Misrepresentatie van mensen met een beperking in de media

Imo heeft Boeva zelf een minderwaardigheidscomplex en heeft hij down the road niet eens gezien. Het is imo zeker geen uitlachtv of een circus zoals hij het wil noemen, het laat de mensen zien hoe ze werkelijk zouden moeten zijn, in al hun eerlijkheid, zonder de facade die velen zonder een beperking meestal opzetten. Dat maakt het zo oprecht mooi. Als iedereen daar maar een fractie een voorbeeld aan zou nemen, dan was de wereld een betere plaats. Dit is feel good tv, maar niet op de manier zoals hij het wil afschilderen, dat andere zich "beter zouden voelen" dan degene die eraan meedoen, neen Boeve, dat wordt niet bedoeld met "Feel good".

EDIT: En neen ik heb het verhaal van Boeva niet gelezen, dus sla ik de bal mss ook wel mis, maar ik vertik het om maar 1 minuut extra te verspillen naar die schreeuw om aandacht.
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht al op een Blokken-aflevering met een kandidaat met een mentale beperking tegen een 'niet mindervalide' kandidaat.
:thinking:
 
  • Haha
Waarderingen: math
Imo heeft Boeva zelf een minderwaardigheidscomplex en heeft hij down the road niet eens gezien. Het is imo zeker geen uitlachtv of een circus zoals hij het wil noemen, het laat de mensen zien hoe ze werkelijk zouden moeten zijn, in al hun eerlijkheid, zonder de facade die velen zonder een beperking meestal opzetten. Dat maakt het zo oprecht mooi. Als iedereen daar maar een fractie een voorbeeld aan zou nemen, dan was de wereld een betere plaats. Dit is feel good tv, maar niet op de manier zoals hij het wil afschilderen, dat andere zich "beter zouden voelen" dan degene die eraan meedoen, neen Boeve, dat wordt niet bedoeld met "Feel good".

EDIT: En neen ik heb het verhaal van Boeva niet gelezen, dus sla ik de bal mss ook wel mis, maar ik vertik het om maar 1 minuut extra te verspillen naar die schreeuw om aandacht.
- Gravetiet: is van mening dat Boeva down the Road wss zelf niet eens gezien heeft, hoe kan hij dan een besluit vormen!

- ook Gravetiet: ik heb het verhaal van Boeva niet gelezen, maar hier is mijn besluit!

Wat doe je dan in dit topic man komaan?! :laugh:
 
- Gravetiet: is van mening dat Boeva down the Road wss zelf niet eens gezien heeft, hoe kan hij dan een besluit vormen!

- ook Gravetiet: ik heb het verhaal van Boeva niet gelezen, maar hier is mijn besluit!

Wat doe je dan in dit topic man komaan?! :laugh:
Ik reken op correcte headlines van de Vlaamse media:
 
- Gravetiet: is van mening dat Boeva down the Road wss zelf niet eens gezien heeft, hoe kan hij dan een besluit vormen!

- ook Gravetiet: ik heb het verhaal van Boeva niet gelezen, maar hier is mijn besluit!

Wat doe je dan in dit topic man komaan?! :laugh:
Perfecte illustratie weer van hoe velen hun mening vormen tegenwoordig. Een kop lezen, daar een heleboel veronderstellingen over fantaseren, en dan lekker verontwaardigd zitten te doen op zaken die dus enkel in hun hoofd bestaan. Wat een tristesse.
 
Ik reken op correcte headlines van de Vlaamse media:
Wel, ik adviseer je daar niet op te rekenen. Je hoeft ook niet over alles een uitgesproken mening te hebben als je geen zin of tijd hebt om je daarin te verdiepen, ik doe dat ook niet!
 
Ja kom, hoe je het ook draait of keert, je kan toch niet in een discussie waarbij het gaat om de inhoud van een open brief met nogal boude statements afkomen ('heeft zelf een minderwaardigheidscomplex' onder andere) en hem verwijten dat hij het programma niet heeft gezien en dan verkondigen dat je de open brief niet eens hebt gelezen?

Da's echt beneden alle niveau en tegelijkertijd ook wel een mooie illustratie van wat er tegenwoordig zoal fout gaat in dit soort discussies. Iemand's mening of een standpunt volledig afbranden op basis van een headline omdat je een open brief van enkele paragrafen niet hebt gelezen. Bedroevend. Je hoeft niet op alles te reageren hoor. Het is perfect in orde om die brief niet te lezen en geen mening te hebben over dit onderwerp.
 
