Mentaal Welzijn

Welke diagnose heb jij?

  • Depressie

    Stemmen: 58 33,0%
  • Angst- en/of paniekstoornis

    Stemmen: 63 35,8%
  • AD(H)D

    Stemmen: 28 15,9%
  • Autisme

    Stemmen: 31 17,6%
  • OCD - obsessief compulsieve stoornis

    Stemmen: 11 6,3%
  • PTSS - posttraumatisch stresssyndroom

    Stemmen: 17 9,7%
  • Borderline

    Stemmen: 6 3,4%
  • Bipolair

    Stemmen: 6 3,4%
  • Schizofrenie

    Stemmen: 4 2,3%
  • Eetstoornis

    Stemmen: 18 10,2%
  • Verslaving

    Stemmen: 22 12,5%
  • Burn-out

    Stemmen: 29 16,5%
  • Ander

    Stemmen: 21 11,9%

  • Totaal aantal stemmers
    176
Ook fout, afhankelijk van je mutualiteit krijg je wel een klein bedrag terug. Soms komt ook de werkgever tussen.
Ja je kunt ook naar zo groepspraktijk gaan dan kost het u bijna niks. Mijn werkgever is nooit tussen gekomen. Ik betaalde 60€ voor 1 sessie elke week werd kostelijk.
 
Volgend jaar ben ik 40 jaar heb zo de balans opgemaakt en die is zeker negatief
Financiële domme keuzes, deels door gezondheid, grotendeel door mij en mijn vrouw.

Positief heb twee schatten van kinderen die gezond zijn

Ik weet soms echt ni waar ik naartoe wil, 20 jaar in fabriek gewerkt tja veel leer je er niet mee en nu sta ik hier met mijn oog. Alles met machines is uitgesloten.
In een game winkel werken is nog zo een droom maar dat verdwijnt stilaan .
 
Volgend jaar ben ik 40 jaar heb zo de balans opgemaakt en die is zeker negatief
Financiële domme keuzes, deels door gezondheid, grotendeel door mij en mijn vrouw.

Positief heb twee schatten van kinderen die gezond zijn

Ik weet soms echt ni waar ik naartoe wil, 20 jaar in fabriek gewerkt tja veel leer je er niet mee en nu sta ik hier met mijn oog. Alles met machines is uitgesloten.
In een game winkel werken is nog zo een droom maar dat verdwijnt stilaan .
Mijn eigen medisch lijstje

* 2017 - Epileptische aanval
* 2018 - Zware epileptische aanval (sindsdien door medicijnen 100% in remissie en gelukkig maar)
* 2020 - BOF + sarcoïdose (Ik heb zelf even de diagnose kanker verkregen maar dat bleek na veel onderzoeken niet zo te zijn)
* 2020 - Spoedoperatie wegens Glaucoom in beide ogen (Dat was toen net op tijd. Ik heb mijn zicht nog voor de volle 100%)
* 2021 - Operatie 3 dubbele hernia (geen complicaties)
* 2023 - Geopereerd aan het speen

Ik ben 49 jaar en 7 jaar geleden ben ik beginnen sukkelen met vanalles en nog wat. Het positieve is dat ik alles wel goed overleefd heb en ik anno 2024 mij terug redelijk 'goed' voel. Maar ik doe dus niet meer mee met de 'Rat race'. Ik probeer het rustiger aan te doen want het is het allemaal niet waard.

Dus ik zou zeggen: Hoofd omhoog en probeer zoveel mogelijk te doseren (werk / familie in balans houden) en probeer een beetje van het leven te genieten. Het kan soms snel gaan met de gezondheid (zowel in negatieve als in positieve zin)
 
Laatst bewerkt:
Als je uzelf helemaal de dieperik in wilt gooien… Hele dagen irritante marginale klanten met hun domme vragen en hun zever.
Dat is ook wel waar, kristof in eeklo kon het ook niet meer aan. Zeker toen die ps5 uitkwam 300 telefoons per dag.
Het is 1 van de redenen dat hij gestopt is. Andere redenen weet ik ook maar zeg ik liever in pm
 
Ghe5bZn.jpeg
 
Een ex-collega die hier niet al te ver vanaf woont ( en ik in geen 3 jaar gezien heb) stuurt me gisteren een bericht of ik goesting heb om Kill Team ( warhammer skirmish table top game) te proberen vandaag of volgend weekend. Ok ik heb tegen mezelf gezegd dat ik ja ga zeggen tegen zaken ipv excuses te zoeken.

