Tsja, en toch wijzen studies uit dat het vrouwen die in armoede leven zijn die benadeeld worden. Ze hebben bijna 20 minder kwaliteitsvolle levensjaren dan vrouwen die niet in armoede leven. Bij mannen is het verschil veel, veel kleiner.
Dat is toch evengoed te verklaren door de hogere zelfmoordcijfers bij mannen (in armoede)?
Man in armoede pleegt zelfmoord na 5 jaar in armoede...=> 5 minder kwaliteitsvolle levensjaren ipv 20.
 
Toch net tekenend dan, dat er géén deftige verenigingen zijn die opkomen voor problemen die mannen treffen? Uit de lezersbrief van De Morgen waar ik naar verwees:

Bron:

Ik vind het opvallende vooral het zinnetje eronder: Vooral mannen zelf blijken onverschillig, zo kon ik vaststellen.

Het is niet zo dat er bewust niets gedaan wordt voor mannen, toch? Het is dat er weinig/geen figuren zijn die onder de aandacht brengen wat de problemen zijn en daar een trekkersrol in gaan spelen.
 
Dus dienstplicht voor 50jarige vrouwen? :thinking:
Ik denk dat knights efkes vergeet dat er "thuis" ook nog een ganse economie moet blijven draaien. Denk aan de vrouwen die het land moeten bewerken, tijdens WOII ook in fabrieken meedraaiden om wapens en kogels te produceren,...

Niet ten strijde trekken betekent niet dat ze niet actief meeHELPEN.
 
Ik denk dat er voor veel mensen rond seks toch nog een zekere schroom is. Al die opties heeft trouwens ook een druk, iemand die geen interesse heeft in zoeken naar de beste seks ooit en alle seksspeeltjes uit proberen om toch maar een orgasme te verkrijgen, wordt ook maar meewarig bekeken. Ik denk dat dat als man inderdaad ook nog moeilijker is. Daar moet ge al priori down to whatever zijn (als heteroman krijgt ge misschien wel een pass voor anal stuff, als het met een andere man zou zijn :p) en whenever. Vermoeiend dat. (grappig genoeg wordt die minder (uitgebreide) interesse (al dan niet tijdelijk) van de man ook regelmatig bekeken als een probleem van de capaciteiten vrouw :') )

Al die hulpstukken ten spijt, komt het uiteindelijk gewoon neer op communicatie en intimiteit opbouwen. (En u niet te veel laten beïnvloeden door, daar zijn we weer, verwachtingen)
Terechte opmerking. Dat is de keerzijde van de medaille. Misschien dat je als jonge vrouw nu al vreemder bekeken wordt als je toegeeft dat je géén seks speeltjes voor jezelf hebt.

Je moet alles een keer geprobeerd hebben, je moet minstens x aantal keer seks hebben, je moet minstens x aantal verschillende sekspartners gehad hebben, ...

Het zal een beetje dubbel zijn voor jonge mensen die eraan beginnen. Enerzijds is er nu veel meer voorhanden en meer bespreekbaar, maar anderzijds is er ook wel die druk weer om er in mee te moeten stappen en niet achterop te blijven inderdaad.
 
Dus dienstplicht voor 50jarige vrouwen? :thinking:

Als in Oekraïne de mannen tussen 18 en 60 jaar het land niet mochten verlaten omwille van de landsverdediging?
Cru gesteld, ja. Daarmee zou ik ze nog niet naar de frontlinie sturen, maar er zijn ook voldoende andere taken binnen een leger die perfect ingevuld kunnen worden door vrouwen die geen verantwoordelijkheid meer hebben naar kinderen toe.

Ik denk dat knights efkes vergeet dat er "thuis" ook nog een ganse economie moet blijven draaien. Denk aan de vrouwen die het land moeten bewerken, tijdens WOII ook in fabrieken meedraaiden om wapens en kogels te produceren,...

Niet ten strijde trekken betekent niet dat ze niet actief meeHELPEN.

Ik vergeet dat niet, maar waarom zouden die vrouwen dan wél het land mogen verlaten? Of per se voorrang moeten hebben op de jobs in de fabriek waar je de kogels produceert, maar waar de kans dat je een kogel moet incasseren een pak kleiner is.

In zo'n situatie moet iedereen inderdaad meeHELPEN, maar je blijft met het verschil zitten in wie je wél of niet naar het front stuurt, en wie je wél of niet verbiedt het land te verlaten.
 
