Metaaldraad

Dat moet daar gezellig geweest zijn ten huize Waaslandwolf, aan de ene kant van het huis K3 en aan de andere kant van die smerige black metal :unsure:

Dat moet daar gezellig geweest zijn ten huize Waaslandwolf, aan de ene kant van het huis K3 en aan de andere kant van die smerige black metal :unsure:
Toen was het nog Flogging Molly en Finntroll. :unsure:

Zou hij nooit een cover hebben opgenomen?
Als muzikant ben ik helaas te onbeslagen, misschien kan @Cerulean er zich aan wagen om zo samen met zijn Samson & Gert covers de basis te leggen voor een volledige plaat met covers van Studio 100 materiaal!

Het oude werk van Finntroll bevat eigenlijk nog wel degelijk materiaal, de eerste twee platen blijf ik zo nu en dan opzetten. De intro & eerste nummer van Jaktens Tid bijvoorbeeld.

Korpiklaani.. ik denk dat ik het nog kan beluisteren, maar het zelf opzetten gebeurt niet meer. Links en rechts nog wel losse nummers die ik misschien nog eens moet opzetten. :unsure:

Zoals hierboven ook al vermeld, bij mij was het ook Sum 41 en Blink 18. Daarna Slipknot en SOAD. En via een rare kronkel in mijn hersenen, een tijdje naar Blind Guardian zitten luisteren (fantasy en medieval was toen blijkbaar mijn ding :oink: ).
Daarna nooit echt specifiek het genre gaan opzoeken. Wel weer beter leren kennen tijdens GTA Vice City en hun Rock radio. Stond toen constant Anthrax - Madhouse en Slayer - Raining Blood op. Goeie tijden :laugh: .
Dan opnieuw een hele periode niets specifiek beluisterd.
Via oa. school, large magazine altijd geïnteresseerd geweest in de patches en logo's van de bands. Dus kende en herkende vele bands zonder te weten wat ze speelden.
SInds een jaar of zes de draad opgepikt en meer actief beginnen luisteren en zoeken naar bands en de verschillende subgenres.
'Begonnen' bij het iets toegankelijkere/commerciële stuff zoals Megadeth, Opeth, Gojira en ondertussen een wat bredere smaak opgebouwd (gaande tot Moorgeist bijvoorbeeld :love: ).

Ha... Ik zit hier nog eens naar de 3 eerste nummers te luisteren van Finntroll hun debuut Midnattens Widunder, omdat dat voor mij ook wel nostalgie is. Nu merk ik voor het eerst op dat die teksten Zweeds zijn :p iets wat ik in mijn tienerjaren nooit heb opgemerkt.

Het oude werk van Finntroll bevat eigenlijk nog wel degelijk materiaal, de eerste twee platen blijf ik zo nu en dan opzetten. De intro & eerste nummer van Jaktens Tid bijvoorbeeld.

Korpiklaani.. ik denk dat ik het nog kan beluisteren, maar het zelf opzetten gebeurt niet meer. Links en rechts nog wel losse nummers die ik misschien nog eens moet opzetten. :unsure:

Doe me denken aan de legendarische dag op graspop 2007 met zowel Eluveitie, Turisas, Korpiklaani en Finntroll. Qua folkinjectie kon dat toen wel tellen voor een namiddag. Er was toen ook nog Amon Amarth als ik me niet vergis.

Doe me denken aan de legendarische dag op graspop 2007 met zowel Eluveitie, Turisas, Korpiklaani en Finntroll. Qua folkinjectie kon dat toen wel tellen voor een namiddag. Er was toen ook nog Amon Amarth als ik me niet vergis.
Jezus, dat klinkt werkelijk verschrikkelijk! 😭

Niks tegen folk invloeden zoals Primordial en Sigrblot maar van die vrolijke humpa humpa bierhoorn toestanden ben ik nooit echt fan van geweest.

Terug
Bovenaan