PC Onderdelen XFX RX 580 8GB OC GTS XXX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Einddatum + uur van de verkoop
23/04/2023 23:59

LaCucaracha

Well-known member
iTrader: 93% (56/60)
Algemene informatie/specificaties
XFX RX 580 8GB OC GTS XXX
Nieuw/tweedehands
Tweedehands
Aanwezigheid factuur en/of garantie
Nee
Ook elders te koop aangeboden
Neen
Verzending/afhaal
  1. Verzending
  2. Afhaling
Afhaallocatie
Puurs-Sint-Amands
In november 2019 tweedehands aangekocht via het (vorige) forum. Met deze kaart was toen 3 maanden gemined. ( quote toenmalige verkoper: Op open bench gingen ze allemaal naar 74C max op 43% fan snelheid. Dus heel stil.).
Ik heb deze enkel gebruikt voor gaming, eerst op 1080p, nadien op 1440p. Altijd zeer tevreden van de kaart geweest. Prijs/kwaliteit zowat de beste kaart dat ik al gehad heb denk ik. Draait nog altijd zeer veel (semi) recente games op high/very high op 1440p . Omdat ik toch graag het onderste uit de kan wil halen bij de nieuwe games, heb ik nu toch een andere kaart aangeschaft (4070), meteen ook de reden van verkoop.
De doos is nog aanwezig, maar uiteraard geen garantie meer.

Belangrijke opmerking: ik had soms last van screen freezes in bepaalde games. Ik dacht eerst dat het een heat issue was (vermits ik een vrij kleine case heb met geen optimale airflow), maar de temperaturen waren op zulke momenten niet abnormal hoog (in de range 75-82 graden ofzo). Na een tijdje online zoeken ( zie hier oa: https://steamcommunity.com/discussions/forum/11/1814296907960764846/) bleek het voornamelijk een power issue te zijn. Vanaf dan heb ik de power limit steeds verhoogd naar 100% en de fans vanaf 63 graden naar 100%. Dan is de kaart uiteraard wel vrij luid, maar kwamen de vastlopers wel quasi niet meer voor. Het verhogen van de fan speed was misschien op zich niet nodig, maar heb ik vooral gedaan om de levensduur van de kaart te verlengen . Persoonlijk stoorde de luidere fans mij niet, maar ik wil gerust aannemen dat dat voor anderen misschien wel zo is.

Bij light gaming en gewoon internet/office gebruik nooit issues gehad.

Minimumprijs: 25 € afgehaald/exclusief verzending ( op kosten van de koper)
Meeneemprijs: 40 € afgehaald/exclusief verzending


Enkele foto's:



 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan