Metaaldraad

Toch spijtig hé. Mede met Slipknot is het bij mij begonnen qua ‘zwaardere muziek’. Maar met al die ‘sh**show’ is dat toch snel weggeëbd.

Toch spijtig hé. Mede met Slipknot is het bij mij begonnen qua ‘zwaardere muziek’. Maar met al die ‘sh**show’ is dat toch snel weggeëbd.
Ik heb enkel de eerste twee albums heel actief beluisterd, nadien ben ik naar zwaardere muziek overgestapt. Die blijven nog altijd wel behoorlijk sterk.

Niet veel origineel meer aan Slipknot ondertussen.
Paul (Overleden),Joey (ontslagen en overleden),Fehn (ontslagen wegen financieel dispuut),Craig (reden onbekend).
Dat is al bijna de helft en eigenlijk is Corey ook niet de originele zanger maar dat is nog discutabel.

Jim,Sid,Shawn,Mick en Corey zijn de vijf original ones.

Dit terzijde Corey Taylor zie ik solo ook wel afzakken naar GMM,speelt op festivals rond die data (Nova Rock en Download dacht ik)

Nog beetje info van iemand met inside info

W8uMgCi.png

Paul (Overleden),Joey (ontslagen en overleden),Fehn (ontslagen wegen financieel dispuut),Craig (reden onbekend).
Dat is al bijna de helft en eigenlijk is Corey ook niet de originele zanger maar dat is nog discutabel.

't Is vooral heel erg jammer hoe het telkens aangepakt werd. Ik heb de indruk dat Slipknot een fabriek geworden is waar de bandleden gewoon maar werknemer zijn die buiten vliegen wanneer er discussie is. Jay is al van kleins af aan grote fan van Slipknot en het was z'n grote droom om er ooit te spelen. Kerel gaf zich 200% en was de ideale vervanger voor Joey. Enkele dagen geleden nog een Instagram post over het laatste optreden. Ik denk dat het voor hem ook uit het niets kwam.

Gezien zijn laatste comments zou ik daar niet op rekenen.
Hoezo?

Waarom zou hij ook? Hij speelt dezelfde nummers op zijn solotour... Dat is basically Stonesour met andere muzikanten en eventueel een Slipknot nummer of 2 erbij gegooid he
Maar wordt het dan met dezelfde kwaliteit gebracht? Ik zal het u binnen een paar weken kunnen zeggen.

En als ik daar dan toch ben zal ik Corey nekeer bij z'n kraag stekken en vragen wat dat daar eigenlijk allemaal is. Godverdomme.

Dat is al bijna de helft en eigenlijk is Corey ook niet de originele zanger maar dat is nog discutabel

Eigenlijk zijn Sid & Jim ook geen oorspronkelijke members en zijn ze zelfs pas ná Corey toegevoegd aan de line-up :)

Eigenlijk zijn Sid & Jim ook geen oorspronkelijke members en zijn ze zelfs pas ná Corey toegevoegd aan de line-up :)
Voor de meeste is Slipknot - Slipknot de start natuurlijk.

MFK&R is minder gekend en zeker de bezetting toen.

‘Killers are quiet’ leg ik nog geregeld op. De sound van Anders vind ik nog steeds top. Vele nummers die later een tweede leven hebben gekregen.

Voor de meeste is Slipknot - Slipknot de start natuurlijk.

MFK&R is minder gekend en zeker de bezetting toen.

‘Killers are quiet’ leg ik nog geregeld op. De sound van Anders vind ik nog steeds top. Vele nummers die later een tweede leven hebben gekregen.
Dan is Corey de originele zanger he ook :fingerguns:.

Gently van MFKR vind ik zelfs beter dan de Iowa versie, alhoewel de This mode is incredible! zin op die versie ongeëvenaard is. Leuk wist-je-dat-je is dat Clown dit nummer zelfs oorspronkelijk schreef voor zijn andere band waar Slipknot uiteindelijk uit voortvloeide. 🤓

A7X ook headliner lees ik nu.

10 jaar geleden zou ik gat in de lucht springen.
Nu heb ik toch zoiets van :meh: long passed expiry date

BMTH als headliner op GMM2024 :wtf:
Enige waardige headliner is TOOL in mijn ogen.
Bwaa.. BMTH versta ik ergens nog (was ook headliner op Download en heeft veel aan populariteit gewonnen de afgelopen paar jaar), A7X, Priest en Tool zijn wel volwaardige(re) headliners. Five finger death punch, dát versta ik niet :p

Bwaa.. BMTH versta ik ergens nog (was ook headliner op Download en heeft veel aan populariteit gewonnen de afgelopen paar jaar), A7X, Priest en Tool zijn wel volwaardige(re) headliners. Five finger death punch, dát versta ik niet :p

Bwaa, ik vind FFDP wel nog keigoede nummers hebben hoor, zoals deze.
Wees maar zeker dat die wei weer zal daveren.

Terug
Bovenaan