Mid-seasonwedstrijden 2022

Quick-Step lost dit professioneel op maar wat Lampaert daar deed in die gouden kilometer was toch wel duidelijk over de grens van wat moet worden toegestaan. Zeker die ellenboogjes nog eens bij de 3de sprint op een moment dat het echt niet meer nodig was, was echt degoutant.

Maar je kan daar niks aan doen want Schmid doet hier niks verkeerd en eerlijk gezegd laat Wellens zich hier ook wel 2 keer té gemakkelijk ringeloren. Mede omdat zijn ploeg daar al opgesoupeerd is.

Wat mij betreft over het randje. Er wordt veel te veel op gevolgen geoordeeld in het wielrennen. In het verleden is Sagan bv. voor veel minder uit de tour gezet, werd toen puur op de gevolgen veroordeeld terwijl zijn elleboog geen onnatuurlijke beweging maakte. Hier maakt Lampaert zich dubbel zo breed en dwingt Wellens quasi van de weg.

Sportieve reactie nog van Wellens, chapeau.

Lefevere zou een klacht indienen, moest dit met iemand van zijn renners gebeuren. Wat een laakbaar gedrag, Lampaert ook serieus in mijn achting gezakt.

Erover maar Wellens kon nog altijd rechts weg. Zoekt ook zelf contact natuurlijk. En karma voor het vuile sprinterke dat Wellens zelf is. ;)

Erover maar Wellens kon nog altijd rechts weg. Zoekt ook zelf contact natuurlijk. En karma voor het vuile sprinterke dat Wellens zelf is. ;)
Nee hij kon niet weg, tenzij naar dat lager gelegen betonplaten fietspad. Maar dat is op zo een moment ook gevaarlijk en kost ook krachten want dat bolt stuk linder

Gewoon degoutant van Lampaert want het is niet 1 keer maar verschillende keren

Nee hij kon niet weg, tenzij naar dat lager gelegen betonplaten fietspad.

Gewoon degoutant van Lampaert want het is niet 1 keer maar verschillende keren

Dus hij kon weg...

Nu in de Giro vonden sommigen ook dat Bouwman geen DQ verdiende na Schmid in de tang te zetten. Dus hier kan je stellen dat Wellens maar links moest zitten ipv zich te laten insluiten. Maar sowieso is het gedrag van Lampaert not done.

Dus hij kon weg...

Nu in de Giro vonden sommigen ook dat Bouwman geen DQ verdiende na Schmid in de tang te zetten. Dus hier kan je stellen dat Wellens maar links moest zitten ipv zich te laten insluiten. Maar sowieso is het gedrag van Lampaert not done.
Fietspad was niet geïntegreerd met de weg dus dan mag je daar eigenlijk geen gebruik van maken. Duidelijk verschil in wegdek

Dwong Wellens idd tot uitwijken naar het greppeltje, en dan op fietspad met tegeltjes. Niet op de rijweg en minder goed bollend. Als je kan uitwijken op het voetpad dan kan je volgens die argumentatie ook nog weg... :tongue:

En kom kom, twas niet netjes en het zou bestraft moeten worden maar laten we nu niet zelf lager zakken door te lachen met zijn val in PR. :D

Tja kan zijn maar dan ben je ook van mening dat renners een DQ verdienen wanneer ze op het fietspad springen wat ook vaak gebeurd.
Als dat uit veiligheid/reactie is nee maar om op te schuiven ja.

Maar Schmidt heb ik dat denk ik ook zien doen op bepaald moment dus voila gewoon dat moment nemen en Wellens wint! :unsure:

Ik wil niet weten wat de reactie van die 2 die een poster van Lefevere boven hun bed hebben hangen zou geweest zijn, moest het omgekeerde gebeuren :laugh: Of van die van Lefevere zelf. Ik kijk echt uit naar het moment dat het eens bij QS gebeurt.

Anyways, vuil spelletje van Lampaert en QS, niets nieuws. Doen ze toch al jaren in Belgische koersen omdat ze er mee weg kunnen komen. Ge kunt er ook weinig tegen doen. Vergelijkbaar met bepaalde leadouts die zich lekker breed maken of bewust een bepaalde kant uitsturen om andere sprinters te hinderen. Die leadout wordt dan soms wel gestraft maar de winnaar nooit en zo kom je er altijd mee weg. Een vuile kant aan modern wielrennen. Je kunt moeilijk een hele ploeg een DQ geven natuurlijk. Wel goed dat mensen nu door hebben dat Lampaert geen engeltje is want zo wordt hij veel te vaak afgebeeld in de media.

Wellens had deze ronde natuurlijk altijd moeten weten, maar zal ook wel weten dat hij zelf ook andere keuzes had kunnen maken. Zoals doorrijden vandaag of gisteren niet 5m uitbollen. Dan had hij die extra seconde ook gehad. Hij was ook niet de sterkste in de koers dit weekend, dus dat zal de "pijn" ook wel verzachten.

Laatst bewerkt:
Anyways, vuil spelletje van Lampaert en QS, niets nieuws. Doen ze toch al jaren in Belgische koersen omdat ze er mee weg kunnen komen.
Ook internationaal waren ze hier mee weggekomen want zelfs met een DQ van Lampaert had Wellens nog steeds niet gewonnen.

Maar Wellens had zoals gezegd ook die seconde elders kunnen gepakt hebben. Hij heeft het niet alleen maar door vandaag verloren.

Terug
Bovenaan