Metaaldraad

Ik vond die persoonlijk zeker niet slecht, maar nogal overroepen. De prog-elementen zijn prima zonder meer, terwijl ik de (meeste) death metal stukken nogal ongeïnspireerd vond. Als weliswaar bijzondere mengvorm van de twee pakt de mayonaise niet genoeg, naar mijn gevoel. Het zal wel aan mij liggen.

Dan vond ik Lucid Planet II een plaat die haar zeer hoge ambities veel meer kan waarmaken, maar die heeft natuurlijk niets met death metal te maken en is eerder een soort Tool op LSD. Die nieuwe Psychonaut is trouwens ook echt wel in orde, inderdaad.

En Megadeth is van mij zeker welkom op Live is Live!

Laatst bewerkt:
Eerste namen Graspop:

Limp Bizkit
Megadeth
Within Temptation

Allemaal op 18 juni
Vorige week is de drop voor de vrijdag al iets te vroeg gelekt door Breaking Benjamin.
Was op te zien dat we op 19 juni Volbeat, Twisted Sister (en BB krijgen).

Def Leppard heeft zich een heel eind geleden al aangekondigd voor de zondag.

Hiernaast lijkt het erop dat we quasi zeker nog BMTH en Sabaton krijgen als HL'ers. Ghost zou blijkbaar ook nog een festivaltour aankondigen, dus k zie ze wel de HL spot op de donderdag vullen.

Er hangt ook een akelig gerucht in de lucht dat GnR terug richting EU komt, laat ons dus vooral hopen dat GMM ze niet terug boekt (dan misschien toch de donderdag HL'er)

A Perfect Circle is ook op tour, maar het ziet ernaar uit dat Werchter die gaat kapen om terug een combo met Maynard en The Cure te kunnen maken.

Voor mij persoonlijk allemaal niet echt dat, ik hoop op een serieus sterke undercard, anders wordt het eens een jaartje overslaan.

Ik ga zelden voor de headliners, op zaken als Tool en Rammstein na. Ook Gojira en Behemoth zijn al headliner geweest. Dat soort zaken trek ik wel. De hierboven genoemde namen laten me allemaal koud dus laten we hopen op een sterk middenveld op minstens 1 dag. Ik ga sowieso de laatste jaren maar 1 dag GMM (vorig jaar uitzonderlijk 2 dagen door de geweldige late toevoegingen op vrijdag), 1 dag Alcatraz en, indien de line-up ok is zoals vorig jaar met o.a. Linkin Park, 1 dag RW.

Laatste keer een volledig weekend was GMM 2018. Zal wachten zijn tot de jonge kindjes een stuk ouder zijn vooraleer dit terug kan. :)

Vorige week is de drop voor de vrijdag al iets te vroeg gelekt door Breaking Benjamin.
Was op te zien dat we op 19 juni Volbeat, Twisted Sister (en BB krijgen).

Def Leppard heeft zich een heel eind geleden al aangekondigd voor de zondag.

Hiernaast lijkt het erop dat we quasi zeker nog BMTH en Sabaton krijgen als HL'ers. Ghost zou blijkbaar ook nog een festivaltour aankondigen, dus k zie ze wel de HL spot op de donderdag vullen.

Er hangt ook een akelig gerucht in de lucht dat GnR terug richting EU komt, laat ons dus vooral hopen dat GMM ze niet terug boekt (dan misschien toch de donderdag HL'er)

A Perfect Circle is ook op tour, maar het ziet ernaar uit dat Werchter die gaat kapen om terug een combo met Maynard en The Cure te kunnen maken.

Voor mij persoonlijk allemaal niet echt dat, ik hoop op een serieus sterke undercard, anders wordt het eens een jaartje overslaan.
Idem.. vaste combi klant maar hier maken ze me echt niet warm mee. En inderdaad: de headliners zijn niet de hoofdreden maar ieder jaar staat er toch wel ene zoals een Tool/NIN bijvoorbeeld waar ik dan wel echt naar uitkijk bovenaan de affiche.

Het is allemaal duur geworden, dus misschien ook eens beperken tot een dagticket? Afwachten tot we de rest van de affiche kennen.

We vieren met Kludde ons 25-jarig bestaan met 2 speciale shows waarop we de originele demo LSED integraal live gaan spelen met originele zanger Ugluk, gevolgd door een set die alle overige albums en EP's overloopt, met o.a. nummers die we de afgelopen 15-20 jaar niet meer live hebben gespeeld :cheer:

We vieren met Kludde ons 25-jarig bestaan met 2 speciale shows waarop we de originele demo LSED integraal live gaan spelen met originele zanger Ugluk, gevolgd door een set die alle overige albums en EP's overloopt, met o.a. nummers die we de afgelopen 15-20 jaar niet meer live hebben gespeeld :cheer:

Ik zag het passeren op de FB pagina van DVG en in de agenda gezet. Dus normaal gezien aanwezig in Kortrijk :)

Ik behoor al lang niet meer tot het doelpubliek van Graspop, laatste keer graspop voor mij is ondertussen ook al bijna 10 jaar geleden (Black Sabbath op GMM 2016). Maar deze namen laten we me wel heel erg koud zeg.

(alhoewel, Babymetal zou ik nog altijd stiekem wel eens willen zien eigenlijk :unsure: )

Ik zeg nu al een jaar of 3-4 dat ik volgend jaar niet meer ga. Ik had echter niet gedacht dat ik het ooit ging menen.
Ma godverdomme, ze gaan met een belachelijk goeie undercard en toffe zondagheadliners moeten afkomen om mij terug een combi aan te kunnen smeren want dit lijkt echt nergens op. Ik voel me al enkele jaren stilletjes aan richting de uitgang geduwd, wat ergens logisch is, maar dit jaar lijkt het plots wel heel snel te gaan.

Soit, genoeg volk dat wel enthousiast is dus de boel zal wel uitverkopen. Goed voor de organisatie die snappen dat er een volgende generatie moet gelokt worden want al die 40-50+'ers hun lijf kan het toch niet meer aan om daar 4 dagen rond te lopen. En zo zorg je ineens ook dat de poel met headliners niet uitdroogt als er nog een legende of 2 van achter in de 60 doodvalt.

Ik ga in dat weekend wss wel ergens nostalgisch op café zitten mijmeren over toen de Boeretang nog de wei was en alle geweldige momenten en optredens ik de afgelopen 19 jaar in Dessel gezien heb. En wie weet krijgen ze mij zelfs nog zo zot om toch een 20e keer te gaan :)

Als de headliners van zondag nu ook nog tegenvallen ben ik deze editie met een dagticket gesteld. Scheelt wel in prijs en voor eten/drank.

't Komt me allemaal zo ... Stubru (?) over. En die metalcore boeit me ook maar zeer weinig, ook al heb ik de indruk dat dat genre behoorlijk populair is. Ik ga opnieuw vrijwilliger zijn en hoop dat er nog wat extra interessante namen beschikbaar komen, want tegen het einde van de maand moet ik beslissen of ik ga voor een donderdagticket als ik donderdag ga helpen of een ander dagticket als ik op woensdag ga helpen. Voordeel van die donderdag is wel dat ik dan ook backstage kan ( = shortcuts, kalme toiletten, gratis frisdrank en gratis boterhammen).

't Komt me allemaal zo ... Stubru (?) over. En die metalcore boeit me ook maar zeer weinig, ook al heb ik de indruk dat dat genre behoorlijk populair is. Ik ga opnieuw vrijwilliger zijn en hoop dat er nog wat extra interessante namen beschikbaar komen, want tegen het einde van de maand moet ik beslissen of ik ga voor een donderdagticket als ik donderdag ga helpen of een ander dagticket als ik op woensdag ga helpen. Voordeel van die donderdag is wel dat ik dan ook backstage kan ( = shortcuts, kalme toiletten, gratis frisdrank en gratis boterhammen).
Je ziet duidelijk een verschil met Alcatraz, ze kiezen op Graspop misschien meer voor verjonging?

Terug
Bovenaan