Imo heeft Boeva zelf een minderwaardigheidscomplex en heeft hij down the road niet eens gezien. Het is imo zeker geen uitlachtv of een circus zoals hij het wil noemen, het laat de mensen zien hoe ze werkelijk zouden moeten zijn, in al hun eerlijkheid, zonder de facade die velen zonder een beperking meestal opzetten. Dat maakt het zo oprecht mooi. Als iedereen daar maar een fractie een voorbeeld aan zou nemen, dan was de wereld een betere plaats. Dit is feel good tv, maar niet op de manier zoals hij het wil afschilderen, dat andere zich "beter zouden voelen" dan degene die eraan meedoen, neen Boeve, dat wordt niet bedoeld met "Feel good".

EDIT: En neen ik heb het verhaal van Boeva niet gelezen, dus sla ik de bal mss ook wel mis, maar ik vertik het om maar 1 minuut extra te verspillen naar die schreeuw om aandacht.
Is dat niet net wat Boeva wil aankaarten? Inclusie draait om veel meer dan gewoon een 'inspirerend' plaatje te tonen van mensen met een beperking en hoe ze zotte uitdagingen, ondanks hun beperking, toch aan kunnen. Alsof hun verhaal en moeite om gehoord/gezien te worden enkel maar mag getoond worden als het voor ons als kijker nog aangenaam is om naar te kijken en we gezamenlijk kunnen zeggen, amai ZO MOEDIG.

Het deed me denken aan de Tedtalk van Stella Young, zeker het bekijken waard!
 
Wel, ik adviseer je daar niet op te rekenen. Je hoeft ook niet over alles een uitgesproken mening te hebben als je geen zin of tijd hebt om je daarin te verdiepen, ik doe dat ook niet!
Ok, dus weer maar eens een foute headliner door zowel de riool als de zogezegde kwaliteitskranten.
 
Ok, dus weer maar eens een foute headliner door zowel de riool als de zogezegde kwaliteitskranten.
Sorry maar hier ga jij gewoon in de fout. Je kan toch niet een open brief van meerdere paragrafen samenvatten in 1 titel. Anders bestonden er geen artikels, enkel hoofdingen. Af en toe eens uw eigen fouten erkennen zou niet slecht zijn.
 
Imo heeft Boeva zelf een minderwaardigheidscomplex en heeft hij down the road niet eens gezien. Het is imo zeker geen uitlachtv of een circus zoals hij het wil noemen, het laat de mensen zien hoe ze werkelijk zouden moeten zijn, in al hun eerlijkheid, zonder de facade die velen zonder een beperking meestal opzetten. Dat maakt het zo oprecht mooi. Als iedereen daar maar een fractie een voorbeeld aan zou nemen, dan was de wereld een betere plaats. Dit is feel good tv, maar niet op de manier zoals hij het wil afschilderen, dat andere zich "beter zouden voelen" dan degene die eraan meedoen, neen Boeve, dat wordt niet bedoeld met "Feel good".

EDIT: En neen ik heb het verhaal van Boeva niet gelezen, dus sla ik de bal mss ook wel mis, maar ik vertik het om maar 1 minuut extra te verspillen naar die schreeuw om aandacht.
For real. Wat doe je hier? Lees dan het artikel op zijn minst
 
Imo heeft Boeva zelf een minderwaardigheidscomplex en heeft hij down the road niet eens gezien. Het is imo zeker geen uitlachtv of een circus zoals hij het wil noemen, het laat de mensen zien hoe ze werkelijk zouden moeten zijn, in al hun eerlijkheid, zonder de facade die velen zonder een beperking meestal opzetten. Dat maakt het zo oprecht mooi. Als iedereen daar maar een fractie een voorbeeld aan zou nemen, dan was de wereld een betere plaats. Dit is feel good tv, maar niet op de manier zoals hij het wil afschilderen, dat andere zich "beter zouden voelen" dan degene die eraan meedoen, neen Boeve, dat wordt niet bedoeld met "Feel good".

EDIT: En neen ik heb het verhaal van Boeva niet gelezen, dus sla ik de bal mss ook wel mis, maar ik vertik het om maar 1 minuut extra te verspillen naar die schreeuw om aandacht.
Ik reken op correcte headlines van de Vlaamse media:
Ok, dus weer maar eens een foute headliner door zowel de riool als de zogezegde kwaliteitskranten.
Ondertussen heb je natuurlijk wel al meer tijd verspild met je compleet foute conclusies neer te pennen en de schuld te proberen afschuiven :sarcastic:
 
Een programma als Down The Road is gewoon plezant omdat de deelnemers de tijd van hun leven hebben terwijl ze voorzichtig wat grenzen verleggen. Meer is dat niet imo. En natuurlijk zitten daar 'de betere' in. Ze moeten spraakzaam, mobiel en gewoon iets vlotter zijn. De insteek van het programma is toch totaal niet: 'jullie mogen van geluk spreken want kijk, die mensen hebben een handicap' om onszelf een goed gevoel aan te praten?

