Mobile Vikings: mobiel & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Wij hebben jarenlang Telenet voor internet + TV en denken mss over te stappen naar MV-internet, maar geen Fiber in de straat.
Van telefonie zitten we wel al jarenlang bij MV en daar zijn we best tevreden over.

Zijn er mensen die overgestapt zijn? MV slingert best veel met hun reclame, maar aan de andere kant, als je echt alles begint uit te rekenen op jaarbasis, je begint al es 2x na te denken :)

Ik heb vandaag de stap gezet naar een switch van Telenet naar Mobile Vikings. Ik heb All-Internet bij Telenet voor een prijzige 65 euro per maand. Voor 52 euro de maand (heb mijn gsm-abbo bij MV dus 3 euro korting) kan ik Supersnel Internet krijgen van MV. Veel sneller internet voor 13 euro minder de maand, waarom niet? Later deze maand komt de installateur langs.

Maar dit appartement is wel Fiberklaar, dus dat voordeel heb ik al.

Mijn moeder is vorig jaar ook naar MV overgestapt na jaren bij Scarlet geweest te zijn en ze is zeer tevreden over hen, ze is natuurlijk wel veel minder afhankelijker van internet dan ik. Ik weet wel niet of ze ook Fiber heeft.

Ik ben verschillende providers aan het bekijken, maar ik merk dat, als je nog geen glasvezel hebt liggen, iedereen een stuk minder snel is dan telenet qua downloadsnelheid. Of vergis ik me?

Is MV nog een aanrader voor mobiel internet?

Ik heb nu Orange Mobile M; eigenlijk te veel GB en te duur.
Lager tarief dan te weinig GB.

Ik zoek iets rond de 20GB/maand

Ja, ik wil ook wel graag wat ervaringen ivm de fiber van MV. We zijn ook Fiberklaar hier en dat is EN goedkoper dan het abo van Orange waar ik naartoe wil en drie keer zo snel qua download en tien keer zo snel qua upload.

Hier al bijna 3 jaar Fiber van hen, werkt gewoon perfect.
Is hetzelfde als bij Proximus. (juist de upload is minder als bij Proximus)
Ik denk dat ik 45€ betaal voor de fiber.
Nog geen enkele cap gezien en upload regelmatig 3TB per maand.

wij zitten nu ook al bijna twee jaar met volle tevredenheid op de fiber van mobile vikings en we zijn zeer content. Wij zijn in de tijd weg gegaan bij Orange omdat die precies wel duur begon te worden.

Maar waarvoor ik eigenlijk terug in dit topic terrecht gekomen ben.
Hebben jullie ervaring met VPN bij MV? Ik zie dat ze ook deals hebben:
1770749175363.png

Aangezien de prijs oké is én de aansluiting van fiber gratis is toch ook eens overschakelen.

Btw: Iemand een abonnement bij Fastfiber?

Je neemt geen VPN af bij MV, je krijgt Vikingpunten als je via de referral link van MV een abonnement afsluit bij één van die aanbieders. Die vikingpunten zijn korting op uw MV-factuur.
Ja, oké misshien verkeerd uitgedrukt.
MAar wat ik bedoelde was eigenlijk of het simpel is om alles op te zetten. :p

Aangezien de prijs oké is én de aansluiting van fiber gratis is toch ook eens overschakelen.

Btw: Iemand een abonnement bij Fastfiber?
en wat zou de reden zijn om te kiezen voor Fastfiber ipv Mobile Vikings?
Qua prijs zitten ze idd 3€ lager maar als bij Mobile Vikings een gsmabo erbij neemt heb je al dezelfde prijs + je hebt nog de mobile viking punten waardoor je gewoon maandelijks een mooie korting kunt hebben als je dit goed gebruikt

Ik had aan MV gevraagd of zij ook een modem-only optie hebben maar kreeg als antwoord dat ze alleen ipv6 aanbieden. Ik snap niet wat het een met het ander te maken heeft.

Dus; is hier iemand die bij MV zit en gewoon een modem heeft en de rest zelf doet? Dus geen CGNAT of mac passthrough etc...

Of als je ergens anders zit maar dat wel hebt hoor ik het graag.

Mobile Vikings heeft net zoals Proximus de bridge mode om je eigen router na de internetbox te plaatsen. Dus dan is je internetbox ongeveer een modem only geworden. Indien het over fiber gaat, is de ont de modem.

Bridge Mode

Ik gebruik mv zonder internetbrowser, dus van de ONT gewoon naar eigen router.

Morgen zouden ze me eindelijk op XGSPON aansluiten en dan is het de bedoeling om de ONT ook te laten vallen. Dan is het rechtstreeks van de FTU naar mijn eigen router, dus zonder ONT en router van Proximus/mv.

Ben benieuwd.

Ben trouwens van orange (factuur op het einde van 100 / maand ) naar mv overgestapt ( factuur nu iets meer dan 60 ) en internet is sneller al merk ik er wel helemaal niets van..behalve een serieuze besparing

Ben trouwens van orange (factuur op het einde van 100 / maand ) naar mv overgestapt ( factuur nu iets meer dan 60 ) en internet is sneller al merk ik er wel helemaal niets van..behalve een serieuze besparing
Heb je de juiste ethernetkabel (aangenomen dat ge bekabeld internet gebruikt)? Ik gebruikte zelf nog een oude ethernetkabel die begrenst was op 100 mb/s, toen ik em verving door een cat6-kabel sprong het naar 900 mb/s.

Iemand nog problemen vandaag? Als sinds 11.30u geen internet en wifi meer ... algemene storing mv/proximus? Al lang niet meer content eigenlijk van mv internet. Valt veel te vaak uit en is retetraag. Zit wel op de goedkoopste formule (40euro)

Iemand nog problemen vandaag? Als sinds 11.30u geen internet en wifi meer ... algemene storing mv/proximus? Al lang niet meer content eigenlijk van mv internet. Valt veel te vaak uit en is retetraag. Zit wel op de goedkoopste formule (40euro)
Fiber via MV en nog nooit problemen gehad tenzij ik zelf een fuckup doe :)

Terug
Bovenaan