Als in Oekraïne de mannen tussen 18 en 60 jaar het land niet mochten verlaten omwille van de landsverdediging?
Cru gesteld, ja. Daarmee zou ik ze nog niet naar de frontlinie sturen, maar er zijn ook voldoende andere taken binnen een leger die perfect ingevuld kunnen worden door vrouwen die geen verantwoordelijkheid meer hebben naar kinderen toe.



Ik vergeet dat niet, maar waarom zouden die vrouwen dan wél het land mogen verlaten? Of per se voorrang moeten hebben op de jobs in de fabriek waar je de kogels produceert, maar waar de kans dat je een kogel moet incasseren een pak kleiner is.

In zo'n situatie moet iedereen inderdaad meeHELPEN, maar je blijft met het verschil zitten in wie je wél of niet naar het front stuurt, en wie je wél of niet verbiedt het land te verlaten.
Gewoon terzijde misschien maar dit is een idioot voorbeeld. Je moet niet ijveren voor dienstplicht voor vrouwen, maar wel voor GEEN dienstplicht voor mannen
 
Hoe groot is het verschil?

Ongeveer dubbel zoveel mannen die door suïcide sterven dan vrouwen:
In 2021 overleden 1 295 mannen en 564 vrouwen aan zelfdoding, gemiddeld vijf zelfdodingen per dag. Onder mannen nam het aantal zelfdodingen in 2021 met 5 procent toe, onder vrouwen nam het met 5 procent af.

Ik heb op de rest eigenlijk al bij anderen al deels gereageerd.
Neen, vrouwen zoeken sneller om hulp en vragen er sneller om. Voor vrouwen is het maatschappelijk gezien wél oké om "zwak" te zijn, voor heel wat mannen is dat nog steeds een taboe. Er is een groot verschil tussen geen hulp kunnen krijgen en geen hulp vragen.

En dat heeft VOORAL te maken met het verschil tussen vraag en aanbod. Als er op 10 mishandelde vrouwen die expliciet hulp vragen, 1 mishandelde man is die hulp vraagt, dan is het evident dat de verhouding in voorzieningen ook 10/1 is.

Dat ligt er maar puur aan of je het bekijkt vanuit vraag of aanbod, je kan ook niet gaan vragen om hulp als je nergens terecht kan.

Omdat er in je eerste voorbeelden GEEN maatschappelijke tekorten zijn aan geschikt personeel en in de STEM dus wel.

Dan nog heb je niet per se een nood aan campagnes die zich exclusief op meisjes of vrouwen richten. Met dat soort campagnes geef je immers ook een beeld dat een genderonevenwicht in een bepaalde job een probleem is, terwijl je in andere (toch zeker niet oncomfortabele) jobs als dokters, advocaten, psychologen, ... daar géén enkel probleem mee hebt.

Omdat er ook een veelvoud aan mannen op aanwezig zijn waardoor de vrouwen KUNNEN kieskeurig zijn. Opnieuw puur vraag en aanbod.

Dat kan, tijdje terug ook met een oude vriendin besproken hoe zij datingapps bekijkt en hoe haar speeddate-belevenis was.
Zoals ik zei: daar zijn goede (evolutionaire) verklaringen voor, maar datingapps vergroten dat nog eens uit.
 
Als in Oekraïne de mannen tussen 18 en 60 jaar het land niet mochten verlaten omwille van de landsverdediging?
Cru gesteld, ja. Daarmee zou ik ze nog niet naar de frontlinie sturen, maar er zijn ook voldoende andere taken binnen een leger die perfect ingevuld kunnen worden door vrouwen die geen verantwoordelijkheid meer hebben naar kinderen toe.



Ik vergeet dat niet, maar waarom zouden die vrouwen dan wél het land mogen verlaten? Of per se voorrang moeten hebben op de jobs in de fabriek waar je de kogels produceert, maar waar de kans dat je een kogel moet incasseren een pak kleiner is.

In zo'n situatie moet iedereen inderdaad meeHELPEN, maar je blijft met het verschil zitten in wie je wél of niet naar het front stuurt, en wie je wél of niet verbiedt het land te verlaten.
Maar niet iedereen trekt ten strijde, zelfs al is er dienstplicht!
Wat inderdaad een achterhaald systeem is, waarvoor niemand hier ijvert trouwens.

