Metaaldraad

Jammer dat het de helft vd tijd compleet weg gemixt wordt in symphonische stukken.

Pain Remains steekt met kop en schouders boven deze uit maar ik zal hem nog wel een paar keer opleggen. Wie weet groeit hij nog.
Staat een tweede keer op. En ik moet zeggen met de muziek iets luider en op een iets later uur komen die gitaren al een pak beter door. Op Lionheart en In Darkness is het misschien nog steeds net iets te veel maar dit komt wel een pak beter binnen. Nee ze geraken niet over Pain Remains maar de kloof is wel al een Pak kleiner

Staat een tweede keer op. En ik moet zeggen met de muziek iets luider en op een iets later uur komen die gitaren al een pak beter door. Op Lionheart en In Darkness is het misschien nog steeds net iets te veel maar dit komt wel een pak beter binnen. Nee ze geraken niet over Pain Remains maar de kloof is wel al een Pak kleiner

Ondertussen al 2 dagen non stop. Mij storen die symphonische stukken niet. In Darkness en Forevermore knallen wel als dat goed luid staat.
Het is volgens mij ook niet te rechtvaardigen om Pain Remains als maatstaf te gebruiken. Voor mij was dat het album dat deathcore geredefined heeft (of op zen minst de frisse wind die het genre dringend nodig had).

Ondertussen al 2 dagen non stop. Mij storen die symphonische stukken niet. In Darkness en Forevermore knallen wel als dat goed luid staat.
Het is volgens mij ook niet te rechtvaardigen om Pain Remains als maatstaf te gebruiken. Voor mij was dat het album dat deathcore geredefined heeft (of op zen minst de frisse wind die het genre dringend nodig had).
Awel ja dat is misschien het probleem; Pain Remains is zo een gamechanger dat mijn verwachtingen echt wel hoog lagen daarom dat het tweede keer ook al pak beter binnenkwam, War Machine, Forevermore, allemaal geweldig inderdaad. De vinyl komt sws wel in huis, morgen derde keer opzetten

Nieuwe Lorna Shore “I feel the everblack festering within me”

Bouwt mooi verder op Pain Remains en gaat daarbij wat twee richtingen uit, soms meer symfonisch soms meer deathcore. En dan vind ik toch dat ze het sterkst zijn wanneer ze meer death gaan. Gelukkig overheersen die nummers ook. Gaat een groeier worden denk ik en ja Pain Remains is beter maar dit is toch ook weer een topper. En wat blijft dat gitaarwerk toch prachtig.

Daar sluit ik me bij aan, ik vind ze ook op hun best als ze wat minder symfonisch en wat "zwaarder" gaan. Voor mij was Pain Remains ook al een album dat moest groeien, in tegenstelling tot "And I return to nothingness", ook omwille van het hogere symfonische gehalte.

K heb zojuist willen merken dat Litourgya van Batushka niet meer te vinden is op streaming (spotify).
Zowel Batushka als Patriarkh hebben die niet staan, dus die zijn er dan qua rechten en dergelijke nooit aan uitgekomen?

Heb die gelukkig nog op vinyl liggen + is terug te vinden op youtube, maar toch redelijk brak dat hun beste plaat niet langer te streamen is.

In diezelfde categorie van "helemaal niet wat ik normaal luister": ik ben helemaal mee met de nieuwe Amorphis!
Topschijf!

In diezelfde categorie van "helemaal niet wat ik normaal luister": ik ben helemaal mee met de nieuwe Amorphis!
Topschijf!

Pff, ook eens geluisterd, want ik was vroeger wel fan, maar heb toch de grootste moeite om dat uit te luisteren 🙈 Kan dit niet anders omschrijven als "Studio 100 metal", doorspekt met meligheid en alle nodige clichés.

Pff, ook eens geluisterd, want ik was vroeger wel fan, maar heb toch de grootste moeite om dat uit te luisteren 🙈 Kan dit niet anders omschrijven als "Studio 100 metal", doorspekt met meligheid en alle nodige clichés.
Het is waarschijnlijk omdat het zo toegankelijk is dat ik nu wel mee ben.
Ik snap u frustratie want ik heb het ook vaak dat bands die ik goed vind plots toegankelijker worden en mij dus veel minder doen maar oude Amorphis is dan weer mijn ding niet dus die nieuwe richting ligt me deze keer wel.

Orbit Culture - Death above Life

Descent viel tegen, deze niet. Ik ben fan, zalige riffs, Karlsson zijn vocals blijven mij altijd maar meetrekken. 9 nummers blockbuster death metal in de beste zin van het woord met Hydra als minste nummer en dan stilletjes afsluiten met The Path I Walk. De Trix zal kolken de Trix zal genieten

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan