marvel fangirl is
b) ...

Dat is eigenlijk de enige eigenschap die ze momenteel lijkt te hebben? En ook haar enige drijfveer om een superheld te worden, ze is fan van Carol Danvers. Je kan zeggen wat je wilt van Kate Bishop in Hawkeye, maar haar personage was dan toch beter uitgewerkt. Ze maakt The Battle of New York mee, verliest daarbij haar vader, ziet Hawkeye vechten en besluit daarna haar leven te wijden en jarenlang te trainen. Kamala is een fangirl die plots een magische armband krijgt en wiens krachten ook maar lijken te werken naargelang hoe het plot het nodig heeft.

Daarom dat voor mij Ms Marvel momenteel overkomt als slecht geschreven fanfinctie, dan een deftig MCU product.

Ik zie ze momenteel gewoon niet meedraaien in een film eerlijk gezegd. Ook gewoon omdat de actrice zelf niet super geweldig is. Niet slecht, maar ook niet iets waar ik iets van heb van "Ja, ik wil haar zeker terugzien in de Marvels".

Niet elke superheld heeft een dramatische jeugd of gebeurtenis in het verleden nodig. Ik ben het er mee eens dat Kate Bishop beter is uitgewerkt, maar ik vind de portrettering van Kamala door Iman Vellani echt extreem likeable. Dus ik ben wél benieuwd naar haar rol in The Marvels.

Ik vond het een leuke serie, weer iets heel anders dan de andere reeksen. Grootste probleem zat voor mij in de extreem makke, eendimensionale en vreselijk clichématige antagonisten. De - euh, zelfde probleem als jou, ik kan ook al de naam van de groep niet meer herinneren - uit de Noor-dimensie was totaal niet voldoende uitgewerkt. Heel die Noor-dimensie plotlijn wringt ook. En de Damage Control is gewoon lame. Dat is echt niveau van een Disney-kinderserie. Ik heb het gevoel dat ze teveel zaken hebben proberen in deze origin story te proppen, waardoor niets echt goed is uitgewerkt en op dit moment ook totaal niet logisch lijkt. Eventjes verder in spoilers.

Er zitten eigenlijk drie grote elementen in de origin van Ms. Marvel:
1. Ze krijgt haar krachten omdat ze afstamt van Djinns uit de Noor-dimensie
2. Ze krijgt haar krachten omdat ze een mutant is
3. Ze krijgt haar krachten omdat haar armband (mogelijk) Kree-technologie is (dit is wat haar, buiten haar Urdu-naam en fanhood, echt linkt met Captain Marvel - en met Shang-Chi)

Punt 1 matcht, op basis van wat we nu weten met deze reeks, toch zeer moeilijk met punten 2 en 3. Die twee laatsten zijn op zich wel nog te linken met elkaar, in de zin dat ze in de MCU misschien de origin van de mutanten gaan doen samenvallen met die van de inhumans in de comics? Sowieso gaan punten 2 en 3 nog verder worden uitgewerkt. We weten dat mutanten / X-Men verder gaan worden geïntroduceerd in de MCU, en de after-credits bevestigen nog eens de Kree-link van haar armband. In Shang-Chi zagen we dat de 10 rings een signaal naar de ruimte stuurden, en mogelijk ook iets met de Kree te maken hebben.

Maar die Noor-dimensie lijkt me een plotlijn die dood gaat lopen binnen de bredere MCU, en dan is het toch zeer jammer dat het zo mager is uitgewerkt in deze reeks én niet echt lijkt te matchen met de rest van de MCU
 
De laatste twee afleveringen mij een beetje moeten doorsleuren ondanks ik het begin niet zo slecht vond.
Ik ben personages zoals Bruno (ah ...Brian zeker?) wel kotsbeu. De sidekick die veel weet en even nog snel genen test.
 
Het was gewoon echt niet goed. Ik heb het echt een oprechte kans gegeven. De eerste 2 afleveringen vielen al bij al nog mee, maar daarna is het echt zwaar bergaf gegaan. Een oninteressant verhaal, cliché personages, matige acteerprestaties, antagonisten waartegen Malekith een Thanos lijkt.

Misschien moet Disney eens beginnen met hun afleveringen van 40 minuten effectief 40 minuten te laten duren. In plaats van 5 minuten "previously on" en dan 10 minuten credits. Er zijn teveel plotlijnen (in al hun series) voor zo een korte run time. Hadden we hier nu werkelijk EN de Clandestine EN het DODC nodig?

De acteerprestaties zijn op zijn best matig te noemen. Geen enkel personage springt eruit, de actrice die Kamalah speelt is niet charismatisch of goed genoeg om een hele serie/franchise te trekken. De vader is wat mij betreft het beste personage uit de serie.

Niets in de serie is memorabel te noemen. Met wat moeite kan je die dansscene op het trouwfeest nemen. Maar voor al de rest, een 13 in een dozijn Marvel productie zonder eigen identiteit jammer genoeg. En nee, die paar graphics, die dan vooral de eerste 2 afleveringen aanwezig waren, zorgen niet voor een eigen identiteit.

En nog wat algemene ergernissen:
Die finale, menen ze dat nu? Een slechte recreatie van Home Alone. Waar ze zwaar bewapende agenten blijkbaar tegen kunnen houden door er honkballen naar te gooien. Agenten die pulse wapens hebben die de ene moment door betonnen muren kunnen knallen, maar een minuut later amper een paar stoelen omver krijgt.

Plots is het populaire meisje ineens goede vriendjes. En natuurlijk loopt die 's avonds nog rond voor de goede verlichting. Wie hier had er als 16-jarige niet 24/7 toegang tot zijn of haar middelbare school? En de broer, die kruipt wel eventjes door het raam. Als je nog te lui bent om een deftig verhaal te schrijven en die personages er op een natuurlijke wijze bij te betrekken, waarom zou ik me er dan in moeten interesseren?

