Mijn volgende break/vakantie

Paasvakantie: 5 dagen naar Nijmegen
Zomervakantie: 3 weken Engeland
Paasvakantie 2027: een weekje skiën
Vriendin gaat ook nog een vijftal dagen naar New York, ik heb het daar wat gezien met de USA voorlopig.

Beide paasvakanties via huizenruil, in Engeland ook 1 week Londen via huizenruil, telkens met onze eigen woning.

Mn ouders zouden op donderdag 12/3 vertrekken naar egypte voor 1 week.
Door de staking zijn er geen vluchten op zaventem.
Zonet mail ontvangen dat ze vliegen vanaf oostende.
Maar ze komen wel terug in Zaventem.
Dus hoe gaan ze in Oostende geraken? En hoe komen ze terug naar huis want er staat geen wagen in zaventem.
Shit

Mn ouders zouden op donderdag 12/3 vertrekken naar egypte voor 1 week.
Door de staking zijn er geen vluchten op zaventem.
Zonet mail ontvangen dat ze vliegen vanaf oostende.
Maar ze komen wel terug in Zaventem.
Dus hoe gaan ze in Oostende geraken? En hoe komen ze terug naar huis want er staat geen wagen in zaventem.
Shit
eens met het openbaar vervoer?
of eens een vriend of familie lid laten brengen of halen.

"shit" zeg je... ewel ik denk dat er veeeel mensen zouden tekenen voor die situatie hoor. liever dat toch, dan thuisblijven.

on a sidenote: ik ga 4 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie; en NOOIT ga ik met de auto tot aan de luchthaven om daar te parkeren.

Vlucht is om 6.20u s morgens.
De terugkeer in zaventem zou nog wel lukken. Is s avonds en mijn broer woont in de rand van brussel.

K zal straks eens horen wat ze zullen doen.
Ze zijn wel blij dat t doorgaat want t had anders gekund 😀

En hoe komen ze terug naar huis want er staat geen wagen in zaventem.
Je kan een poppy huren in Zaventem en naar huis rijden. Hebben wij vorig jaar gedaan.
Of dat ook een mogelijkheid is om die te huren in de geburen en te droppen in Oostende weet ik niet maar dat valt wel uit te checken.

Vriendin gaat ook nog een vijftal dagen naar New York, ik heb het daar wat gezien met de USA voorlopig.

Beide paasvakanties via huizenruil, in Engeland ook 1 week Londen via huizenruil, telkens met onze eigen woning.
Waar in Engeland die andere 2 weken?

Vorig jaar met het gezin naar Albanie geweest. Auto gehuurd en het land verkend, binnenland en de kust. Het was leuk, maar de wegen lag er slecht bij en de kust wordt volledig volgebouwd met hotels. Overal zijn ze aan het bouwen met nul respect voor de natuur. Vele stranden lagen ook bezaaid met vuilnis.
Geef mij dan maar Portugal.
Een beetje zoals Turkije dus. Mensen weten daar ook niet waarvoor een vuilnisbak dient.

Vorig jaar met het gezin naar Albanie geweest. Auto gehuurd en het land verkend, binnenland en de kust. Het was leuk, maar de wegen lag er slecht bij en de kust wordt volledig volgebouwd met hotels. Overal zijn ze aan het bouwen met nul respect voor de natuur. Vele stranden lagen ook bezaaid met vuilnis.
Geef mij dan maar Portugal.

Ik ben vorig jaar ook geweest maar heb totaal niet dezelfde ervaring

Wegen waren vaak nieuw net doordat ze overal hotels aan het bouwen zijn en er wegen naartoe moeten zijn

Stranden waren ook proper genoeg

Dus volgens mij ben jij dan in een drukke periode geweest?

Ik was er in Oktober

Onze reis zou Londen->York->Manchester/Liverpool->AltonTowers (voor kinderen)->Oxford/Bath->Brighton zijn
Je zit vlakbij de Yorkshire Dales als je richting York trekt, kijk zeker eens naar Malham, zeer mooie natuur met mooie wandelingen, The Lister Arms is een heel leuke inn om te slapen (en te eten).

Na die stop zou het tussen die 2 een makkelijke keuze zijn voor mij > LIVERPOOL, zeer leuke stad.

Welk platform gebruik je voor huizenruil? Al veel ervaring mee?

Welk platform gebruik je voor huizenruil? Al veel ervaring mee?
Homeexchange. Hebben al enkele huizenruilzn achter de rug, telkens een goed gevoel bij gehad.

Vroeger als kind nog ook vaak aan huizenruil gedaan, was via taxistop ofzoiets.

Ik snap de theorie, maar als mijn tweedehands speedpedelec gestolen is, begint de miserie. Hoe kun je bewijzen dat hij effectief gestolen is? Je kan hem zelf bij je ouders geplaatst hebben. En als je ooit 7k aan die speedpedelec gegeven hebt, gaan ze u uiteraard geen nieuwe geven. Als mijn bed al stuk is, wie gaat bewijzen dat dat door de nieuwe bewoners was? Daar komen altijd problemen van als er iets gebeurt.

Zomervakantie: oftewel gaan kamperen in Luxemburg, vrouw is minder fan omwille van weinig comfort en kleine kinderen.
Alternatief: all-in vakantie in Spanje of waar het warm is.

Waarschijnlijk +10 jaar geleden dat ik een all-in geboekt heb. Aanraders van websites?

Paasvakantie: weekje Lissabon.

In de zomer ofwel Tsjechië (opnieuw) ofwel terug naar Zuid-Frankrijk.

En misschien ergens in juni nog 1/2 nachtjes allen met de vrouw weg

Ik snap de theorie, maar als mijn tweedehands speedpedelec gestolen is, begint de miserie. Hoe kun je bewijzen dat hij effectief gestolen is? Je kan hem zelf bij je ouders geplaatst hebben. En als je ooit 7k aan die speedpedelec gegeven hebt, gaan ze u uiteraard geen nieuwe geven. Als mijn bed al stuk is, wie gaat bewijzen dat dat door de nieuwe bewoners was? Daar komen altijd problemen van als er iets gebeurt.
inderdaad. ik zou daar nu toch ook niet van moeten weten hoor. totaal vreemden in mijn huis.

voor het zelfde geld hebben ze sex en vegen ze hun geslachtsdelen af aan uw gordijnen...
of mishandelen ze uw huisdieren.
ik zou geen minuut op mijn gemak zijn.
of maken ze een kopie van uw huis sleutel.... talloze enge gedachten te bedenken bij zoiets.

ON TOPIC: binnen 2 weken naar kreta... ziet er niet echt warmer uit dan hier in BE eigenlijk. vind ik toch een beetje vreemd, is zowat het meest zuiderse plaatsje van europa. ach, tis hier natuurlijk ook nie slecht, maar had toch op meer gehoopt

En die 5 dagen New York is dan via partnerruil?

Deze zomer wordt het weer "glamping" in Frankrijk, paar dagen Parijs dan naar de Morvan / Bourgondie en eindigen in de Alpen (Lac de Serre Ponçon).

Terug
Bovenaan