Mid-seasonwedstrijden 2022

Harken kan een momentopname zijn. Ik sluit vooralsnog niks uit maar veel hangt af van de instelling waarin hij de ritten aanvat. Heeft in het verleden alleszins wel getoond dat het kan. Vergeet niet dat die ook al tweede is geweest in Tirreno, nu ook niet bepaald een gemakkelijk koerske.

Verloor hij toch 45' in een bergrit en ik denk dat de 2 bergritten dit weekend nog zwaarder zijn. En was gisteren echt niet overtuigend hoor weet niet of hij momenteel zo superklimt.

En die slotklim was meer een loper zoals Van Aert het graag heeft. Die slotklim alleen al is 2% steiler dan die slotklim in Tirreno + zwaardere etappes ervoor.

Verloor hij toch 45' in een bergrit en ik denk dat de 2 bergritten dit weekend nog zwaarder zijn. En was gisteren echt niet overtuigend hoor weet niet of hij momenteel zo superklimt.
Op Pogacar. De eerste klimmer (niet van eigen team) staat op 1.39min.
Daar wil ik wel niet mee zeggen dat hij de Dauphiné kan winnen. Voor hetzelfde geld laat hij het gewoon meteen lopen.

Jammer dat Ganno hier wint, maar ik denk dat van Aart gewoon te snel gestart is. De tijd tussen punt 2 en finish verliest hij nog veel tijd.

Ik geloof nooit dat Van Aart de laatste twee etappes overleeft. Ik denk dat ze stilaan de kaart van Roglac en vindegaard aan het trekken zijn. Wat mij ook niet onlogisch lijkt.
De rit in de Tirreno kan je ook niet vergelijken met de slotetappe van deze dauphine.
Pogocar won daar ja, en jij zat er maar 45s achter. Maar deze slotklim is nog wel een andere grootorde. Het verschil tussen 7% en 9% gemiddeld is maar 2% relatief gezien. Maar qua inspanning is dat een wereld van verschil.

Jammer dat Ganno hier wint, maar ik denk dat van Aart gewoon te snel gestart is. De tijd tussen punt 2 en finish verliest hij nog veel tijd.

Ik geloof nooit dat Van Aart de laatste twee etappes overleeft. Ik denk dat ze stilaan de kaart van Roglac en vindegaard aan het trekken zijn. Wat mij ook niet onlogisch lijkt.
De rit in de Tirreno kan je ook niet vergelijken met de slotetappe van deze dauphine.
Pogocar won daar ja, en jij zat er maar 45s achter. Maar deze slotklim is nog wel een andere grootorde. Het verschil tussen 7% en 9% gemiddeld is maar 2% relatief gezien. Maar qua inspanning is dat een wereld van verschil.
In een ideale wereld voor jumbo blijft WVA zaterdag nog in het geel. Dan heeft Roglic geen podiumveplichtingen en kan hij vroeger aan zijn herstel beginnen.

Wat bedoel je met objectief? Cav won 3 ritten in 2012 én je had toen ook Froome die de kopman eraf reed en tweede werd. Waarom zou dat niet tellen? 😅
Omdat dat echt een ronde was die op maat gemaakt was van de Engelse hemelbestormers en Prudhomme/Pescheux waren maar al te happig om Sky alle kansen te geven en de Engelse markt aan te boren. Daarenboven reden ze toen nog met 9 renners per team dus was er wat nog wat meer ruimte om balast mee te pakken. Verdomme, wat was dat toch een grap.
Cav en Wiggins hadden ook niet echt gemeenschappelijke doelen.

Omdat dat echt een ronde was die op maat gemaakt was van de Engelse hemelbestormers en Prudhomme/Pescheux waren maar al te happig om Sky alle kansen te geven en de Engelse markt aan te boren. Daarenboven reden ze toen nog met 9 renners per team dus was er wat nog wat meer ruimte om balast mee te pakken. Verdomme, wat was dat toch een grap.
Cav en Wiggins hadden ook niet echt gemeenschappelijke doelen.
Ik snap niet wat je bedoelt. :p Je vraagt van wanneer het geleden is dat een ploeg met twee renners die een verschillend doel hadden, de Tour won. En dan geef ik een voorbeeld en zeg je 'ze hadden niet gemeenschappelijke doelen'.

Bedoel je dus net hetzelfde doel? Dan kunnen de Tours van 2018 en 2019 wel tellen, met twee renners van dezelfde ploeg, die allebei wilden/konden winnen, op het podium.

De Tour van 2012 is een perfect voorbeeld van wat ik bedoelde hoor. Het werd hen gewoon erg gemakkelijk gemaakt door het vreselijke parcours dat echt op hun maat gemaakt was en omdat ze toen nog met 9 mochten starten.
Het is een goed voorbeeld van wat ik zocht maar Sky 2012 vertaalt zich imo minder goed naar Jumbo 2022 omwille van bovenvermelde redenen én het feit dat Van Aert en Roglic elkaar wel eens vliegen zouden kunnen afvangen.
Het gebeurt dus maar heel zelden dat de winnende ploeg in een grote ronde rittenkapers met een vrije rol meepakken en toch winnen. Alleen als alles écht meezit kan het.

