Match game 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah twas een serieuze vraag :p. Euhm als ge mij zo een vraag stelt kan ik daar onmogelijk kort en bondig op antwoorden 😊.
Alsook kan mijn antwoord morgen anders zijn.

Over het algemeen ga ik voor de typische eurogames, worker placements, resource mgmt, en low-to-zero luck factor. Verder apprecieer ik enorm een "goed designed" spel ... dat gaat op voor zowel de mechanics & regels, als de componenten en de "gui".
E.g. flashy boards waar ik niks op zie zeggen me niks (looking at you Chaos in the Old World), en spellen waar ik elke beurt ALLES opnieuw moet bekijken en natellen moet ik van kotsen (Suburbia). Ik heb het ook niet voor co-ops, RPG-grinds en pure luck-based games.
Mijn favo designer is by far Vlaada Chvatil, die weet meestal al mijn checkmarks hierboven te hitten, samen met heel veel variatie van thema & mechanics (+ hilarische regelboeken).

Om wat games op te noemen:
  • Mijn (wisselende) top 3:
    • Twilight Imperium: direct de grote uitzondering t.o.v. ALLES wat ik hierboven zeg :p
    • Food Chain Magnate: Perfect design, 0 luck, heel leuk thema
    • Through The Ages: Typical Vlaada greatness
    • Alchemists: Prachtig concept, super uitgewerkt
    • Agricola: Wat mij betreft DE beste worker placement game so far
    • Carcassonne: Masterclass in BG design, en van easy to learn / difficult to master
  • Random wat nog in me opkomt: Brass, Age of Steam, Ur, Energy Empire, Terra Mystica, Scythe, Power Grid, Le Havre, Eclipse (maar al lang niet meer gespeeld), El Grande, Russian Railroad, Thurn & Taxis, At the Gates of Loyang, Galaxy Truckers, Glenn More, Imperial 2030, Diplomacy, Dungeon Lords & Petz, Caylus, Bootleggers, Dominion (volledig beu gespeeld, maar is wel goed spel)
  • Moet ik nog wat meer spelen eer ik dit echt onder mijn favo games kan rekenen: Tapestry, Black Angel
 
Ah twas een serieuze vraag :p. Euhm als ge mij zo een vraag stelt kan ik daar onmogelijk kort en bondig op antwoorden 😊.
Alsook kan mijn antwoord morgen anders zijn.

Over het algemeen ga ik voor de typische eurogames, worker placements, resource mgmt, en low-to-zero luck factor. Verder apprecieer ik enorm een "goed designed" spel ... dat gaat op voor zowel de mechanics & regels, als de componenten en de "gui".
E.g. flashy boards waar ik niks op zie zeggen me niks (looking at you Chaos in the Old World), en spellen waar ik elke beurt ALLES opnieuw moet bekijken en natellen moet ik van kotsen (Suburbia). Ik heb het ook niet voor co-ops, RPG-grinds en pure luck-based games.
Mijn favo designer is by far Vlaada Chvatil, die weet meestal al mijn checkmarks hierboven te hitten, samen met heel veel variatie van thema & mechanics (+ hilarische regelboeken).

Om wat games op te noemen:
  • Mijn (wisselende) top 3:
    • Twilight Imperium: direct de grote uitzondering t.o.v. ALLES wat ik hierboven zeg :p
    • Food Chain Magnate: Perfect design, 0 luck, heel leuk thema
    • Through The Ages: Typical Vlaada greatness
    • Alchemists: Prachtig concept, super uitgewerkt
    • Agricola: Wat mij betreft DE beste worker placement game so far
    • Carcassonne: Masterclass in BG design, en van easy to learn / difficult to master
  • Random wat nog in me opkomt: Brass, Age of Steam, Ur, Energy Empire, Terra Mystica, Scythe, Power Grid, Le Havre, Eclipse (maar al lang niet meer gespeeld), El Grande, Russian Railroad, Thurn & Taxis, At the Gates of Loyang, Galaxy Truckers, Glenn More, Imperial 2030, Diplomacy, Dungeon Lords & Petz, Caylus, Bootleggers, Dominion (volledig beu gespeeld, maar is wel goed spel)
  • Moet ik nog wat meer spelen eer ik dit echt onder mijn favo games kan rekenen: Tapestry, Black Angel
Ik zie alvast heel veel namen die ik ook absolute top vind of zeker kan smaken:
Agricola, FCM, Through The Ages, Brass, Age of Steam, Power Grid, Le Havre, Russian Railroads, Loyang, Galaxy Trucker en Black Angel :D Andere vind ik dan weer goeie spellen, maar meer ook niet :p.

