Met BMW hotspot geniet u van 1GIG high speed internet voor maar € 20/maand!

Screenshot-20210901-000644-My-BMW.jpg

Screenshot-20210831-125616-Brave.jpg

Hmm...
 
Volgens mij is 18mbps voldoende voor te streamen hoor?
Dat wel, maar de prijs is wel even slikken om 1 gig te krijgen aan die snelheid.
Nuja, niks verplicht u om het te nemen ofc. Maar lijkt me heel rare deal. Wie betaald er nu 20 euro de maand om veel minder te krijgen wat in zijn normaal abbo/prepaid pakket zit.
 
Snelheid is waarschijnlijk een resultaat van het feit dat je permanent aan het roamen bent (is ik dacht een Duits mobiel contract bij BMW).

Operatoren, zeker wanneer het druk is, hebben een soort van QOS systeem draaien dat voorrang geeft aan de eigen abonnementen.

Heb dit al enkele malen ondervonden op vakantie in het buitenland (en buitenlandse vrienden of collega's hier op vakantie/bezoek), wanneer je aan het roamen bent op een bepaald lokaal netwerk, dat een lokale sim kopen je meestal veel betere snelheid geeft dan je eigen sim.
 
Snelheid is waarschijnlijk een resultaat van het feit dat je permanent aan het roamen bent (is ik dacht een Duits mobiel contract bij BMW).

Operatoren, zeker wanneer het druk is, hebben een soort van QOS systeem draaien dat voorrang geeft aan de eigen abonnementen.

Heb dit al enkele malen ondervonden op vakantie in het buitenland (en buitenlandse vrienden of collega's hier op vakantie/bezoek), wanneer je aan het roamen bent op een bepaald lokaal netwerk, dat een lokale sim kopen je meestal veel betere snelheid geeft dan je eigen sim.
Klopt, nu zijn in praktijk die netwerken wss niet zwaar belast en zou dat ook weer niet zoveel effect mogen hebben.
Maar staat er überhaupt ergens dat het 4g is? Kan evengoed nog een 3g netwerk zijn he...
 
Heb je dit op meerdere locaties getest?
Want zoals je weet hangt BMW ook maar af van de infrastructuur van de mobiele operatoren. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit in België het base-netwerk.
Ja, op meerdere locaties, en ik heb ook telkens vlak daarna dezelfde test gedaan met mijn 4G en dat gaf me zo een 50 mbps gemiddeld voor een fractie van de kost. (ik heb 7,5 GB in mijn standaard telenet pakket, wat echt wel ruimschoots voldoende is voor iemand die het wat gebruikt als verkeersinformatie update tool etc, af en toe een paar emails etc) Het was meer uit nieuwsgierigheid dat ik dit gratis aanbod getest heb. Als dit nu echt extreem goed zou werken, dan zou ik in theorie bijna geen mobiele telefonie abonnement meer nodig gehad hebben, want ik gebruik mijn mobiel bijna enkel in de auto en dan kan men je bereiken via skype/teams/whatsapp en dergelijke om te bellen aangezien je dan toch internet hebt. Weer een illusie verpletterd :-D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan