Met welke fobie leef jij?

Met welke fobie leef jij?

• Acrofobie (hoogtevrees)

Stemmen: 39 46,4%
  • Aerofobie (vliegangst)

Stemmen: 1 1,2%
  • Agorafobie (pleinvrees)

Stemmen: 3 3,6%
  • Antrofobie (angst voor mensen)

Stemmen: 2 2,4%
  • Aphenphosmfobie (angst om aangeraakt te worden)

Stemmen: 0 0,0%
  • Aquafobie (angst voor water)

• Arachnofobie (angst voor spinnen)

Stemmen: 25 29,8%
  • Brontofobie (angst voor onweer)

• Carcinofobie (angst voor kanker)

Stemmen: 5 6,0%
  • Claustrofobie (angst voor kleine of afgesloten ruimtes)

Stemmen: 14 16,7%
  • Emetofobie (angst voor braken)

• Entomofobie (angst voor insekten)

Stemmen: 5 6,0%
  • Glossofobie (plankenkoorts)

Stemmen: 10 11,9%
  • Hematofobie (angst voor bloed)

Stemmen: 4 4,8%
  • Mysofobie (smetvrees)

• Necrofobie (angst voor de dood)

Stemmen: 7 8,3%
  • Ornithofobie (angst voor vogels)

• Paruresis (plasangst)

Stemmen: 8 9,5%
  • Phobofobie (angst om bang te zijn)

Stemmen: 4 4,8%
  • Sociale fobie (angst voor sociale situaties)

Stemmen: 14 16,7%
  • Somnifobie (angst voor slapen)

• Thanatofobie (angst voor de dood)

Stemmen: 8 9,5%
  • Trypanofobie (angst voor naalden)

Stemmen: 6 7,1%
  • Xenofobie (angst voor iets/iemand vreemd)

Stemmen: 2 2,4%
  • Andere

Stemmen: 16 19,0%

• Totaal aantal stemmers
    84
Ik heb geen fobie. Ik heb wel hoogtevrees (maar nu niet dat ik compleet panikeer of er alles aan zou doen om hoogtes te vermijden) en van die vieze bruin huisspinnen moeten ver weg van mij blijven.

Ik ben sociaal awkward maar hey, ik heb gewoon een groepje rond mij gemaakt van mensen die minstens even awkward zijn als ik en de rest van de mensen negeren we.

Ik ben enkel bang voor nierstenen en mensen met een stabiel leven.
Oh ja.

Interessante strategie ;)
Het werkt! We accepteren elkaar allemaal, no nonsense. Zijn we bijeen en wil jij je afzonderen? Go ahead. Wil je in bad? Have fun. Wil je een dutje doen? Goed zo, het is belangrijk dat je voor jezelf zorgt, wil je een dekentje? Wil je zwijgen terwijl de rest praat? Wil je een toneeltje opvoeren? It's all good.

Niet verplicht op een stoel zitten en socializen en babyborrels en sociale geplogenheden. You just do you baby.

Het werkt! We accepteren elkaar allemaal, no nonsense. Zijn we bijeen en wil jij je afzonderen? Go ahead. Wil je in bad? Have fun. Wil je een dutje doen? Goed zo, het is belangrijk dat je voor jezelf zorgt, wil je een dekentje? Wil je zwijgen terwijl de rest praat? Wil je een toneeltje opvoeren? It's all good.

Niet verplicht op een stoel zitten en socializen en babyborrels en sociale geplogenheden. You just do you baby.
Naarmate ik ouder word, probeer ik dat ook wel meer en meer na te streven. Maar ik merk in mijn nabije omgeving dat dat af en toe botst, en ik háát dat gevoel. Ik wil met iedereen die ik graag heb altijd goed overeenkomen en dat kan gewoon niet 🤷‍♂️

Naarmate ik ouder word, probeer ik dat ook wel meer en meer na te streven. Maar ik merk in mijn nabije omgeving dat dat af en toe botst, en ik háát dat gevoel. Ik wil met iedereen die ik graag heb altijd goed overeenkomen en dat kan gewoon niet 🤷‍♂️
Oh ja, op een bepaald moment moet je dat laten vallen. En ja, dat soort dingen botsen enórm maar hey, ik zit hier wel op mijn gemak zonder zever 😁

Omphalofobie, al van zo lang ik mij kan herinneren. Navelfobie: ik vind navels niet lelijk of afstotelijk ofzo (bestaat ook blijkbaar), ik word alleen fysiek misselijk als ik mezelf of iemand anders zie iets in zijn navel steken, of er nog maar aan denk.

Het is wel mijn enige fobie. Alle andere dingen (hoogtes, spinnen, etc) zou ik als normale angsten omschrijven, die zijn niet verlammend ofzo.

Omphalofobie, al van zo lang ik mij kan herinneren. Navelfobie: ik vind navels niet lelijk of afstotelijk ofzo (bestaat ook blijkbaar), ik word alleen fysiek misselijk als ik mezelf of iemand anders zie iets in zijn navel steken, of er nog maar aan denk.

Het is wel mijn enige fobie. Alle andere dingen (hoogtes, spinnen, etc) zou ik als normale angsten omschrijven, die zijn niet verlammend ofzo.
Niks leuker dan een pluisje uit je navel plukken toch? :rofl:

Ik mis trypofobie ?

Vooral op huid kan ik dat niet zien, foto’s doen me walgen, zoiets in real life zien zou me echt trauma’s opleveren.

Plankenkoorts, het woord voeren voor een grotere groep mensen. Ik ben 15 jaar geleden gewoon gestopt met universiteit omdat 1 vak bestond uit een presentatie geven voor de ganse aula van 45-60 minuten.

Ik weet niet of het plankenkoorts is maar ik word ook serieus ongemakkelijk als ik moet kakken en er zijn mensen in de aangrenzende ruimtes. Dat kan thuis zijn, op kantoor, op bezoek bij anderen. Ik ben een luide kakker, en ik durf na een luide sessie soms amper uit de badkamer komen :D

Voorts geen angst, maar wel ongemakkelijk bij: spinnen, spuiten (medisch), bloed en hoogtes.

't is wel grappig hoe dat artikelen die dat bespreken er net altijd foto's van zaken met clusters van kleine gaten bij zetten ter wijze van illustratie.

Ik dacht dat dit één van de meest voorkomende was. :smile:
Stond wel degelijk in de top 100, maar goed je moet ergens een keuze maken. Er is ook een redelijk uitgebreide subreddit over waar ik wel eens in gegrasduind heb. Maar met de beste wil van de wereld kan ik mij eigenlijk niet in die angst inleven. Wat niet wil zeggen dat het niet reëel is hè. Kan je misschien eens proberen uit te leggen wat dat met een mens doet?

Hoogtevrees.

Vooral wanneer ik naar boven kijk. Blijkbaar zou dat zijn omdat je niet weet wat er zich onder uw voeten afspeelt.
Dit alles gepaard met 'intrusive thoughts'. Ik heb continu schrik dat ikzelf zou springen.

Het bouwen van een groot afdak aan onze woning was dan ook een serieuze uitdaging. Maar 't is gelukt.

Hoogtevrees.

Vooral wanneer ik naar boven kijk. Blijkbaar zou dat zijn omdat je niet weet wat er zich onder uw voeten afspeelt.
Dit alles gepaard met 'intrusive thoughts'. Ik heb continu schrik dat ikzelf zou springen.

Het bouwen van een groot afdak aan onze woning was dan ook een serieuze uitdaging. Maar 't is gelukt.
Dus je krijgt hoogtevrees van in de lucht te kijken als je op de grond staat ook? Of is dat enkel op een hoogte of aan de rand van iets?

bromidrosifobie. Bang om te zweten en slecht te rieken.
omg gij hebt mij een nieuwe fobie gegeven :unsure: Ik heb standaard deo in mijn auto en elke keer als ik uitstap, doe ik da aan + parfum. Ik ben bij de vrienden bekend als de kauwgom koning want ik ben altijd aan't sjieken, bang om te stinken :unsure:

Geen, allé toch niet dat ik kan bedenken. Vroeger wat angst voor spinnen, maar dat vond ik als man toch wat zielig en sindsdien een paar keer mijzelf verplicht een grote spin op te pakken als er één zag op de gang of op mijn terras. Zo verdwijnt de angst al snel als sneeuw voor de zon.
Schrik om kanker te krijgen ook wel wat, niet dat ik ervan wakker lig, maar daar heeft iedereen wel schrik voor denk ik.

Terug
Bovenaan