Metaaldraad

Dat was al bij al een tegenvallende editie...
Op vrijdag was Hulder in orde, technische problemen buiten beschouwing gelaten. Vemod gaf mij zoals altijd een "net niet"-gevoel, en Ruins of Beverast was verrassend goed, want is normaal een band die mij niks doet (buiten Rain Upon the Impure).
Zaterdag vond ik Oerheks zowat het enige echt goeie optreden. Zang is wel iets te eentonig. Häxenzijrkell en Kosmokrator tof voor even, Eïs redelijk saai (ik vind daar enkele nummers heel goed van en de rest is eenheidsworst), en Whoredom Rife was ok. Slagmaur/Thorns, tja... dat wil je als organisator of grote fan niet meemaken, want het alternatief dat ons nu werd voorgeschoteld was ook behoorlijk awkward.
 
Wat was daar aan de hand misschien?
De vlucht van Noorwegen naar België was gecanceld, dus de vlucht voor alle Noorse bands is omgeboekt geweest, maar er zijn in totaal 22 stuks bagage verloren gegaan. Alle Noorse bands die gespeeld hebben, deden dat op geleend gerief van andere bands, maar Slagmaur/Thorns wou niet spelen zonder hun verkleedpartijtje. Zij hebben in plaats daarvan wat nieuwe nummers laten horen en een beetje verteld, om de fans toch maar iets te kunnen geven, maar dat was toch wat ongemakkelijk allemaal.
 
De vlucht van Noorwegen naar België was gecanceld, dus de vlucht voor alle Noorse bands is omgeboekt geweest, maar er zijn in totaal 22 stuks bagage verloren gegaan. Alle Noorse bands die gespeeld hebben, deden dat op geleend gerief van andere bands, maar Slagmaur/Thorns wou niet spelen zonder hun verkleedpartijtje. Zij hebben in plaats daarvan wat nieuwe nummers laten horen en een beetje verteld, om de fans toch maar iets te kunnen geven, maar dat was toch wat ongemakkelijk allemaal.
Ik vond de foto's van Slagmaur/Thorns al zo vreemd, dat is inderdaad wel serieus balen.
 
Das nu toch uber cringe?
Voor mij komt dit over als "onze muziek is niet goed genoeg zonder de props" maar bon het zal wel bij de hele sfeer rond de band horen waarschijnlijk. Not my cup of tea (tenzij je Gwar bent, dan weet je ook dat de mensen komen voor de show en niet voor de muziek)
 
Je kan geen black metal optreden hebben zonder een beetje cringe 🤡


edit: en over black metal optredens gesproken, nog mensen die morgen naar Misthyrming in de botanique gaan?
 
Laatst bewerkt:
Je kan geen black metal optreden hebben zonder een beetje cringe 🤡
Klopt, maar meestal stopt dat bij de facepaint en het feit dat ze hun optreden een ritueel oid noemen :D
edit: en over black metal optredens gesproken, nog mensen die morgen naar Misthyrming in de botanique gaan?
Ooit eens live gezien en daar was ik wel van onder de indruk... Int weekend zou ik durven, in de week naar Brussel heb ik voor quasi geen enkele band meer over.
 
1000022458.jpg


:drool:
 
Heeft vaag wat weg van Paragon Impure, bij momenten toch. En dat is een compliment. Klinkt inderdaad goed!

Bij deze toch nog eens even de, in mijn ogen, beste Belgische BM-schijf hier presenteren:

Alsof je de trap afdaalt van waar PI in de kelder aan het spelen is.

Tot op heden heeft in die stijl inderdaad nog niets To Gaius! overtroffen.
Ik mis de tijd van toen dat album uitkwam. Heel agressieve optredens waren dat, en dan kreeg je er nog eens een prachtige Kathaarian life code cover er bovenop.
 
Alsof je de trap afdaalt van waar PI in de kelder aan het spelen is.

Tot op heden heeft in die stijl inderdaad nog niets To Gaius! overtroffen.
Ik mis de tijd van toen dat album uitkwam. Heel agressieve optredens waren dat, en dan kreeg je er nog eens een prachtige Kathaarian life code cover er bovenop.
Ik heb ze enkel kunnen zien toen het Sade-album uitkwam, in 2018. Was wel memorabel maar dat zal destijds wellicht nog beter zijn geweest.
 
Terug
Bovenaan