Vind het wel grappig, je bent helemaal niet op geluksgebaseerde spellen gesteld, maar Tapestry vind je dan weer wel goed. Vind de geluksfactor daar ook al veel te hoog. Totaal ongebalanceerd en de Tapestrykaarten moeten gewoon meevallen.

Verder komen we alvast in heel veel overeen ze :)
 
Speelt ge FCM ook op BoardGameCore? En de nieuwe milestones al gespeeld?

Vind het wel grappig, je bent helemaal niet op geluksgebaseerde spellen gesteld, maar Tapestry vind je dan weer wel goed. Vind de geluksfactor daar ook al veel te hoog. Totaal ongebalanceerd en de Tapestrykaarten moeten gewoon meevallen.
Ik heb gezegd dat ik daar typisch voor ga, niet dat er 0,0 luck in mijn spellen mag zitten (zie ook Twilight Imperium). Uitzonderingen bestaan altijd.
Maar:
  1. Ongebalanceerd is niet helemaal hetzelfde als luck (zie root, TI, ...).
  2. ZEKER met de officiële balancing rules, blijven enkel de Tapestry + tech kaarten over dat echt luck based is ... en dat is dan nog eens te beïnvloeden. Dus de luck-factor in Tapestry valt best wel mee.
Nu sowieso staat het specifiek als "moet ik nog meer spelen". Want ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat Tapestry een spel is dat inherent broken is, aka er is 1 beste pad naar de overwinning.
 
Aan de (non) matches te zien in deze match-game: alles wat gullie niet speelt precies :p
Euhm, je moet proberen gewoon de drie spellen op te noemen die het meest waarschijnlijk zijn om opgenoemd te worden, niet zozeer wat je zelf graag speelt/kent/in je kast hebt. :p

Als de vraag 'noem 3 treinspellen' zou zijn, dan zet ik daar sowieso Ticket to Ride in, ook al is dat niet direct een van mijn lievelingsspellen. Maar dat is een titel waaran je verwacht dat die veel genoemd gaat worden.
 
Gewoon op elke vraag Carcassonne noemen :p
Of elk antwoord Carcassonne geven. Sowieso al 9 punten want 3 keer 3 punten voor elke Carcassonne
unsure.gif
 
  • Haha
Waarderingen: NoGo
Euhm, je moet proberen gewoon de drie spellen op te noemen die het meest waarschijnlijk zijn om opgenoemd te worden, niet zozeer wat je zelf graag speelt/kent/in je kast hebt. :p

Als de vraag 'noem 3 treinspellen' zou zijn, dan zet ik daar sowieso Ticket to Ride in, ook al is dat niet direct een van mijn lievelingsspellen. Maar dat is een titel waaran je verwacht dat die veel genoemd gaat worden.
Yeah I know zuh, ma zoooo lang wil ik daar ook niet over nadenken hoor ;).
Tis een leuk tussendoortje nu het nog wat rustiger is opt werk (y).
 
Maar dan hebt ge slechts 45 punten, en dat is significant slechter dan de laatste rakkers Wartaal & Lint met 72.
Duseuh ... graag dat iemand dat doet, dan staan wij niet meer laatste :p.
 
Maar dan hebt ge slechts 45 punten, en dat is significant slechter dan de laatste rakkers Wartaal & Lint met 72.
Duseuh ... graag dat iemand dat doet, dan staan wij niet meer laatste :p.
wartaal staat ondertussen niet meer laatst
unsure.gif
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Lint
Speelt ge FCM ook op BoardGameCore? En de nieuwe milestones al gespeeld?
Nope, heb dit 2 jaar geleden ies gespeeld, nog voor de Ketchup uitbreiding. Vind hem toen heeeel leuk, maar daarna niet meer gespeeld. Zou het ook opnieuw uitgelegd moeten krijgen (of ies nen how to play opzoeken :p)
Maar dan hebt ge slechts 45 punten, en dat is significant slechter dan de laatste rakkers Wartaal & Lint met 72.
Duseuh ... graag dat iemand dat doet, dan staan wij niet meer laatste :p.
Bwa, als ik dat doe en gij doet dat ook, dan hebben we allebei al 90 punten :p
wartaal staat ondertussen niet meer laatst
unsure.gif
Dat ben ik waarschijnlijk :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan