Meerwaarde van een triplex-filter

Dexels

Well-known member
Heeft iemand een idee of een triplex filter zijn geld waard is?
In onze nieuwbouw woning zullen de toiletten standaard op regenwater werken. Ook de wasmachine kan optioneel op regenwater aangesloten woren. Er zit wel standaard een filtertje op het regenwatersysteem, maar nu wordt geadviseerd ook een triplex-filter te plaatsen.
Echter ik vind nu niet echt goede gebruikerservaringen op het internet. Eigenlijk zelfs voornamelijk 'wij van WC-eend adviseren WC-eend' verhalen.
 
Ik heb een voorfilter (iets volgens dit principe : https://www.budgettank.nl/p/pt690-groot-volume-regenwaterfilter-inbouw-3p-techniek-dn125) voor het water naar mijn regenton.

En een triplex filter. Mijn is in de laatste jaren nog niet 1 keer vervangen, en echt problematisch is dat niet.

Mijn buren hebben geen voorfilter maar wel een triplex filter, en elk jaar moeten zij dat vervangen (en op regelmatige tijd (2j of zo) hun put kuisen) of dat geeft miserie in hun toilet en hun was.

Mijn grootouders hebben geen voorfilter noch een triplex filter maar ze hebben zo'n nylonsok op de aanzuig staan. Af en toe hebben ze miserie, en regelmatig moeten ze die ton kuisen (quasi elk jaar).

Ik ben blij met mijn combinatie. Maar grotendeels voor het comfort dat ik er niet zo zwaar moet naar kijken... of het het budget waard is, waarschijnlijk niet echt. Aangezien je het zonder UV lamp nog altijd niet kan gebruiken als drinkwater (en ik het dan nog niet zou gebruiken als drinkwater...)
 
In onze vorige woning hadden we een pomp in de garage staan met zo een voorfilter. Water vond ik persoonlijk vuil. Als we bijv. Op reis waren geweest waren er wormpjes zichtbaar in toilet. In huidige woning zo een triplex filter na de pomp (zit in de put) en is toch beduidend properder. Nu goed, vorige woning was roofing en nu epdm, kan er ook mee te maken hebben.
 
Terug
Bovenaan