Naast de soldaten heb je een gigantisch logistiek en administratief geheel dat alles ondersteunt waardoor er heel veel totaal niet strijden.
Feit is, dat je door de vrouwen en mannen gescheiden te houden, ook miserie voorkomt.
Zoals verkrachting binnen het eigen team, je niet moeten bezig houden met maandverband en tampons als basisuitrusting te voorzien, je tempo niet te moeten aanpassen aan vrouwen die per definitie al fysiek een ander tempo zullen aanhouden,...
Dus als je dat wil vermijden, moet je alsnog een andere entiteit opzetten en mannen en vrouwen gescheiden houden. Wat logistiek weer extra problemen met zich mee brengt,...

And again: het is absoluut een achterhaald systeem dat een oorsprong heeft uit een tijd waar de vrouwen per definitie "beschermd" moesten worden en absoluut niet mochten actief deelnemen aan oorlogsvoering.
 
Gewoon terzijde misschien maar dit is een idioot voorbeeld. Je moet niet ijveren voor dienstplicht voor vrouwen, maar wel voor GEEN dienstplicht voor mannen

Haha, zo kan je het inderdaad ook bekijken.
Maar uiteindelijk ging deze topic over potentiële mannendiscriminatie, en als iedereen evenveel in de shit zit, dan is er ook geen discriminatie natuurlijk.

En voor de duidelijkheid: ik ben echt niet de mening toegedaan dat mannen globaal per se slechter af zijn hoor, wél dat er in tijden waarin er héél wat aandacht gaat naar gendergelijkheid, dat die aandacht toch in de eerste plaats kijkt naar vrouwelijke problemen en dat mannelijke problemen genegeerd worden.

Vrouwendiscriminatie en mannendiscriminatie kunnen perfect langs elkaar bestaan, en sommige van die "discriminaties" zijn zelfs te rechtvaardigen, maar velen niet.
 
Ik denk dat wij, mannen, het ons ook gewoon vaak moeilijker maken dan het is.
Natuurlijk hebben wij op bepaalde vlakken de perceptie tegen, maar voor heel veel zaken krijgen wij dezelfde tools aangeboden als vrouwen, maar maken we er gewoon te weinig gebruik van.

Waar ik dan wel wat mee zit, is dat mannen heel vaak over dezelfde kam worden geschoren.
En dat is alleen maar erger geworden sinds de term cisman.

Als een man een feit van partnergeweld pleegt, dan lees je sporadisch eens "elke keer hetzelfde met die cismannen".
Omgekeerd als een vrouw partnergeweld pleegt, dan wordt die vrouw op zichzelf geviseerd en sleuren ze er geen ganse groep bij.

Die cistermen, ik krijg er echt de kriebels van. Ik ben gewoon een man.
 
Maar niet iedereen trekt ten strijde, zelfs al is er dienstplicht!
Wat inderdaad een achterhaald systeem is, waarvoor niemand hier ijvert trouwens.

Naast de soldaten heb je een gigantisch logistiek en administratief geheel dat alles ondersteunt waardoor er heel veel totaal niet strijden.
Feit is, dat je door de vrouwen en mannen gescheiden te houden, ook miserie voorkomt.
Zoals verkrachting binnen het eigen team, je niet moeten bezig houden met maandverband en tampons als basisuitrusting te voorzien, je tempo niet te moeten aanpassen aan vrouwen die per definitie al fysiek een ander tempo zullen aanhouden,...
Dus als je dat wil vermijden, moet je alsnog een andere entiteit opzetten en mannen en vrouwen gescheiden houden. Wat logistiek weer extra problemen met zich mee brengt,...

And again: het is absoluut een achterhaald systeem dat een oorsprong heeft uit een tijd waar de vrouwen per definitie "beschermd" moesten worden en absoluut niet mochten actief deelnemen aan oorlogsvoering.

Je kan niet iets een achterhaald systeem noemen als je ziet dat het in een land als Oekraïne, op ons eigen continent nota bene, eenvoudigweg nodig is, want men heeft het daar toegepast?
Op een aantal punten geef ik je gelijk, maar als je gaat beginnen over tampons als basisuitrusting of verkrachting binnen het eigen team (?) dan kan ik je nog maar moeilijk volgen.

Trouwens je argument dat vrouwen gemiddeld een ander fysiek tempo zullen hebben... dat klopt uiteraard, maar dat is toch net een voorbeeld van iets als je dat als norm zou nemen om bijvoorbeeld vrouwen bij politie of brandweer of zelfs Defensie in tijden van vrede te benadelen, dat men compleet verontwaardigd is? Maar voor de dienstplicht? Ja, sorry, we moeten aan het tempo van onze eenheden denken?

Ik heb zelfs in mijn beperkte kennissenkring vrouwen gekend in die sector (brandweer/leger) die met gemak de vloer met vele mannen - inclusief mezelf - aanvegen hoor. Ik vond dat eerlijk gezegd zelfs wel iets hebben. 😅
 
Je kan niet iets een achterhaald systeem noemen als je ziet dat het in een land als Oekraïne, op ons eigen continent nota bene, eenvoudigweg nodig is, want men heeft het daar toegepast?
Op een aantal punten geef ik je gelijk, maar als je gaat beginnen over tampons als basisuitrusting of verkrachting binnen het eigen team (?) dan kan ik je nog maar moeilijk volgen.
Seksueel misbruik binnen het leger is toch geen compleet onbestaand én onbekend iets? Zelfs onder mannen onderling. Laat staan tegenover iemand die fysiek nog minder weerbaar is.

En ja, vrouwen gebruiken maandelijks tampons en maandverband tussen de 12 en 50 jaar grosso modo. Dus ofwel geef je ze verlof tijdens die periode, ofwel voorzie je een basisuitrusting zoals ook sokken een deel zijn van de basisuitrusting. 🤔
Trouwens je argument dat vrouwen gemiddeld een ander fysiek tempo zullen hebben... dat klopt uiteraard, maar dat is toch net een voorbeeld van iets als je dat als norm zou nemen om bijvoorbeeld vrouwen bij politie of brandweer of zelfs Defensie in tijden van vrede te benadelen, dat men compleet verontwaardigd is? Maar voor de dienstplicht? Ja, sorry, we moeten aan het tempo van onze eenheden denken?
Ik heb te weinig kennis/inzicht over die standaarden om daar enige uitspraak over te doen.
Ik heb zelfs in mijn beperkte kennissenkring vrouwen gekend in die sector die met gemak de vloer met vele mannen - inclusief mezelf - aanvegen hoor.
Daar twijfel ik niet aan! Maar dat zijn -puur fysiek- de uitzonderingen. Zoals het schriele ventje van 1m62 en 50kg ook de uitzondering zal zijn.
 
Bij de politie heb je wel gevallen waarbij de man gediscrimineerd wordt.

Diegene waar ik mij al lang aan erger, vrouwen die bij de fysieke testen om in een uniformfunctie binnen te geraken bij de politie aanzienlijk trager mogen "lopen". Ik heb deftige mannen net zien buizen omdat ze er net niet geraakten. Andere vrouwen die op t einde niet meer aan lopen toekwamen die er wel door waren.

Ze zouden nochtans dezelfde job mogen uitoefenen nadien (al is dat ook niet altijd waar een fouilleploeg bv daar sturen ze bij ons bijvoorbeeld al liefst geen, max één vrouw mee omdat die een naaktfouille in de meeste gevallen toch niet mogen doen).
 
Een interessante nuance aan dit... Vrouwen plegen meer zelfmoordpogingen dan mannen. Ze zijn echter minder effectief.
Je krijgt een opgeblazen cijfers voor de vrouwen, namelijk dat 1 vrouw veel meer zelfmoordpogingen gaat ondernemen, waardoor de vrouwelijke cijfers zeer sterk opgeblazen worden. Soms is dit ook een schreeuw om aandacht, eerder dan een zelfmoordpoging (bijvoorbeeld geen letale dosis medicatie nemen).

Een ander interessant gegeven is dat wanneer je zelfmoord mee zou rekenen in casussen van huiselijk geweld, er feitelijk meer mannen de dood vinden als gevolg van huiselijk geweld (vermoord worden + zelfmoord in gepest worden). Wat betreft moorden zijn er wel nog steeds meer vrouwen die vermoord worden. Dit moet zeker geen wedstrijd worden van wie het grootste slachtoffer is, maar men mag in huiselijk geweld campagnes ook eens mannen gaan beginnen helpen en vrouwen beginnen straffen.

