Metaaldraad

Héhé, ik vond Graveworm - Losing my religion destijds nog wel geinig. Maar ik was al in de zwarte metalen gedoken dankzij Dimmu Borgir - The Mourning Palace.
Graveworm is wel nostalgie, same met dimmu borgir.
Bij mij was het begonnen met chaos ad van sepultura. Toen zelf 8yo, en direct verknocht.
In de BM wereld ben ik ingerold door een kameraad. Die had een cd van Tyrfing (hednaland). Dacht toen ook die cd te kopen, maar was toen het lezen van bandlogos niet nachtig 🤣. Thuisgekomen met Live in germany en heaven shall burn van Marduk.
Die hebben letterlijk een half jaar in een donkere kast gelegen na de eerste luisterbeurt. Nadien toch nog een kan gegeven. Heaven shall burn blijft nog altijd 1 van men persoonlijke favorieten.

Graveworm is wel nostalgie, same met dimmu borgir.
Bij mij was het begonnen met chaos ad van sepultura. Toen zelf 8yo, en direct verknocht.
In de BM wereld ben ik ingerold door een kameraad. Die had een cd van Tyrfing (hednaland). Dacht toen ook die cd te kopen, maar was toen het lezen van bandlogos niet nachtig 🤣. Thuisgekomen met Live in germany en heaven shall burn van Marduk.
Die hebben letterlijk een half jaar in een donkere kast gelegen na de eerste luisterbeurt. Nadien toch nog een kan gegeven. Heaven shall burn blijft nog altijd 1 van men persoonlijke favorieten.
Ik ben er pas in gitaargeweld gedoken op mijn 14 jaar (en dat dan nog met Sum 41 en Blink 182), voordien was het Thunderdome-toestanden, Eminem en The Offspring. :unsure: Na ontdekking van die poppunk is het wel allemaal behoorlijk snel gegaan.

Hehe, die Losing My Religion cover heb ik in mijn tienerjaren ook nog regelmatig beluisterd. Als ik dat nu hoor is dat toch afschuwelijk slecht hoor 😅 heeft voor mij eigenlijk geen nostalgische waarde. Andere "foute" muziek van die tijd kan ik nog altijd appreciëren zoals Cruelty and the Beast van CoF.

Dit is voor mij nostalgie. Ik was er toen bij en ik denk dat ik toen aan het podium stond dus ik sta er mee op. Dat nummer "Leer, bot'n en pinn'n" zou een cover zijn, maar ik weet begot niet van welke band het origineel zou zijn.

Is system of a down nog nu metal of waar moet ek die indelen?

Dat is gewoon goeie hette muziek :unsure:

Precies mijn jeugd, maar dan in Kortrijk. Onlangs nog eens grote kuis gehouden op de zolder en de oude (al dan niet gekopieerde) Limp Bizkit, Slipknot , etc... cd's gevonden. Tot ik deze eens per accident gekocht had , dan ben ik toch vlotjes van genre verschoven.
Wat later was het dan not done om ooit toe te geven dat je Slipknot etc... goed vond. Neenee, als je niet op je 14 jaar los met Lugubrum begonnen was, was je geen echte.
Blij dat het verstand de jaren heeft ingehaald bij de meeste mensen, en dat we met plezier kunnen terugdenken aan onze nu-metal tijden :)

Kan je wel lachen met Limp Bizkit en Fred Wurst, maar Three Dollar Bill Y'all is een beenharde plaat die hier regelmatig nog eens op staat. Alsook Korn - Korn en nog enkele van die nest dat nu-metal is.

Zaten echt wel pareltjes bij en harde platen :unsure:

Wat is dat tegenwoordig met singles uitbrengen? Breng toch ineens dat album uit.

Atlantis Chronicles had mij overlaatst ook zo bij men klote : 😡

Terug
Bovenaan