Monster Hunter Wilds

yeah ik denk dat ik gisteren te snel heb weg geklikt, hoe doe je dat uw 2de wapen meebrengen juist?
In u tent bij equipment kan je primary en sec..
Wapen instellen en dan op u mount kan je wisselen er tussen ( op playstation is dat dan pijltje naar rechts)

Zit in act 2 nu, still much fun, vind de game niet bepaald mega easy, ook niet moeilijk, maar easy... dunno :p
Ik moet af en toe ne keer healen omdat ik in eens van 80 naar 10% HP ga door ergens ene random hit dat ik niet zag aankomen.

Still going strong tho, no fainthing allowed!

Kon het niet laten en deze nacht toch door getrokken tot half 4 🙈. Mijn ventje ziet er niet uit momenteel. Ik zou zo kunnen vertellen dat ik dit weekend mee in de carnaval setting zat 😁

Kon het niet laten en deze nacht toch door getrokken tot half 4 🙈. Mijn ventje ziet er niet uit momenteel. Ik zou zo kunnen vertellen dat ik dit weekend mee in de carnaval setting zat 😁
Het gebrek aan Transmogs in LR is wel een beetje jammer, die van mij ziet er ook uit gelijk ne zwerver.

Zit in act 2 nu, still much fun, vind de game niet bepaald mega easy, ook niet moeilijk, maar easy... dunno :p
Ik moet af en toe ne keer healen omdat ik in eens van 80 naar 10% HP ga door ergens ene random hit dat ik niet zag aankomen.

Still going strong tho, no fainthing allowed!
Ik vind het tot nu toe toch heel easy tegenover Monster Hunter World, maar ik zit ook nog niet ver en vind het voorlopig niet erg, ben sowieso maar een casual in de Monster Hunter series.

Ik vind het tot nu toe toch heel easy tegenover Monster Hunter World, maar ik zit ook nog niet ver en vind het voorlopig niet erg, ben sowieso maar een casual in de Monster Hunter series.
Ik merk tbh weinig verschil, maar ik vond World nu ook niet bepaald moeilijk...

Mss dat er wat veel vergeleken wordt met hoe World was nu vs hoe het is om gewoon de campaign te spelen.

Jersy speelt op de ps5 pro en heeft zo te lezen niks van problemen.

En we hunten lekker verder ! Juplaaaa.

Zou heel slecht lopen op de 5 pro, is dit al door iemand getest hier?
Voordat ge overstag gaat, het is een handhoudend begin dat tergend traag bolt en bijna niets van exploratie gunt.

Ik heb daar sowieso al weinig tot geen geduld voor, maar bij deze game slik ik het uiteindelijk wel.. just a heads up :p

Denk ook eindelijk uit low rank te zijn. Moeilijkheidsgraad vind ik vanouds indrukwekkend strak. Zeker voor nieuwelingen. Al die systemen zijn echt debiel onintuitief. Eigenlijk wel perplex dat dit grotendeels hetzelfde is gebleven.. met gelukkig toch een paar verbeterde short cuts etc.

Het verhaal en de personages zijn pakken beter dan World. Maar dat belicht eerder hoe pover dit was in World. Buiten sfeerzetters is het uiteindelijk nog steeds grotendeels zoals goeie oude "flavor text". Alma best girl tho. En Fuck Werner.

Combat met het dual wielden en vooral het "wonden" systeem enorm leuk en veelzijdig. Leveldesign en world building nog steeds best of class. Maar technisch op PC alvast een telleurstelling. Texture streaming is elke sessie wel ergens te laat of te vroeg en ik krijg zelfs mijn scherm scheurtjes maar niet weg ondanks al de voor de hand liggende instellingen.

Verder wel beetje sneu dat je geen combat interactie meer hebt met je co op buddies qua weapon clashes. Krijg je soms dat wazige samengesmolten effect van top down ARPG's zoals Diablo. Yuk.

Was soms frustrerend in vorige games dat je daarvoor flinch free moest speccen maar het respecteerde meer het gewicht van zowel het monster als de wapens.. en soms was het ook gewoon leuk gelaunched te worden door een hammer bro.

Ik heb hier gelukkig voor some reason toch echt amper last van grafische issue, soms keer textures die laat in komen, maar nooit tijdens combat of gameplay vaak enkel aan de start van een conversatie na dat je net bent geteleport naar ergens anders.

Wel heb ik net een missie gespeeld die echt wel brak was uitgewerkt naar mijn menig. Je moet een monster verslaan, maar er zijn er meerdere en dan zeggen ze je, "hier pak dit item uit je inventory, equip het en gebruik het om ze weg te jagen"

Allemaal tof en wel, maar dat moet je dan maar vlug gehoord of gelezen hebben terwijl je 3 monsters ontwijkt en dan moet je ook nog eens een keer in die inventory gaan sukkelen om dat er uit te halen om dat dan te gaan pakken en equipen... Echt plezant is dat niet xD

Vooral omdat je dan zo 3 shots hebt met dat item, maar bij mij die andere echt heel de tijd terug kwamen en ik dus gewoon heel de tijd 3 v 1 vocht. Zelf als de fight gedaan was, moest ik dan nog eens proberen looten en als kers op de taart start nadien de cutscene waarin ze dan doodleuk zeggen, "ah gelukkig de kust is veilig nu, we kunnen gaan!!"

Euuh ja nee eh, er vliegen er daar nog 2... xD

Mss is dat muggenziften van mij, maar kweni heel die mission stoorde mij telkens wel op een manier.

Ik ben vooral gelukkig dat ik niet de enige ben die onze werner door het scherm zou willen trekken.

ook men eerste hunt gehad dat na de hunt instant een tweede hunt begon. Gelukkig is deze ook vlot verlopen.

Ondertussen ergens in chapter 4 en HR 7.

Nee ge hebt gelijk hoor, die missie was kak. Ondanks da'k altijd met een nagenoeg lege loadout vertrek schiet ik alles direct vol en ik had net hetzelfde voor als u, kon item niet deftig inruilen :p
Ik heb hier gelukkig voor some reason toch echt amper last van grafische issue, soms keer textures die laat in komen, maar nooit tijdens combat of gameplay vaak enkel aan de start van een conversatie na dat je net bent geteleport naar ergens anders.
Moest ik nog wel bij vermelden. Tijdens combat hier ook grotendeels geen problemen da'k opmerk. Ik heb eigenlijk sowieso al geen streng oog voor technische mankementen. Maar de pop in en zelfs ongelade textures in elk camp al kunnen opmerken. Screen tearing heeft hier vermoedelijk te maken met omda'k op tv speel en niet van amd freesync kan genieten.. of ik heb een conflict dat me ontgaat. Ook wel grotendeels aanwezig in camp waar ik precies toch lijk te merken dat er met veel dynamische systemen word gewerkt om de "hardware" niet te zwaar te stressen.

Ik vind het tot nu toe toch heel easy tegenover Monster Hunter World.
Idem, het is ook veel makkelijker dan worlds.
Gevechten duren ook veel korter.
Al hangt veel af van met welk wapen je speelt ook denk ik.

Ik speel bow en ben door low rank en HR11 en ben maar 1 keer gefailed (altijd solo) en dat was op de black flame.
En dan nog omdat ik daar met een mix van armor stond zonder fire resistence en een wapen met fire damage...
Tweede poging met fire resist gear en een water wapen ging al veel vlotter :biglaugh:

En ja bij die 'family' packs moet je een grote dung in hun gezicht smijten, dan gaat je main target ervandoor en kan je hem dan ergens anders afmaken.

Alsook een eigen customized quick wheel menu configgern is makkelijker imo dan in paniek door die belt met opties gaan.
Mijn main wheel heeft healing, cold en hot pots, wel done meat , anti-poison en dung shooter.
Scheelt al wat dan door die standaard belt met items te gaan waar je de helft meestal niet gebruikt.

Laatst bewerkt:
ik ben echt benieuwd of de game vlotter speelt met controller? ben momenteel bezig op pc met keyboard en muis

Kunt de controller wel goed tweaken. Ik was ook begonnen met muis en keyboard.

Misschien een tip voor mensen zoals mij die nog niet veel ervaring hebben in deze game.
In de opties kan je de focus mode op toggle zetten. Ook de camera kan je aanpassen zodat deze iets verder van jouw char staat.

Idem, het is ook veel makkelijker dan worlds.
Had iedereen dan echt zo veel moeite met Worlds? xD

Gevechten duren ook veel korter.
Denk dat dit vooral te maken heeft hoe veel makkelijker je door de wereld kan bewegen. In world als je pech had kon je daar 2 minuten liggen hollen en klimmen om dan kort erna weer te moeten vertrekken. Terwijl nu, gewoon hop da beest op en goan. Niet alleen dat, je kan ook op je gemak healen, je wapen scherpen terwijl je aan het rijden bent en ondertussen wat materials mee graaien. Dingen die je in World toch allemaal net iets trager deed.

Alsook een eigen customized quick wheel menu configgern is makkelijker imo dan in paniek door die belt met opties gaan.
Mijn main wheel heeft healing, cold en hot pots, wel done meat , anti-poison en dung shooter.
Scheelt al wat dan door die standaard belt met items te gaan waar je de helft meestal niet gebruikt.
Ja, dat helpt inderdaad een pak, bij mij is het een combo van dat quick wheel en het menu waarbij alle extra acties uitgeschakeld staan.
Op die manier moet ik ook niet meer dan 4/5 keer door die items gaan, het idee is dat het menu zelf enkel is voor speciallekes en het wheel voor de standaard zaken, zoals healen, wapen fixen etc, gewoon letterlijk de dingen die je snel nodig hebt en niet wilt in missen als je ze nodig hebt.

Kan iemand me zeggen hoe de combat ongeveer is? Lijkt het een beetje op Horizon, of Dark Souls, of Final Fantasy, Bayonetta, ...?

Kan iemand me zeggen hoe de combat ongeveer is? Lijkt het een beetje op Horizon, of Dark Souls, of Final Fantasy, Bayonetta, ...?
De combat is vrij "uniek" aan de serie als ook per wapen relatie zeer verschillend.

Zeker geen horizon, FF of Bayonetta, maar IMO ook geen Dark Souls.
De combat kan zeer traag zijn, maar ook zeer snel, opnieuw afhankelijk van je wapenkeuze, maar dat geld ook in DS...

Het is gewoon tactischer op een manier, je gaat ook wel dodgen en attacks goed timen zoals in een Souls game, maar het is toch anders vind ik.

Kan dit eigenlijk niet goed uitleggen :p

Iedereen is hier wel vlot en snel naar HR precies, ik zit nog maar halverwege de story xD
HR 4 of zo nu.

Terug
Bovenaan