Andere zaken:

1) Mannen kunnen wettelijk nog steeds bijna 'niet verkracht' worden. Je moet gepenetreerd worden, dat wil dus zeggen dat als een vrouw een pistool tegen mijn hoofd duwt en mij dwingt tot normale seksuele activiteiten, zij volgens de wet geen verkrachtster is.
2) De vervolging van geweld tegen mannen ligt lager, zeker wanneer dader een vrouw is en slachtoffer een man. Vooral in het kader van seksueel geweld zie je vrouwen er vaak mee wegkomen. Men schat bijvoorbeeld dat 25%-40% van de pedofielen een vrouw is, maar je hoort amper iets over die categorie.
3) Mannen worden vaker en zwaarder gestraft voor exact dezelfde misdaden
4) De hoge cijfers van arbeidsongevallen. Dit is geen discriminatie, maar een gevolg van keuzes, ik vind dat deze cijfers wel een plaats verdienen in de 'loonkloof' discussies: meer risico is meer betaald worden.
5) Mannelijke dienstplicht
6) Mannen sterven vroeger, zowel door eigen fout (meer roken), als arbeidsongevallen, maar ook door dat naar bepaalde vrouwelijke ziektes (borstkanker) er veel meer geld gaat dan naar mannelijke ziektes (prostaatkanker)
7) Mannen worden niet standaard en gratis gevaccineerd tegen HPV, hoewel men vermoedt dat mannen keel-, penis- en anuskanker (bestaat blijkbaar) kunnen krijgen als gevolg van een infectie
8) De middelen voor slachtoffers van huiselijk geweld zijn bij mannen bedroevend. Dit zorgt er geregeld voor dat veel mannen op hun kantoren, in tentjes, wagens of op straat moeten slapen
9) De VN organiseert constant 'feestdagen' voor allerlei vrouwenrechten en typische vrouwenberoepen, maar geen enkele voor mannen (behalve mannendag, die samenvalt met dag van het toilet). Het is mij vreemd waarom bepaalde dagen enkel voor vrouwen (bv die voor geweld tegen vrouwen) georganiseerd moeten worden, terwijl er evengoed gigantisch veel mannen slachtoffer van huiselijk of seksueel geweld worden.
10) Vaderschapsfraude wordt niet serieus bestraft
11) Mannen vallen in grotere mate uit in het onderwijs, terwijl mannen en vrouwen een gelijkaardig IQ hebben, er loopt dus iets mis

Het zal je niet verbazen dat ik het feministische discours van een patriarchale samenleving die vrouwen onderdrukt maar niets vindt. Welke onderdrukker gaat het zwaarste en gevaarlijke werk doen en sterft vroeger dan zijn onderdrukten?

Vrouwen en mannen hebben hun eigen problemen, maar ik durf nu zelfs te zeggen dat door het feministische gedachtegoed die van mannen groter zijn geworden, louter omdat ze constant als dader en vijand worden geframed.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het opvallende vooral het zinnetje eronder: Vooral mannen zelf blijken onverschillig, zo kon ik vaststellen.

Het is niet zo dat er bewust niets gedaan wordt voor mannen, toch? Het is dat er weinig/geen figuren zijn die onder de aandacht brengen wat de problemen zijn en daar een trekkersrol in gaan spelen.

Je negeert natuurlijk het volgende stukje daarbij, breng dat soort zaken publiekelijk onder de aandacht en je zal bekeken worden als een marginaal of als extreem-rechts.

Daar zit wel een zekere vorm van "bewustheid" in wanneer er tegelijkertijd instellingen bij de overheid zijn die pretenderen voor gendergelijkheid te streven zoals het Instituut voor Gelijkheid van Vrouwen en Mannen, maar die eigenlijk daarbij wel degelijk voornamelijk focussen op vrouwenissues (en een personeelsbestand hebben dat ook veel meer vrouwen bevat dan mannen).
 
Een ander interessant gegeven is dat wanneer je zelfmoord mee zou rekenen in casussen van huiselijk geweld, er feitelijk meer mannen de dood vinden als gevolg van huiselijk geweld (vermoord worden + zelfmoord in gepest worden). Wat betreft moorden zijn er wel nog steeds meer vrouwen die vermoord worden.
Ook bij moorden zijn mannen veruit de grootste groep slachtoffers. Op wereldschaal is de verdeling ongeveer 80-20, als je naar West-Europa kijkt is het eerder 60-40 maar nog steeds duidelijk meer mannen dan vrouwen. https://en.wikipedia.org/wiki/Homicide_statistics_by_gender
 
  • Leuk
Waarderingen: Patj
Ook bij moorden zijn mannen veruit de grootste groep slachtoffers. Op wereldschaal is de verdeling ongeveer 80-20, als je naar West-Europa kijkt is het eerder 60-40 maar nog steeds duidelijk meer mannen dan vrouwen. https://en.wikipedia.org/wiki/Homicide_statistics_by_gender
Klopt, maar toch zitten we volgens sommigen met een feminicide probleem... . Het stuit mij steeds meer hoe """""""""onafhankelijke"""""""" (ik kan niet genoeg aanhalingstekens plaatsen) onderzoeksinstituutjes dergelijke onzin verkopen. Elke moord is erg en er eentje te veel, ongeacht wie het slachtoffer of de dader is.
 
