Monster Hunter Wilds

Controller all the way. Third person games altijd. Squad? Jullie zitten al in high rank? Ik ga wschk een goeie week doen over low rank als het verhaal zo traag blijft gaan. Zal vanavond squads eens checken en dan invites sturen.

Na wat aanpassingen hier ook best stabiele fps nu. Maar soms nog steeds, zelfs met hi res pack, hele rare dingen(kledij bvb)die niet gerendered worden met de juiste texturess. Of te traag qua overgang etc.

Ik zit bij de laatste hunt chapter 2. (10 hours in)
En dat is ook meteen de eerste hunt waar ik gefailed ben... fecking oil en fire. :)

Voor de rest nog altijd geen crashes of performantie issues als ik niet de high textures pack gebruik.
Ik vond het verschil in graphics nu ook niet zo groot, dus kan me er bij neerleggen dat ik zonder dat pack speel.
Tss de 90-110 fps op high settings 1440p met dlss graphics mode + frame gen.

Laatst bewerkt:
Ik met insect glaive gestart, acrobatisch sure maar nog geen idee of ik daarmee verder ga. Ik twijfel nog tussen de grote katana, dual blade en die insect glaive.
Het lijkt mij veel werk om telkens die kinsect uit te sturen om uw buffs te krijgen.

Langs de andere kant hou ik ervan om hoog te springen en dan zo’n dive te doen met die wapen of om op het monster te belanden en stabby stabby te doen.

Nog even naar de kapper en ik zet er mij ook eens deftig aan deze namiddag, ben eens uitzonderlijk een halve dag alleen, net op de release begot! Gisteren 2 hunts gedaan en die gingen swag as fuck, 45 minuten opwarmen en afreageren op die barrel heeft goed gedaan xD.

Wel eens hier en daar last gehad van die performance, wel enkel en alleen bij cutscenes, echt droppen naar 30 fps van 120+ en alles haperen, gaat ook echt totaal niet over tot je er uit bent. Meestal is het zelf niet echt een cutscene maar zo een conversatie.

Buiten dat wel alles top!

Ik heb iets raars gemerkt met performance ik heb alles op high staan met RT op Medium met die highest texture pack zit ik rond 55-60 fps als ik RT afzet zit ik tussen 65-75 fps het is raar dat je dus met of zonder RT speelt je niets van fps winst of verlies hebt. Ik zit met een 3080Ti en heb maar iets van 7gig vram in gebruik en heb er 12.

Voeg jullie zelve eens allemaal toe, kunne we vergelijken waar we zitten, makkelijk toevoegen id friendlist, en id toekomst samen Squads organiseren.
Ik heb iets raars gemerkt met performance ik heb alles op high staan met RT op Medium met die highest texture pack zit ik rond 55-60 fps als ik RT afzet zit ik tussen 65-75 fps het is raar dat je dus met of zonder RT speelt je niets van fps winst of verlies hebt. Ik zit met een 3080Ti en heb maar iets van 7gig vram in gebruik en heb er 12.
Hier van't zelfde. Heel rare framedrops. Echt wel all over the place, meest van al nog in camp.
Ik hoop dat ge Insect Glaive main'd, zeer leuk om zo'n piroueterende hunter bezig te zien :D
Qua dmg output, als het echt om de nrs moet gaan is het ofte Bow, Longsword en SnS wat ik lees. Boomstick komt ook wel dichtbij. Maar laat de moveset u verleiden, niet de nrs!

ben door de story denk ik, chapter 3 gedaan na 11u ongeveer. 0 carts
sword&shield gaat echt hard vind ik, nu oefenen op de shield kill
btw, de octopus skin voor de palico is echt nice, een echt octopussy :D

Wow strakke tijd. Hoop ook wel snel door lr te geraken want ondanks dat het vele malen beter is dan World en dat wandelend gebergte destijds.. is de handholding voor de "ervaren hunter* er wel een tikkeltje over :p

Ik ben het echt slow aan het doen en ik amuseer mij wel echt neig goed.
Paar dingen die ik wel niet begrijp als keuzes van de devs.

Waarom kan je via het quest menu quests kiezen die je ook kan starten door op je map het monster te tracken en de quest te starten...
Je krijgt dezelfde rewards, maar als je het via de map doet vinkt hij wel niet af dat je die gedaan hebt, los daarvan waarom is er eigenlijk nog nood aan die quest log???

Tis zo wat random, maar ja nu niks echt enerverend, alleen ik probeerde het verschil te snappen xD

Ik heb wel al een paar keer dezelfde beesten gejaagd ipv echt verder te gaan met de story, puur om er in te komen, hunts gaan vlotter en vlotten.
Maar niet alleen dat, van de 3 games ( Rise, World en Wilds ) vind ik hier de longsword het leukste spelen, tis echt chill en fun.

Loving the game so far en nog maar 4 unieke monsters gekilled.

Wow strakke tijd. Hoop ook wel snel door lr te geraken want ondanks dat het vele malen beter is dan World en dat wandelend gebergte destijds.. is de handholding voor de "ervaren hunter* er wel een tikkeltje over :p
ik kwam er zot van, je kon niets eens van het pad af gaan om iets te halen want dan werd je terug gestuurd.
Daarom dat ik zo snel mogelijk door de quests ben gegaan, nu kan ik ten minste op mijn gemak wat dingen zitten farmen, momenteel ben ik dat fire kieken aan het farmen (ik ben slecht in namen :p) voor wat betere high rank gear.

