Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Well-known member
Is system of a down nog nu metal of waar moet ek die indelen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Debuut van Korn is een parel! Luister ik nog steeds af en toe van begin tot eind, is mijn inziens een perfect album. Soulfly is tijdens mijn tienerjaren ook even een van mijn favoriete bands geweestDebuutplaat onlangs nog eens opgezet en dat blijft wel vet. Ondanks alle vooroordelen naar nu metal toe was het wel mijn toegang naar andere metalgenres, dus ik heb geen spijt dat Korn, Slipknot en Soulfly ooit mijn favoriete bands waren. Enthrone Darkness Triumphant van Dimmu Borgir was de aanvang van mijn blekkie-periode.

Precies mijn jeugd, maar dan in Kortrijk. Onlangs nog eens grote kuis gehouden op de zolder en de oude (al dan niet gekopieerde) Limp Bizkit, Slipknot , etc... cd's gevonden. Tot ik deze eens per accident gekocht had , dan ben ik toch vlotjes van genre verschoven.De woensdagmiddag na de lessen richting de Free Record Shop in het centrum van Ieper met de Eastpak rugzak en in de metal sectie tussen de cd's zitten snuisteren. Zo heb ik Primitive eens aangeschaft die juist achter Slipknot alfabetisch zat.
Mooie nostalgische tijden.

Ik drop alle nieuwe releases die tegenkom en waarvan ik na 1 luisterbeurt nog geen afkeer heb gekregen in een playlist op spotify.Wie is er al bezig met eindejaarsljstje?
Ik ben via Bon Jovi in de metal gerold, dus het kan altijd erger.Blij dat het verstand de jaren heeft ingehaald bij de meeste mensen, en dat we met plezier kunnen terugdenken aan onze nu-metal tijden![]()

Nu-metal vond ik toen goed en nu nog steeds. En als ik de feestjes zie die Bizkit Park telkens bouwen op graspop, alcatraz etc.. zijn er voldoende die nog steeds die mening hebben. En daar zie je heel veel 30'ers en 40'ers.Precies mijn jeugd, maar dan in Kortrijk. Onlangs nog eens grote kuis gehouden op de zolder en de oude (al dan niet gekopieerde) Limp Bizkit, Slipknot , etc... cd's gevonden. Tot ik deze eens per accident gekocht had , dan ben ik toch vlotjes van genre verschoven.
Wat later was het dan not done om ooit toe te geven dat je Slipknot etc... goed vond. Neenee, als je niet op je 14 jaar los met Lugubrum begonnen was, was je geen echte.
Blij dat het verstand de jaren heeft ingehaald bij de meeste mensen, en dat we met plezier kunnen terugdenken aan onze nu-metal tijden![]()
Dat staat muzikaal nog steeds als een huis toch, live zou het wat minder zijn ondertussen.Ik ben via Bon Jovi in de metal gerold, dus het kan altijd erger.![]()

Ik heb dezelfde werkwijze, alleen zet ik ze dan nog eens in een excel bestandje met een score om het mezelf zogezegd makkelijker te maken, maar kga toch het merendeel opnieuw (proberen) te beluisterenIk drop alle nieuwe releases die tegenkom en waarvan ik na 1 luisterbeurt nog geen afkeer heb gekregen in een playlist op spotify.
Ik ga daar eens beginnen doorbladeren om zo aan een 20-tal platen te komen die effenaf de moeite zijn dit jaar.
Mijn release lijst is best groot dus ik denk niet dat ik veel last ga hebben om aan 20 te komen. Weinig die er echt hard uitschieten maar ook niet te veel die ik na 1 luisterbeurt al wou droppen.
Ook meer variatie dit jaar heb ik de indruk. Vorig jaar gewoon aan geen enkel thrash album geraakt dat de moeite was bv.

Het toffe is wel dat je eind vh jaar platen van januari/februari opnieuw ontdekt. Ik was al compleet vergeten dat Asphyx een nieuwe plaat uit had dit jaarIk heb dezelfde werkwijze, alleen zet ik ze dan nog eens in een excel bestandje met een score om het mezelf zogezegd makkelijker te maken, maar kga toch het merendeel opnieuw (proberen) te beluisteren![]()

De laatste van Stormkeep! Tales of Othertime noemt het album. Zeker checken als het uw meug is.Ik nog niet echt wat zijn zo de musts dit jaar?
Ik via Europe...Ik ben via Bon Jovi in de metal gerold, dus het kan altijd erger.![]()
Net toch al even eens een kleine shifting gemaakt op basis van de score. Tis nog altijd een playlist van 43 uurHet toffe is wel dat je eind vh jaar platen van januari/februari opnieuw ontdekt. Ik was al compleet vergeten dat Asphyx een nieuwe plaat uit had dit jaar![]()