7) Mannen worden niet standaard en gratis gevaccineerd tegen HPV, hoewel men vermoedt dat mannen keel-, penis- en anuskanker (bestaat blijkbaar) kunnen krijgen als gevolg van een infectie.

Toch al eentje dat van uw lijstje kan:

(Volwassen vrouwen worden ook niet gratis of standaard ingeënt. Er is uiteraard nog een casus van ongelijkheid te maken voor de jongens die in de eerste jaren van gratis aanbieding aan meisjes uit de boot vielen)


Je negeert natuurlijk het volgende stukje daarbij, breng dat soort zaken publiekelijk onder de aandacht en je zal bekeken worden als een marginaal of als extreem-rechts.

Daar zit wel een zekere vorm van "bewustheid" in wanneer er tegelijkertijd instellingen bij de overheid zijn die pretenderen voor gendergelijkheid te streven zoals het Instituut voor Gelijkheid van Vrouwen en Mannen, maar die eigenlijk daarbij wel degelijk voornamelijk focussen op vrouwenissues (en een personeelsbestand hebben dat ook veel meer vrouwen bevat dan mannen).

Ik heb het gelezen hoor en ik snap waar het vandaan komt maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Je kan prima een insteek hebben van een organisatie die zich bezighoudt met mentaal welzijn voor mannen/veilige opvangplekken voor mannen zonder dat dat in de buurt komt van extreem rechts. Ge gaat misschien wel het omgekeerde hebben: extreem rechts die zo'n initiatieven proberen (impliciet) in te lijven en er een politiek punt van probeert te maken (en de vergelijking trekt met vrouwen), wat eigenlijk alleen maar nadelig is.

Ge hebt natuurlijk ook wel een punt wanneer het gaat over overheidsgestuurde initiatieven, maar ook daar is er veel lobbywerk van initiatieven door en voor vrouwen. Nu, is het écht zo dat er door dat instituut geen aandacht is voor mannenproblematiek(conform met de grootte van de problematiek) of komt het voor jou zo over omwille van het weinig zichtbaar zijn van grote dossiers/problemen/campagnes? Op hun pagina spreken ze bv van partnergeweld en halen ze ook het weinig opnemen van ouderschapsverlof bij mannen aan
 
Klopt, maar toch zitten we volgens sommigen met een feminicide probleem... . Het stuit mij steeds meer hoe """""""""onafhankelijke"""""""" (ik kan niet genoeg aanhalingstekens plaatsen) onderzoeksinstituutjes dergelijke onzin verkopen. Elke moord is erg en er eentje te veel, ongeacht wie het slachtoffer of de dader is.
Maar femicide is het feit dat een vrouw vermoordt wordt omdàt ze een vrouw is.
Er worden inderdaad meer mannen vermoord, maar de reden voor die moorden is veelal niet omdàt ze een man zijn. Zie ook de veel hevigere reactie op mannen die vermoord worden omdàt ze homo zijn. Die reactie is dan ook niet ok in jouw redenering? Ze worden nog altijd minder vermoord dan heteroseksuele mannen, vermoed ik.
Je kan niet gewoon alle moorden bij elkaar gooien en zeggen : kijk, mannen worden meer vermoord. Elke moord is er eentje te veel uiteraard.
 
Een ander interessant gegeven is dat wanneer je zelfmoord mee zou rekenen in casussen van huiselijk geweld, er feitelijk meer mannen de dood vinden als gevolg van huiselijk geweld (vermoord worden + zelfmoord in gepest worden).
Ik denk dat ge het zo niet bedoelt maar ge stelt hier dat een man die zelfmoord pleegt dat de Facto doet omwille van een soort emotioneel of psychologisch partnergeweld... Ge voelt zelf ook wel dat dat een sprong of twee te ver is.

Hiermee zeg ik niet dat er geen mannen zelfmoord in gepest worden, dat is iets anders. Maar ik zou niet durven gaan stellen dat dàt de verklaring van de grote discrepantie in aantal zelfmoorden tussen mannen en vrouwen.
 
Terug
Bovenaan