Waarom kan je via het quest menu quests kiezen die je ook kan starten door op je map het monster te tracken en de quest te starten...
Je krijgt dezelfde rewards, maar als je het via de map doet vinkt hij wel niet af dat je die gedaan hebt, los daarvan waarom is er eigenlijk nog nood aan die quest log???

die quest log is nodig voor na story, dan krijg je wel een pak side quests, dan kan je switchen tussen de quests als je wil.

deze zal misschien de eerste mh zijn die ik ga platinum doen gezien je crowns kan spotten via de verrekijker, das echt wel een grote qol change.
ffkes piepen of je een crown ziet, neen? naar een andere map gaan en opnieuw proberen.
heb al 3 crowns binnen op dit moment :)

Yup. Is gewoon ook een leuke manier om dat crownhunten interessant te maken imo.
(ik ben slecht in namen :p) voor wat betere high rank gear.
Ik ben net gesandwiched door purple pointdexter en ifrit. Wat een prachtige gevechten! Had nog niks van armor geupgrade dus wel serieus voor mogen werken :p

Mijn huntress voorlopig.. incl friend id voor ingame friend systeem. More the merrier.
Schermafbeelding-2025-03-01-214516.png
Het matched nog wel.. nog geen goesting om volledige kits en skills te farmen.

Edit: nog een uitzonderlijke guide voor absolute beginners. Net zijn dual blade guide bekeken, veel bijgeleerd.

Laatst bewerkt:
Het is zelfs al fan, moeilijk te verdedigen. Maar ik vermoed dat binnen de paar weken al wel heel wat problemen van de baan zullen zijn.

Verder is er nog altijd de benchmark als referentie. Wat heb je van build?
Heb het maar gewoon gekocht met de steam refund in het achterhoofd. Een uur of 3-4 gespeeld en voor mij draait het wel ok maar ik snap de kritiek en slechte user reviews wel, performance zou een stuk beter moeten met deze graphics, heb ook veel last van pop-in en andere grafische glitches. Maar het is wel speelbaar en was me er toch mee aan het amuseren dus toch maar niet gerefund.

Ja mannekes ik kan maar niet kiezen welke wapen te mainen.
Insect glaive, longsword of dual blades. Zit nog in het begin en ben die 1ste monster gwn aan het farmen om te beslissen welke wapen te gebruiken. Vnvd nog is dual blades testen en beslissen.

Softn'm up with the Boomstick. Tear them apart with the Dual Blades. Heerlijke combo.

Ik zou gewoon tijdens het verhaal wat veranderen tot er iets u kiest, en telkens wel ff tutorial checken want meeste wapens zijn bedriegelijk simpel maar gaan bijna allemaal echt wel breed en diep.

Als ge overtuigd wild worden voor de Dual Blades.
Ik ga voor mijn Gunlance altijd raw damage opteren en dan elemental voor de dual blades.. maar naargelang wat ik vrij speel kan dat nog wel veranderen :p

Momenteel blijf ik toch even bij het longsword. Kwestie nog een beetje te weinig ervaring. Ben nu ondertussen ook vertrokken met de controller maar zie toch dat er nog wat werk is aan de combo’s. Zit in de forest momenteel en ga zo steeds rond de 8 minuutjes voor een hunt als de battle begint. Kan vermoedelijk nog veel beter als alles een beetje beter connect en de combos iets vlotter gaan. Heb wel wat lopen farmen in de eerste regio en ben dat ook wel van plan in de tweede regio. Kwestie van het toch goed in de vingers te krijgen.

Momenteel blijf ik toch even bij het longsword. Kwestie nog een beetje te weinig ervaring. Ben nu ondertussen ook vertrokken met de controller maar zie toch dat er nog wat werk is aan de combo’s. Zit in de forest momenteel en ga zo steeds rond de 8 minuutjes voor een hunt als de battle begint. Kan vermoedelijk nog veel beter als alles een beetje beter connect en de combos iets vlotter gaan. Heb wel wat lopen farmen in de eerste regio en ben dat ook wel van plan in de tweede regio. Kwestie van het toch goed in de vingers te krijgen.
Tijd maakt op zich niet zo veel uit hoor, als het beest maar neer gaat ;)

Ja mannekes ik kan maar niet kiezen welke wapen te mainen.
Insect glaive, longsword of dual blades. Zit nog in het begin en ben die 1ste monster gwn aan het farmen om te beslissen welke wapen te gebruiken. Vnvd nog is dual blades testen en beslissen.
Kunt 2 wapens meenemen eh moet je kiezen welk er afvalt 😜 zelf heavy bow gun als main enkel als 2de wapen kan ik niet kiezen.

Kunt 2 wapens meenemen eh moet je kiezen welk er afvalt 😜 zelf heavy bow gun als main enkel als 2de wapen kan ik niet kiezen.
yeah ik denk dat ik gisteren te snel heb weg geklikt, hoe doe je dat uw 2de wapen meebrengen juist?

Terug
Bovenaan