Misschien denken ze inderdaad dat ze toch kansloos zijn tegen Pogi en mikken ze vol op die tweede plek. Ze hoopten allicht dat Dumoulin of zelfs Foss iets konden presteren in de Giro.

In een ideale wereld voor jumbo blijft WVA zaterdag nog in het geel. Dan heeft Roglic geen podiumveplichtingen en kan hij vroeger aan zijn herstel beginnen.
Ik ben er vrij zeker van dat dit niet het geval gaat zijn.
Roglac zet maar al te graag de dauphine achter zijn naam. Trouwens het verleden bewijst het, de dauphine winnen is een voorbode voor de tour winnen.
Thomos deed het hem voor in 2018, en Froem in 2015 en 2013, Armstreng in 2003 en ga zo maar door.

Misschien denken ze inderdaad dat ze toch kansloos zijn tegen Pogi en mikken ze vol op die tweede plek
Daar geloof ik niks van. Met zo'n negatieve ingesteldheid kom je al maar op 95% aan de start.
In 2020 verloor Pogacar tijd toen ze het in waaiers trokken, in 2021 moest hij Vingegaard laten rijden op de Ventoux. Voor hetzelfde geld rijdt hij in de TT zijn ketting in de knoop zoals McNulty vandaag.

Ik ben toch ook benieuwd hoe Jumbo door de Tour gaat geraken zonder conflicten. Mag Van Aert zijn kans gaan in de Roubaix etappe? Stel u voor dat Pogacar lek rijdt op een heel slecht moment en Van aert zit voor de ritzege te knallen met een minuut daar achter Roglic. Je kan in die Roubaix etappe meer tijd winnen of verliezen als in alle bergritten tesamen.

Ik ben toch ook benieuwd hoe Jumbo door de Tour gaat geraken zonder conflicten. Mag Van Aert zijn kans gaan in de Roubaix etappe? Stel u voor dat Pogacar lek rijdt op een heel slecht moment en Van aert zit voor de ritzege te knallen met een minuut daar achter Roglic. Je kan in die Roubaix etappe meer tijd winnen of verliezen als in alle bergritten tesamen.

We weten allemaal dat een zekere MVDP daar vol gaat rijden en grote kans heeft om te winnen en Wout daar zeker niet zijn eigen kans gaat mogen gaan. Het klassement is belangrijker en die rit is zeker een belangrijke voor het verloop van het klassement, zoals je zegt kan je daar te veel tijd verliezen

Als hij groen wil winnen moet hij wel niet teveel punten weggooien natuurlijk. Het lijkt wel alsof hij dat groen enkel maar moet ophalen.
Wat als één sprinter in de eerste week drie ritten wint en hij zelf één sprint volledig mist. Dan sta je 100 punten achter hé. En dat met een ploeg die nog andere doelen heeft.

Laten we hopen dat alles op wieltjes loopt. Maar ik kan eigenlijk veel meer scenario's bedenken waarbij het gaat knetteren bij de Jumbo's. Misschien heb ik gewoon teveel fantasie 😛

Waarom dan niet doen zoals Ineos en vol voor de Giro en Vuelta gaan? Toch vreemd om al je beste renners voor de Tour in te zetten als je niet in winst geloofd.
Omdat Giro & Vuelta nog niet aan de enkels van de Tour komen kwa commerciële belangen? EN omdat de Tour de Vuelta niet uit sluit: zie 2020 en 2021. Zelfs niet in een scenario als 2020 waar Roglic zowel in Tour als Vuelta vol tot aan het gaatje moest gaan. Die Vuelta was uiteindelijk nipt maar goed.

Op zich dus geen onlogische strategie imo... zolang Pogacar ongeschonden in Parijs komt wint hij die Tour toch wel. Maar het jaar dat hij wel iets tegen komt onderweg moet je er wel voor zorgen dat je je eigen winst kansen maximaliseert. Stel je voor dat de gedoodverfde tweede net crashed in het jaar dat ook Pogacar wat tegen komt. Jumbo zijnde heb je dan altijd nog een alternatief om op terug te vallen met deze strategie. En dat scenario is niet ondenkbaar: kijk naar de Tour 2014...
Precies Pro Cycling Manager hier als ik de namen lees :help:
Zolang we niet spreken over Mirko Civendash valt het allemaal nog wel mee :unsure:

Ik denk dat Wut van paard niemand echt nodig heeft om te scoren , als hij zijn ding mag doen.
Tuurlijk zal hij wel meer prijs hebben als er enkele knechten gereserveerd zijn voor hem.

Benooit in vorm kan zowel voor wut Wut Van paard als Froglic dienst doen.
Hooidonk / Dedeurinhetfrans / Teenissen kunnen op het vlakke (en zeker met de vele mogelijke waaieretappes in het begin dienst doen).

Terug
Bovenaan