Als ze een reality programma maken waarin ze 5 gezinnen volgen die zorgen voor iemand met een zware beperking en daarbij de harde realiteit tonen, zal daar niet veel volk naar kijken. Niet veel mensen hebben zin om naar miserie te kijken na een lange werkdag.

Ik begrijp wat Boeva bedoeld, maar de commentaar op DTR vind ik onterecht.
 
Een programma als Down The Road is gewoon plezant omdat de deelnemers de tijd van hun leven hebben terwijl ze voorzichtig wat grenzen verleggen. Meer is dat niet imo. En natuurlijk zitten daar 'de betere' in. Ze moeten spraakzaam, mobiel en gewoon iets vlotter zijn. De insteek van het programma is toch totaal niet: 'jullie mogen van geluk spreken want kijk, die mensen hebben een handicap' om onszelf een goed gevoel aan te praten?

Als ze een reality programma maken waarin ze 5 gezinnen volgen die zorgen voor iemand met een zware beperking en daarbij de harde realiteit tonen, zal daar niet veel volk naar kijken. Niet veel mensen hebben zin om naar miserie te kijken na een lange werkdag.

Ik begrijp wat Boeva bedoeld, maar de commentaar op DTR vind ik onterecht.
Dtr is dan ook een voorbeeld he.
 
Boeva heeft carriere gemaakt op zijn beperking. Elke show van hem is dat de hele point dat het intussen zo afgezaagd is dat hij uit de spotlights verdwenen is. Kadert wellicht hierin.

Dat hij zelf eens met een programma afkomt dan. Down the road is gewoon goed programma, gaan ze daar ook al op zagen wegens niet incluis genoeg zeg. Get the fuck out.
 
Boeva wil helemaal niet zeggen dat programma's als down the road niet mogen gemaakt worden en heeft geen kritiek op de makers. Waar hij wel een, terecht, probleem mee heeft is het feit dat dit soort programma's voorgesteld worden als zijnde dingen die voor inclusie zorgen en dat doet het niet. Het is pure feel good tv en dat heeft zeker zijn plaats. Maar het zorgt er niet voor dat mensen met een beperking dezelfde arbeidskansen krijgen of inclusie voet aan de grond krijgt.
Als er programma's zijn met mensen met een beperking, ligt de nadruk meestal op de beperking. Dat vind ik zo jammer, want deze personen zijn zoveel meer dan hun handicap, maar het blijft voor de Vlaming toch moeilijk om daar voorbij te zien.
Zo lang we mensen met een handicap als gehandicapten blijven zien, zal er niet veel veranderen.
 
Boeva wil helemaal niet zeggen dat programma's als down the road niet mogen gemaakt worden en heeft geen kritiek op de makers. Waar hij wel een, terecht, probleem mee heeft is het feit dat dit soort programma's voorgesteld worden als zijnde dingen die voor inclusie zorgen en dat doet het niet. Het is pure feel good tv en dat heeft zeker zijn plaats. Maar het zorgt er niet voor dat mensen met een beperking dezelfde arbeidskansen krijgen of inclusie voet aan de grond krijgt.
Als er programma's zijn met mensen met een beperking, ligt de nadruk meestal op de beperking. Dat vind ik zo jammer, want deze personen zijn zoveel meer dan hun handicap, maar het blijft voor de Vlaming toch moeilijk om daar voorbij te zien.
Zo lang we mensen met een handicap als gehandicapten blijven zien, zal er niet veel veranderen.
Ja en ? Als er programma’s zijn met mensen die blind willen trouwen dan ligt de nadruk op mensen die blind willen trouwen. En als er programma’s zijn met mensen die hun relatie willen testen ergens op een eiland, dan ligt de nadruk op bier en tetten. Daar gaat het programma nu eenmaal over. Trouwens, geen idee waar er in Down the Road de nadruk gelegd wordt op hun beperking. Een waterval beklimmen bvb is niet iets wat ik als begeleider zou doen met een groep mensen zonder beperking dus chapeau !
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Terug
Bovenaan