Resultaat al uren semi paniek/stress :p Maar ik ga het toch een win noemen >.>
 
Iemand ervaring met Sint Janskruid (capsules) als bestrijding tegen slaapstoornis/stemmingswisselingen ? Echt depri zou ik het niet noemen maar de focus is vaak weg in een periode waarin ik dat niet kan permitteren, van synthethische dingen blijf ik liever weg.
 
Ik heb dat ooit eens gepakt vroeger , toen ik leerde autorijden, ook niet omwille van een depressie ofzo maar tegen stress en om beter te focussen, en ik voelde mij daar een beetje vrolijker/opgepept door maar kreeg dan last van migraine dus ik ben er rap mee gestopt.
Ik denk dat ik ver weg blijf van Sint-Janskruid en antidepressiva want ik reageer daar maar raar op.

Me dunkt zijt ge dan beter met Valdispert ofzo, dat is veiliger dan Sint-Janskruid.
 
Laatst bewerkt:
Een ex-collega die hier niet al te ver vanaf woont ( en ik in geen 3 jaar gezien heb) stuurt me gisteren een bericht of ik goesting heb om Kill Team ( warhammer skirmish table top game) te proberen vandaag of volgend weekend. Ok ik heb tegen mezelf gezegd dat ik ja ga zeggen tegen zaken ipv excuses te zoeken.

Resultaat al uren semi paniek/stress :p Maar ik ga het toch een win noemen >.>

En ben je daadwerkelijk gegaan? Benieuwd :eek:
 
Hij had zichzelf blijkbaar hier uitgenodigd, mss maar beter ook want dan kan ik moeilijker met excuses komen. Toch al 2 keer gespeeld.

Door het feit dat het is doorgegaan is het op zich een grote overwinning :) Je hebt het zelfs nog eens gedaan!

De moeilijkste periode is tussen het afspreken en het moment dat het daadwerkelijk doorgaat... In een traject dat om angst en stress draait, is er voor mij 1 regel: Als je iets afspreekt, al is het met jezelf, dat ga je doen op de voorziene datum. Geen excuses, geen uitstel! Het maakt niet uit hoe slecht je je voelt, je moet het gewoon doen; het maakt ook niet uit of het nu goed of slecht gegaan is, enkel het feit dat je het doet telt. Stel dat je iets gaat doen en er breekt een paniekaanval door, so be it, het doel was gaan of doen en dat heb je behaald :) en door herhaaldelijke exposure gaat dat beter en beter.

Waarom ik er op hamer om iets af te spreken en doen dan? Als je je zo slecht voelt dat je afzegt, ga je die angst levendig in je hoofd printen en daar kom je dan een pak moeilijker van af. Stel je gaat activiteit x voor het eerst doen... Je hebt last van stress, paniek of angst omdat je niet weet wat te verwachten. Is het fijn? Kan ik rust opzoeken als het nodig is? Zijn er teveel mensen? Lopen er assholes rond? :p Wel nu die angst enz kan heel intens zijn, maar die angst is gekoppeld aan het feit dat je niet weet hoe het voor jou gaat zijn! Als je nu dan afzegt omdat de angst enz veel te zwaar is, gaan je hersenen zware levendige angst koppelen aan activiteit x. Zo werkt een hoofd, alles akelig en gevaarlijk onthoud je veel beter omdat het survival instinct zegt van als we gaan overleven blijven we weg van grote gevaren.
Moest jij dan op een later moment zeggen van laten we activiteit x nog eens proberen, dan gaat die levendige angst van de vorige keer opeens verschijnen en gaat het nu een pak zwaarder zijn om het deze keer wel te doen. Je hoofd denkt je een plezier te doen door je te beschermen als het ware, maar in feite wordt het probleem alleen maar erger...

En als ik nog iets mag meegeven. Het is niet omdat je met zware angsten of zo zit dat je op alles ja moet zeggen :) Niet alles moet een leermoment zijn. Reduceer jezelf niet tot angst en het rehabiliteren daarvan, op de eerste plaats ben je een gewoon persoon die sommige dingen niet graag kan doen en die op momenten ook gewoon rust nodig heeft. En rust is enorm belangrijk of dat nu een dag, een week of maand. Angsten enz zijn een constante strijd, ze kosten altijd energie... dus rust ook als het kan, het is geen sprint maar een marathon.

Dit komt niet uit boekjes, dit is mijn persoonlijke ervaring :) Ik kom van heel ver, maar ik ben nog altijd onderweg
 
Terug
Bovenaan