Metaaldraad

Niet direct verwacht om hier nog een medefan tegen te komen van dit toch redelijk onbekend Fins Lo-fi geweld.
Hun werk met Urfaust is 1 van mijn favoriete alltime splits.
Hun akoestische werken weet ik ook wel te smaken.

Niet direct verwacht om hier nog een medefan tegen te komen van dit toch redelijk onbekend Fins Lo-fi geweld.
Hun werk met Urfaust is 1 van mijn favoriete alltime splits.
Hun akoestische werken weet ik ook wel te smaken.
Die split met Urfaust is inderdaad ook heel sterk. Best een productieve band en beetje jammer dat die niet op Spotify te vinden zijn. Ik heb die 10 jaar geleden leren kennen en hoewel ik die niet zoveel beluister is het altijd wel spot on.

Euh, ook bekend met hun recenter werk? Je laat het hier lijken of ze hebben na Nighttime Birds niets meer gemaakt... Anneke Van Giersbergen speelt ondertussen al lang niet meer bij de band. IMO hebben ze ook niet echt nog veel noemenswaardig gedaan na haar vertrek in 2007.

Ook een grote fan. Ik heb zelfs al hun platen. De platen na Nighttime Birds met Anneke vind ik toch ook serieus de moeite. How To Measure is lekker trippy, met ook een hitje in Liberty Bell. If Then Else heeft oa het supermooie Amity. Souvenirs en Home zijn zalige luisterplaten.
Silje heeft een pak minder uitstraling en misschien ook iets monotomer qua zang. Toch zijn er toch ook mooie momenten zoals oa Heroes For Ghosts, wat ik grijsgedraaid heb.

Begin volgend jaar komt er een nieuwe plaat, gevolgd door wat optredens. T

Ik zal het topic naar de metalthread verplaatsen. Om het proper te houden zijn de genretopics er. Enkel artiesten worden besproken tijdens classic artists of aotw. @Horse hou hier in het vervolg rekening mee.

Edit: we hebben het hier over The Gathering. Later sowieso geen metalband meer maar de hun piek lag wel in dat genre. Anathema wordt hier ook besproken, mocht er discussie zijn over het genre.

Nighttime Birds is een van mijn favoriete albums aller tijden. Mandylion, If_then_else en HTMAP zijn ook top en Always eigenlijk ook. Mijn interesse volledig verloren als Anneke vertrokken is, het is niet verschrikkelijk wat ze sindsdien doen, maar het is voor mij niet meer The Gathering. Wat vooral tegenvalt is als ze nu live oude nummers proberen brengen, dat gaat die "nieuwe" zangeres echt niet af.

Ben toch wel verrast door een paar dingen, maar idd, veel middelmatigheid. Ben nog serieus bezig met het lijstje, zit aan 111 geluistered 2021 releases momenteel.

Hier ook een vrij mager jaar. Heb een 25 tal releases gekocht. Niet slecht voor de portemonnee, hoewel ik dan weer veel oud materiaal gekocht heb.

Korn is ook nog actief, maar hun laatste release vond ik ronduit slecht.
Debuutplaat onlangs nog eens opgezet en dat blijft wel vet. Ondanks alle vooroordelen naar nu metal toe was het wel mijn toegang naar andere metalgenres, dus ik heb geen spijt dat Korn, Slipknot en Soulfly ooit mijn favoriete bands waren. Enthrone Darkness Triumphant van Dimmu Borgir was de aanvang van mijn blekkie-periode.

Terug
Bovenaan