Kamalah springt ook continu tussen "krachten volledig onder controle" naar "klungelig". In aflevering 5 kan ze de trapjes die ze maakt voor dat kind niet in stand houden omdat ze een duw krijgt van voorbij wandelende mensen. En de aflevering erna schuift ze via de leiding van de dakgoot naar beneden. Ze groeit ook totaal niet als personage. Haar vader vertelt een emotioneel verhaal, en van waar haar naam komt en het eerste dat uit haar mond komt is "Ik heet hetzelfde als Carol Danvers?". Echt 0,0 groei.

En sorry, maar haar krachten zien er werkelijk debiel uit. Dit zag er absoluut verschrikkelijk uit. Die grote armen en benen, wie heeft daar in godsnaam een groen licht voor gegeven om dat zo in beeld te brengen?

En dan hebben we Brian, het wonderkind. Is blijkbaar niet alleen een technologisch genie maar gaat in de laatste aflevering eventjes de biologische toer op en de genen van Kamalah en haar familie vergelijken. Serieus? Wat voor slecht geschreven zever is me dat wel niet.

Het hoofd van de Clandestine is ook te dom voor woorden. Ze doet hier niet minder dan gewoon zelfmoord plegen. "Oh, mijn teamgenoot raakt de Veil aan en sterft. Mij zal het wel lukken hoor. Poef, dood.

En dan heb ik het nog niet gehad over heel het "Het was Kamalah die vroeger haar overgrootmoeder geholpen heeft". De meest cliché twist die automatisch voor enorme plotholes zorgt. Want als het feit dat zij naar het verleden reist om haar overgrootmoeder op die trein te krijgen er voor zorgt dat ze de armband in haar bezit is geraakt. Hoe heeft ze deze dan de eerste keer in haar bezit gekregen om heel die cyclus in gang te zetten?

En de moeder, die haar nek moet toch nog steeds pijn doen van die 180 graden bocht die ze gemaakt heeft. 2 afleveringen geleden keurde ze alles nog af, en nu moet ik plots geloven dat ze het superhelden leven van Kamalah steunt, maar dat zij ook nog eens haar kostuum geeft? Toen ik die scene zag kon ik enkel denken "nope, deze scene en deze emotie heb je niet verdient".

Ohja, en iedereen weet nu ook dat Kamalah Ms Marvel is? Want iedereen heeft toch gezien hoe Kamalah's ouders rond haar gaan staan? Heel die scene was ook lachwekkend. Allemaal, inclusief de politie, een barricade vormen tegen de DODC. 2 seconden later wandelt die vrouw er lustig door en iedereen gaat braaf aan de kant.

En jaja, we weten het. We zijn allemaal racistisch. Maar na de 10de referentie ivm de moskee of "what do you mean with those people" had ik het ook wel gehad hoor Adil.

Als je dit vergelijkt met wat Prime doet met The Boys waar we wel interessante personages en verhaallijnen krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Het was duidelijk voor een jonger publiek hé, zeker die laatste aflevering. En verder zwakke antagonisten en teveel verschillende plots proberen te verwerken. Ziekte van Marvel in het algemeen.

Ik rank deze wel nog (een stuk) boven de Falcon & Winter Soldier en Moon Knight. Hawkeye staat voor mij op 1, daar hebben ze geen 500 verschillende zaken in proberen te verwerken en dat kwam de kwaliteit gewoon sterk ten goede.
 
Het was duidelijk voor een jonger publiek hé, zeker die laatste aflevering. En verder zwakke antagonisten en teveel verschillende plots proberen te verwerken. Ziekte van Marvel in het algemeen.

Ik rank deze wel nog (een stuk) boven de Falcon & Winter Soldier en Moon Knight. Hawkeye staat voor mij op 1, daar hebben ze geen 500 verschillende zaken in proberen te verwerken en dat kwam de kwaliteit gewoon sterk ten goede.
Dit was inderdaad duidelijk op een jonger publiek gemikt. Maar dat is in mijn ogen geen excuus voor slecht uitgewerkte verhaallijnen of personages. Kijkt naar Pixar films. Gemaakt voor een jong publiek, maar films waar volwassenen ook echt van kunnen genieten.

Buiten WandaVision en Hawkeye zijn alle Marvel series in mijn ogen ondermaats. En ik hou mijn hart vast voor She-Hulk. Want ik denk echt dat dat een fiasco gaat worden.

Ik begin meer en meer last te krijgen van een soort Stockholm syndroom als het op MCU series komt. Ik merk dat ik ze vaker wel dan niet gewoon zie omdat ik nu al +14 jaar erin geïnvesteerd heb en niet plots dingen wil missen of niet snappen als ik eens een film ga zien. :unsure:
 
Loki ook? Die vond ik toch ook top.

Pixar maakt over het algemeen gewoon films met een beter plot dan Marvel. Het hoort er ergens bij :unsure:. Ik snap je punt wel over Stockholm-syndroom, maar ik veronderstel dat de MCU een beetje mijn Thuis is geworden? :unsure:

Naar She-Hulk kijk ik ook niet uit, maar het zijn al vaker de films (Shang-Chi) en series (Hawkeye) waar ik nul verwachtingen van had die ik uiteindelijk echt goed vond. Laat ons hopen dat het nu opnieuw zo is :p
 
Alles wat je uit Loki geleerd hebt, botst toch eigenlijk keihard met wat Kamala gedaan heeft met haar grootmoeder?
Ze kunnen daar bij Disney niet echt lang dingen onthouden. Nochtans is Loki een vrij recente serie.
 
Terug
Bovenaan